עליות חדות בסיום המסחר בוול סטריט: הנאסד"ק קפץ ב-2% בשל דחיית המכסים על סין

ארה"ב מרככת את הטון מול סין ומחריגה מוצרים מהעלאת המכסים הצפויה • דריכות בארגנטינה לאחר התרסקות הבורסה והמטבע ברקע לתוצאות מקדימות של הבחירות • שדה תעופה של הונג קונג משותק זה היום השני ברציפות בשל הפגנות ענק במדינה נגד חוק ההסגרה לסין

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות: הנאסד"ק קפץ ב-2% בהובלת אפל, שזינקה בלמעלה מ-4%. הדאו וה-S&P 500 רשמו עליות של כ-1.5%.

20:45

בורסות וול סטריט שומרות על הסנטימנט החיובי. הנאסד"ק עולה בכ-2%, הדאו עולה בלמעלה מ-400 נקודות.

אפל  עולה בשעה זו ב-4.5%.

19:20

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית, בהובלת בורסת איטליה שעלתה בכ-1.3%. בורסת פריז עלתה בכ-1%.

נמשכות העליות החדות בוול סטריט, בהובלת הנאסד"ק שעולה בלמעלה מ-2%, הדאו וה-S&P עולים ב-1.8%.

מניית אפל  מזנקת בלמעלה מ-4% על רקע הדיווח לפיו ארה"ב צפויה להחריג מספר מוצרים בהם טלפונים סלולריים וביגוד מהטלת המכסים, שנדחית כעת עד לאמצע חודש דצמבר.

18:30

נמשכות העליות בוול סטריט: הנאסד"ק  עולה בכ-1.5%, הדאו-ג'ונס  וה-S&P 500  עולים בכ-1.3%.

17:10

בורסות וול סטריט עברו לעליות חדות של כ-2% במדדים המובילים, על רקע הדיווח לפיו ארה"ב צפויה להחריג מספר מוצרים מהטלת המכסים, שנדחית כעת עד לאמצע חודש דצמבר.

16:30

המסחר בארה"ב נפתח ביציבות עם עליות של עד 0.2% במדדים המובילים.

בגרמניה הדאקס מאבד 1% בצל נתני מאקרו מאכזבים, כמו מדד ה-ZEW שירד מעבר לצפוי.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים יותר מ-1%, ברקע למתיחות הסחר והחרפת השביתה בהונג קונג, שם שדה התעופה סגור זה היום השני ברציפות. החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק יורדים ביותר מ-1%. 

מדד המחירים לצרכן האמריקאי ביולי עלה ב-0.3%. ב-12 החודשים האחרונים האינפלציה עלתה ל-1.8%.

13:20

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בירידות, כאשר בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים עד 0.6%. שדה תעופה של הונג קונג משותק זה היום השני ברציפות בשל הפגנות ענק במדינה, נגד חוק ההסגרה לסין.

מדד הדאקס יורד ב-1% בצל האכזבה מסקר ה-ZEW שהגיע למינוס 44.1 נקודות לעומת הצפי למינוס 28 נקודות; מדד הקאק ב-0.6% והפוטסי ב-0.5%. הירידות באות כתגובה לחוסר היציבות הפוליטית הגלובלית בין היתר בשל ההפגנות בהונג קונג, הצבעת אי האמון באיטליה שמתרחשת היום. 

יוליוס בר הוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב וסין וצופה הורדת ריבית של 50 נק' בסיס בהחלטת הריבית הבאה של הפד בספטמבר. דיוויד קוהל, אסטרטג המטבע הראשי של בנק יוליוס בר, ציין הבוקר כי הבנק צופה שההחרפה במאבק הסחר בין ארה"ב לסין וכי המכסים החדשים שנקבעו יגרמו לפגיעה קשה יותר בצריכה בארה"ב ביחס לעבר. בעקבות זאת, הבנק מוריד את תחזיות הצמיחה שלו לתוצר המקומי הגולמי בארה"ב ובסין ל-1.1% ו-5.7%, בהתאמה.

עבור סין, מסביר קוהל, הפגיעה תהיה בעקבות צמצום השקעות שנובעות מחסימות הסחר. ביוליוס בר צופים כי בעקבות הפגיעה בצמיחה ייאלץ הפד לבצע הורדת ריבית נוספת בוועידה הבאה ב-18 בספטמבר. "נתוני האינפלציה בארה"ב עדיין מתונים למרות נתוני שוק העבודה. מעבר להשפעה על הצמיחה, הפד ינסה לנהל את השפעות מאבק הסחר על הכלכלה, כולל הצמצום בתאבון המשקיעים לנכסי סיכון וירידה אפשרית בהערכת השווי של נכסים שונים. בכדי להיענות לסיכונים האלה אנו מצפים כי הפד יחתוך את הריבית ב-50 נקודות בסיס", אמר קוהל

עוד מוסיף קוהל כי בעקבות הורדת הריבית, מרווחי האג"ח של ארה"ב לטווח ארוך צפויים לחוות ירידה נוספת ואף להגיע לרמות של תשואה אפסית, בדומה לאירופה ויפן. קוהל צופה כי במידה והפד יבצע את הצעדים הללו תיתכן תמיכה של 6-9 חודשים בצמיחה וכי מרווחי האג"ח יחוו התאוששות. עם זאת, ביוליוס בר צופים כי הסביבה הגלובלית תמנע עלייה של מעבר ל-2.6% ב-12 החודשים הבאים.

11:10

המסחר בהונג קונג ננעל בירידות שערים חדות, מדד ההנג סנג צלל במעל 2%. ברקע, שדה התעופה בעיר נפתח מחדש לפעילות לאחר שחווה קשיי פעילות עזים אתמול בעקבות ההפגנות נגד סין.

מניית קתאי פסיפיק השילה מערכה מעל 2%.

10:20

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות. קאק ודאקס יורדים בכ-0.2% והפוטסי מאבד 0.1%. סטוקס 600 יורד ב-0.3%. 

המסחר באסיה ננעל בירידות. ניקיי צנח ב-1.1%, קוספי איבד 0.85%, שנחאי ירד ב-0.6% ו-ASX 200 איבד 0.33%. מדד הנג סנג צונח כעת בכ-1.8%. מניית חברת שדה התעופה בשנזן זינקה ב-10% במסחר היום. 

מדד המחירים השנתי בגרמניה צמח ב-1.7%, בהתאם לצפי. מדד המחירים לחודש יולי עלה ב-0.5%, גם הוא בהתאם לציפיות. מדד המחירים הספרדי גם עמד בציפיות: השנתי ירד ב-0.6% ואילו המדד לחודש יולי עלה ב-0.5%.

הסנאט האיטלקי צפוי להתכנס היום אחרי הצהריים כדי להכריע אם לקיים הצבעת אי-אמון עוד השבוע בממשלתו של ג׳וזפה קונטה, לאחר שמפלגת ה"לגה" פרשה מהקואליציה.

6:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ג') בירידות. הנג סנג מאבד 1.4%, ניקיי נופל ב-1.2%, שנחאי יורד ב-0.7%, קוספי מאבד 0.7%, ו-ASX 200 יורד ב-0.3%. 

המדדים המובילים בארה"ב ננעלו אמש בירידות שערים חדות, הדאו ג'ונס איבד 1.5% מערכו, S&P 500 ירד 1.2%, והנאסד"ק השיל 1.15%. בנוסף, תשואות האג"ח הממשלתיות לעשר שנים ירדו לשפל הנמוך ביותר מאז סוף 2016. המסחר באירופה גם ננעל בירידות. 

ההפגנות בהונג קונג נמשכות. אתמול ביטל נמל התעופה הבינלאומי של הטריטוריה האוטונומית למחצה את כל הטיסות היוצאות, לאחר שאלפי מפגינים צבאו על בניין הטרמינל המרכזי ושיבשו את מהלכו התקין. מניית חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, קתאי פסיספיק, מאבדת הבוקר 4%.

ממשלת סינגפור חתכה את תחזית הצמיחה השנתית שלה ל-0-1%. התחזית הקודמת עמדה על 1.5%-2.5%. הצמיחה ברבעון השני של השנה בסינגפור עמדה על 3.3% - שיעור גבוה מההערכות השוק, שעמדו על צמיחה של 2.9%. התמ"ג השנתי עמד על 0.1%, בדומה לשנה שעברה ומתחת לצפיות השוק, שהיו לצמיחה של 0.2%. מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר בסינגפור בעשור האחרון. 

הפסו הארגנטינאי מתרסק הבוקר ב-14% מול הדולר לשפל, לאחר שמנהיג האופוזיציה זכה בפער גדול בבחירות המקדימות לנשיאות ארגנטינה. אלברטו פרננדס זכה ב-47% מהקולות לקראת הבחירות באוקטובר.

מבחינת נתוני מאקרו, היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן של גרמניה, ספרד וארה"ב.