טלאיב שוב מהתלת בישראל: בלי טובות, לא מגיעה בתנאים שלכם

לאחר ששר הפנים דרעי אישר כניסתה בעקבות בקשתה "לבקר את סבתא שלי", צייצה טלאיב: "ישראל מנצלת את אהבתי לסבתי כדי לסתום לי את הפה"

רשידה טליב / צילום: רויטרס
רשידה טליב / צילום: רויטרס

לאחר ששר הפנים אריה דרעי אישר כניסת רשידה טלאיב לישראל, מסיבות הומניטריות, בעקבות בקשתה "לבקר את סבתא שלי בת ה-90", הודיעה צירת בית-הנבחרים כי היא מסרבת להגיע לישראל בגלל התנאים המגבילים שכלולים בכתב האישור.

אמש, לאחר שישראל הודיעה כי לא תתיר את כניסת טלאיב ועמיתתה, הצירה אילהאן עומאר, בגלל תמיכתן בתנועת BDS, כתבה טלאיב לדרעי שהיא מבקשת לבקר את סבתה והתחייבה לפעול לפי הגבלות מדינת ישראל ולא לקדם את מטרות DBS במהלך הביקור. לדבריה, "זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לראות את סבתי".

שר הפנים נענה לבקשה אך התנה את הביקור בהתחייבות שטלאיב לא תעסוק במהלכו בפעילות פוליטית ולא תקדם את מטרתו BDS. אבל במהלך שנועד להביך שוב את ישראל, הודיעה טלאיב כי היא מסרבת להגיע לביקור בגלל התנאים המגבילים שכלולים באישור שר הפנים.

"במאמציי לבקר בפלסטין, התנסיתי ביחס הגזעני של ישראל שאותו חווים פלסטינים אמריקאים רבים במגעיהם עם ממשלת ישראל", היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה.

טלאיב טוענת, כי ממשלת ישראל מנצלת את מצבה האישי ואת שאיפתה לבקר את סבתה ודורשת ממנה שהיא תתחייב לא לקדם את החרם על ישראל במהלך הביקור.

"ממשלת ישראל השתמשה בשאיפתי לראות את סבתי כדי לסתום לי את הפה והתנתה את הביקור בהתחייבות (לא לעסוק בפעילות פוליטית - ר.ד.)", היא כתבה. "זה מראה עד כמה בלתי דמוקרטית המדינה הזו ועד כמה היא חוששת מכך שהאמת תיחשף במהלך ביקורי - האמת על מה שמתרחש במדינת ישראל ועל גורל הפלסטינים שחיים תחת הכיבוש".