נעילה שלילית בוול סטריט; הנאסד"ק ירד ב-1%, מניית אובר התרסקה ב-8%

טראמפ ערער את תקוות המשקיעים להפסקת אש במלחמת הסחר • עפ"י בלומברג, הממשל האמריקאי דוחה בינתיים את ההחלטה האם לאשר לחברות אמריקאיות לעשות שימוש במוצרי וואווי • שר הפנים האיטלקי ומנהיג מפלגת "לגה", מתיאו סלביני, הכריז אתמול כי יש ללכת לבחירות חדשות במדינה ואיים לפרק את הקואליציה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס


סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט בצל חששות המשקיעים מהחרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב-סין והדאגה מהכלכלה הגלובלית. הנאסד"ק  ירד ב-1%, ה-S&P 500  ירד ב-0.66%.

מניית אובר  ירדה ב-8%.

21:35

מתמתנות הירידות בניו יורק: הנאסד"ק  רושם ירידות של 0.9%, הדאו-ג'ונס  וה-S&P 500  יורדים בעד 0.5%.

19:30

מעמיקות הירידות בוול סטריט: הנאסד"ק  יורד ב-1.5%. הדאו-ג'ונס  וה-S&P 500  יורדים ב-0.9% ו-1.2% בהתאמה.

בורסות אירופה ננעלו בירידות. בורסת איטליה ננעלה בירידה של 2.5%, בורסות לונדון  ופריז  ננעלו בירידות של למעלה מ-1%.

17:30

ירידות בוול סטריט: הנאסד"ק , רושם ירידות של 1.2% בהובלת מניות השבבים. הדאו-ג'ונס  יורד ב-0.8%, S&P 500  יורד ב-0.9%. זאת לאחר שטראמפ מערער את תקוות המשקיעים להפסקת אש במלחמת הסחר.

על פי בלומברג, הממשל האמריקאי דוחה בינתיים את ההחלטה האם לאשר לחברות אמריקאיות לעשות שימוש במוצרי וואווי. כך לפי גורמים הבקיאים בעניין.

הנשיא דונלד טראמפ אמר לתקשורת מוקדם יותר כי ארצו לא תעשה עסקים עם הענקית הסינית. 

כאמור, מניות השבבים נפלו עם הפרסומים. מיקרון טכנולוג'י  ו-סקייוורקס סולושנס  ירדו בלמעלה מ-2%, Advanced Micro Devices ירדה ב-1.9%.

אובר  צונחת בלמעלה מ-7%, לאחר שאמש לאחר סיום המסחר פרסמה החברה את דוחותיה לרבעון האחרון והציגה הפסד נקי של 5.23 מיליארד דולר.

13:00

מניית אובר טכנולוג'יס  צונחת במסחר המוקדם. אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט פרסמה החברה את דוחותיה לרבעון האחרון והציגה הפסד נקי של 5.23 מיליארד דולר, 4.72 דולר למניה. בשורה העליונה דיווחה UBER על הכנסות של 2.87 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים להכנסות של 3.05 מיליארד דולר.

נמשכות הירידות באירופה, בהובלת מניות הבנקים. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות של 0.5%-0.8%. הזהב נסחר בעלייה קלה סביב 1,515 דולר לאונקיה. 

10:45

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות. באיטליה נרשמות ירידות חדות במניות הבנקים לאחר ששר הפנים האיטלקי ומנהיג מפלגת "לגה" (לשעבר "הליגה הצפונית"), מתיאו סלביני, הכריז אתמול כי כי יש ללכת לבחירות חדשות במדינה ואיים לפרק את הקואליציה. 

ראש הממשלה המכהן, ג'וזפה קונטה, אמר בתגובה כי אין בסמכותו של סלביני להכריז על בחירות חדשות ועליו לספק הסברים מדוע הוא כופה בחירות חדשות על איטליה, שנה וחצי אחרי בלבד אחרי הבחירות הקודמות.

בתגובה להכרזה של סלביני זינקה היום התשואה על אגרות חוב איטלקיות לטווחים של 5 ו-10 שנים. 

07:30

יום המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. זאת, לאחר עליות חדות בוול סטריט אמש ועל רקע פרסום נתוני מאקרו.

ביפן פורסם היום כי התמ"ג היפני התרחב בקצב שנתי של 1.8% ברבעון השני, גבוה בהרבה מצפי הכלכלנים לצמיחה של 0.4%. 

בסין פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 2.8% ב-12 החודשים האחרונים. מחירי המזון זינקו ב-9.1% בתקופה זו.