פורסם המכרז להקמת הבקו"ם החדש ברמלה; 7 קבוצות מתחרות על ההקמה

במכרז צפויות להשתתף שבע חברות וקבוצות של חברות, וזאת לאחר שהן עברו באחרונה את שלב המיון המוקדם • הקבוצות צפויות להגיש את הצעותיהן למשרד הביטחון בעוד כשנה

הדמיית הבקו"ם החדש ליד רמלה / צילום: דוברות משרד הביטחון
הדמיית הבקו"ם החדש ליד רמלה / צילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון פרסם היום (ב') את המכרז במסגרת תוכניתו "אופק רחב" לתכנון, הקמה והפעלת הבסיס החדש של צה"ל ליד רמלה, שיכלול את הבקו"ם החדש ואת מפקדות אגף כוח-אדם וזרוע היבשה.

במכרז צפויות להשתתף 7 חברות וקבוצות של חברות, וזאת לאחר שהן עברו באחרונה את שלב המיון המוקדם. הקבוצות הן: שפיר הנדסה אזרחית וימית; מנרב אחזקות ואלקטרה זכיינות; קבוצת אשטרום; הכשרת הישוב בישראל; אלייד תשתיות, תדהר השקעות ואפקון אחזקות; שיכון ובינוי ודניה סיבוב. הקבוצות צפויות להגיש את הצעותיהן למשרד הביטחון בעוד כשנה. 

אך על פי הערכות, היקף התוכנית צפוי להסתכם בכמה מיליארדי שקלים.

במשרד הביטחון לא מפרטים אודות ההיקף הכספי של הפרויקט ברמלה

הפרויקט המתוכנן יבוצע בשיטת PFI והוא יכלול מימון, תכנון, הקמה, אחזקה ותפעול של המחנה העתידי לתקופה של 25 שנה. במשרד הביטחון מעריכים כי המחנה החדש יאוכלס בשנת 2026. הוא יתפרס על שטח של כ-360 דונם, וייבנה על פי תקני הסביבה המתקדמים ביותר, עם מרכיבים של בנייה ירוקה וטכנולוגיה חכמה.

רחובות הבקו"ם החדש ליד רמלה / צילום: דוברות משרד הביטחון
 רחובות הבקו"ם החדש ליד רמלה / צילום: דוברות משרד הביטחון

במשרד הביטחון אמרו היום כי במסגרת התכנון וההקמה של המחנה יושם דגש על התייעלות, באופן שיאפשר חיסכון של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה על הוצאות תפעול שוטפות, כוח-אדם ועוד.

עוד ציינו במשרד הביטחון כי במקביל להקמת המחנה החדש, תשתיות התחבורה באזור ישודרגו ובכלל זה תוקם בכניסה לבסיס תחנת רכבת, יוקם מחלפון על כביש 40 כדי להסדיר את התנועה למחנה וזאת מתוקף של סיכומים עם משרדי התחבורה והאוצר.

במקביל להקמת המחנה ליד רמלה, משרד הביטחון יפנה את בסיסי תל-השומר, השלישות הראשות ברמת-גן, צריפין וקסטינה. מדובר בשטחים בהיקף כולל של כ-850 דונם שיוקצו להקמת כ 30 אלף יחידות דיור.

"פרסום המכרז הוא אבן דרך משמעותית בתהליך להקמת מחנה גדול, מתקדם ויעיל במרכז הארץ", אמר ראש מינהלת אופק רחב בצה"ל, סא"ל ירון כרובי: "המחנה החדש יהיה חלון הראווה של צה"ל למתגייסים ולמועמדים לשירות ביטחון ויספק שירותים מתקדמים בתחומים השונים לכלל חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים וישפר משמעותית את חווית המיון והגיוס".