TMF | בלעדי

TMF צפויה לזכות בתקציב המדיה של יונדאי ומרצדס

יונדאי ומרצדס הם מותגים המשווקים בישראל ע"י חברת כלמוביל • TMF רוכשת את המדיה עבור מותג אחר של החברה, מיצובישי, וכן אחראית על תקציב הטרייד-אין

מרצדס E63S AMG / צילום: יח"צ
מרצדס E63S AMG / צילום: יח"צ

חברת המדיה TMF צפויה לזכות במכרז על תקציב המדיה של המותגים יונדאי ומרצדס - כך נודע ל"גלובס". יונדאי ומרצדס הם מותגים המשווקים בישראל על-ידי חברת כלמוביל. TMF רוכשת את המדיה עבור מותג אחר של החברה, מיצובישי, וכן אחראית על תקציב הטרייד-אין. 

על תקציב המדיה של המותגים יונדאי ומרצדס התמודדו גם חברות המדיה מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי ויוניברסל מקאן מקבוצת מקאן. הפרזנטציות במכרז מתמקדות בשלב זה בתחום הדיגיטל, אך בהמשך צפויות החברות להתבקש להציג הצעות גם בכל הקשור לרכישת המדיה באוף ליין.

תקציבי הפרסום של קבוצת כלמוביל מתחלקים בין ארבעה מותגים עיקריים: מרצדס, יונדאי, מיצובישי ותקציב הטרייד-אין של הקבוצה. החברה משקיעה בפרסום כ-28 מיליון שקל בשנה, מתוכם כ-10 מיליון שקל מופנים לדיגיטל.

מערך הפרסום של קבוצת כלמוביל עבר בשנתיים האחרונות מספר שינויים, במסגרתם התקשרה החברה עם שני משרדים חדשים: משרד no no no yes של גדעון עמיחי קיבל לידיו את החלק הארי של התקציב - המותגים מרצדס ויונדאי; ומשרד גיתם BBDO הופקד על מיצובישי והטרייד-אין. כל משרד קיבל את הטיפול בנתח המדיה הנגזר מתקציבי הקריאייטיב; וכך חברת המדיה יוניון, המשתפת פעולה עם גדעון עמיחי, קיבלה את תקציבי מרצדס ויונדאי; וחברת TMF, הרוכשת את המדיה לגיתם, קיבלה את תקציב מיצובישי.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כשלושה חודשים הוחלט להוציא למכרז את תקציבי מרצדס ויונדאי. על התקציב התמודדו בשלבים הראשונים גם יוניברסל מקאן באמצעות זרוע הדיגיטל שלה, שנפגשו פעמיים עם נציגי כלמוביל, והוחלט לא להמשיך לשלב המצגות; ומדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי. מלכתחילה הובהר לנוגעים בדבר כי ל-TMF תינתן הזכות להשוות את הצעתה מול כל הצעה שתינתן ובכך לשמור למעשה על הטיפול במיצובישי, אך האופציה ששני המותגים האחרים יעברו לקבוצה אחרת נותרה פתוחה.

ענף הרכב שונה מבחינת התנהלות השחקנים לעומת ענפים אחרים בענף הפרסום, כיוון שההיצע גבוה מהביקוש - אין מספיק משרדים גדולים שיכולים לטפל בתקציבי רכב, מאחר שליבואנים יש נטייה שלא לרכז מספר מותגים במשרד אחד. במכרז הנוכחי יוכלו להתחרות כמעט כל חברות המדיה, אבל בסופו של דבר כלמוביל לא הכניסה למערך הפרסום שלה שחקן חדש.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988