ההפגנות נמשכות: שיבושים קשים בשדה התעופה בהונג קונג

5,000 איש מפגינים היום בשדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג, ביום החמישי ברציפות • רשויות שדה התעופה מסרו כי שירותי הצ'ק-אין בשדה מושהים, וביקשו מנוסעים לא להגיע למקום

ההפגנות בשדה התעופה בהונג קונג היום / צילום: Issei Kato, רויטרס
ההפגנות בשדה התעופה בהונג קונג היום / צילום: Issei Kato, רויטרס

שדה התעופה הבינלאומי בהונג קונג, אחד העסוקים בעולם, סובל גם היום (ג') משיבושים בפעילותו. כך, כל שירותי הצ'ק-אין מושהים בשל הפגנות של כ-5,000 איש נגד הממשל שמתקיימות במקום - היום החמישי ברציפות. אתמול בוטלו כל הטיסות היוצאות בשל ההפגנות, אך הן חודשו הבוקר. 

"הטרמינל בשדה התעופה בהונג קונג סובל משיבושים קשים בעקבות הפגנות שמתרחשות במקום היום", מסרו רשויות השדה, והוסיפו כי שירותי הצ'ק-אין מושהים מאז 16:30 שעון הונג קונג (11:30 שעון ישראל), ונוסעים מתבקשים לא להגיע לשדה. בנוסף, נמסר כי "המחלקות האחרות בשדה והטיסות הנכנסות ימשיכו היום לפעול כרגיל, וחברות התעופה יספקו סידור לנוסעים שלא הצליחו להשלים את הליך ההמראה". 

נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג משרת כ-75 מיליון נוסעים בשנה בטיסות ליותר מ-220 יעדים ברחבי העולם. השדה משמש כתחנת מעבר בולטת בתחום המטען (קרגו), כשהוא משנע יותר מ-5 מיליון טון בשנה של מטען. נמל התעופה הזה משמש כנמל הבית של חברת התעופה קתאי פסיפיק. לפי דיווחים, גם עובדי חברת התעופה הצטרפו למפגינים וקיבלו הוראה שלא לעלות על טיסות החברה ליעדים בסין.

ההפגנות, שמתקיימות בהונג קונג מאז יוני, הובילו למשבר החמור ביותר בעיר-מדינה בעשורים האחרונים, למרות התגובה העוצמתית מהמשטרה, שירתה לא פעם גז מדמיע וכדורי גומי על המפגינים, וההתנגדות של סין. המחאה, שנולדה בעקבות התנגדות לשינוי בצווי ההסגרה, מצליחה לסחוב אחריה מעל ל-7 מיליון איש. חלק מהמפגינים דורשים אוטונומיה מסין.