שוב: דירקטוריון אלקטרה אישר למנכ"ל תגמול הוני שמן חרף התנגדות האסיפה

למרות התנגדות בעלי המניות, ועדת התגמול ודירקטוריון חברת אלקטרה שוב החליטו לאשר את התגמול ההוני שביקשה החברה להעניק למנכ"ל איתמר דויטשר, בדומה להחלטתם ב-2015 שהתקבלה בעניין דומה לגביו

למרות התנגדות בעלי המניות, ועדת התגמול ודירקטוריון חברת אלקטרה שוב החליטו לאשר את התגמול ההוני שביקשה החברה להעניק למנכ"ל איתמר דויטשר, בדומה להחלטתם ב-2015 שהתקבלה בעניין דומה לגביו. הפעם עמדה על הפרק חבילה של 133 אלף אופציות המשקפות כ-3.5% מהונה של אלקטרה, בשווי מוערך של כ-17 מיליון שקל.

באלקטרה הסבירו שחוק החברות קובע כי "בסמכות ועדת התגמול ודירקטוריון החברה לקבל את ההחלטה הסופית, לאחר שבחנו את עמדת האסיפה".

מנתוני הצבעת בעלי המניות מהשבוע שעבר עולה כי שיעור המצביעים שלקחו חלק באסיפה שאינם בעלי עניין אישי, ואשר התנגדו להקצאה, עמד על יותר מ-90%.

עוד לגבי בעלי המניות, באלקטרה ציינו כי נציגי ועדת התגמול והדירקטוריון קיימו שיחה "עם נציג מניות מהציבור", בה עלה כי "בעלי המניות שקלו שיקולים רוחביים שאינם נותנים משקל לתוצאות החברה עצמה, ואינם בוחנים את תרומתו הפרטנית של המנכ"ל לחברה והחשיבות בהמשך כהונתו בחברה. זאת לעומת חברי הוועדה והדירקטוריון המחויבים לבחון אך ורק את טובת החברה על בסיס שיקולים הנוגעים בחברה עצמה".

ההחלטה לאשר לדויטשר את חבילת התגמול, הדומה לזו שניתנה לו לפני כארבע שנים, התקבלה לפי ועדת התגמול והדירקטוריון, בין היתר "מתוך רצון לתגמל את המנכ"ל על תרומתו לביצועיה והישגיה של החברה ועל-מנת לקשור את עתיד מנכ"ל החברה בעתיד החברה, ולאפשר בכך לחברה לשמר את המנכ"ל אשר לקח חלק מרכזי בצמיחתה".

עוד הוסיפו כי הענקת האופציות "תהווה תמריץ עבור מנכ"ל החברה להמשיך ולתרום להצלחת החברה בעתיד ותמשיך לשתפו בתוצאות הצלחת החברה המתבטאת בין היתר במחיר מניית החברה בבורסה".

בשבועות האחרונים מכר דויטשר נתח מניות תמורת כ-18 מיליון שקל וברווח של כ-9 מיליון שקל וזאת כחלק מחבילת האופציות שהעניקה לו אלקטרה ב-2015, גם אז כאמור, נגד החלטת בעלי המניות, וזאת כשנה לאחר שמכר בקיץ 2018 נתח מהון החברה תמורת כ-15 מיליון שקל וברווח של כ-6.5 מיליון שקל. שמו של דויטשר מופיע דרך קבע ברשימת שיאני השכר של הבורסה, ובחמש השנים האחרונות (2014-2018) עלות העסקתו הצטברה לכ-54 מיליון שקל.