נעילה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק עלה 1.5%; מניית אסתי לאודר זינקה 12.6%

רווחי אסתי לאודר לרבעון עקפו את הציפיות, המניה זינקה • המדדים באירופה ננעלו בעליות של יותר מ-1% • התוכנית של סין להוזלת המימון לחברות דחפה את הבורסות: הבורסה בשנחאי זינקה ביותר מ-2%, הונג קונג טיפסה בשיעור דומה, והניקיי היפני עלה ב-0.7%

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה חיובית בוול סטריט, הנאסד"ק  עלה 1.5%, הדאו ג'ונס  הוסיף 1.1% לערכו ומדד S&P 500  עלה גם הוא, ב-1.3%.

מניית אסתי לאודר  זינקה 12.6% על רקע דוחות מוצלחים.

באידו  ואנבידיה  עלו ב-8% וב-7.4% בהתאמה.

מניית אפל  הוסיפה 2% לערכה וסיסקו מערכות  עלתה 3.4%.

21:15

עליות שערים חדות בוול סטריט בשעה זו, מדד הנאסד"ק  מטפס ב-1.5%, הדאו ג'ונס  עולה 1% ומדד S&P 500  מוסיף 1.48% לערכו.

התשואה על האג"ח הממשלתיות לעשר שנים בארה"ב  עולה היום ל-1.6%, מה שמוביל לעליות במניות הבנקים - מניית סיטיגרופ  עולה ב-1.9%, ג'י.פי מורגן צ'ייס  מוסיפה 1.2% לערכה ומניית בנק אוף אמריקה  עולה כ-0.7%.

מניית אסתי לאודר  מוסיפה לעלות אחרי שפירסמה רווחים לרבעון שעקפו את התחזיות, 12% בשעה זו.

מניית מנוע החיפוש באידו  עולה 7.8%, החברה צפויה לפרסם דוחותיה בנעילת המסחר הלילה.

20:15

מתחזקות העליות בוול סטריט, הנאסד"ק מטפס ב-1.6%, S&P 500 עולה 1.37% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו יותר מ-1.1%.

מניית ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר  טסה 11.5%.

מניית אנבידיה  עולה ב-6.5% בשעה זו.

מניית ווין ריזורטס , ענקית המלונאות מזנקת ב-6.9%.

סיסקו  מוסיפה 3% לערכה, אפל  עולה ב-2.6%

18:55

המדדים באירופה ננעלו בעליות שערים חדות, הדאקס והקאק ננעלו בעלייה של מעל 1.3%, הפוטסי הבריטי הוסיף 1% לערכו.

המדדים בארה"ב עולים עד 1.5% בשעה זו בהובלת הנאסד"ק.

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות על רקע התפוגגות מתיחות הסחר בין סין לארה"ב לאחר הקלות הצפויות במכסים מצד ממשל טראמפ. הנשיא האמריקאי אמר בהמשך לשבוע הסוער שחלף בשווקים כי הוא לא רואה שהכלכלה קרובה למיתון וכי הצרכנים עשירים. 

מדד הנאסד"ק עולה ב-1.4%, הדאו ג'ונס מטפס ב-1% ומדד הפחד (VIX) מאבד 6%. 

באירופה המדדים נסחרים בעליות חדות על רקע נתוני האינפלציה החלשים שמעלים את הציפייה לתמיכה מצד הבנק המרכזי. הדאקס עולה ב-1.3%, הפוטסי מטפס ב-1%, הקאק קופץ ב-1.3% והבורסה במילאנו עולה ב-2%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות נאות, בהמשך להתפוגגות מתיחות הסחר לעת עתה בין סין לארה"ב. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.5% בפתיחה, הדאו ג'ונס עולה ב-1.2% ומדד S&P 500 עולה בשיעור דומה.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט קופצים בשעה זו ביותר מ-1% ומאותתים על עליות בפתיחת המסחר.

13:00

נתוני האינפלציה שפורסמו בגוש האירו הצביעו על שפל של יותר משנתיים בחודש יולי, מה שמעלה את הציפיות להתערבות הבנק המרכזי של אירופה (ECB). מדד יולי הצביע על עלייה של 1% בחישוב של 12 החודשים האחרונים, לעומת עלייה של 1.3% ביוני, ולעומת התחזיות לעלייה של 1.1%. מדובר בקצב האינפלציה הנמוך מאז נובמבר של שנת 2016. יעד האינפלציה של הבנק המרכזי של אירופה עומד על 2%.

בנק אוף אמריקה צופה כי ה-ECB צפוי להנמיך את הריבית על הפקדונות ב-20 נקודות, וצפוי להשיק תוכנית תמיכה כמותית לשווקים, בהמשך לתוכנית רכישות האג"ח שהופסקה לאחר רכישות בהיקף של 30 מיליארד אירו.

הבורסות באירופה עולות סביב ה-1% על רקע הנתונים. הדאקס מטפס ב-1%, מילאנו עולה ב-1.4%, הפוטסי מטפס ב-0.95%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים מטפסים בכ-1%.

11:20

בורסות אסיה ננעלו בעליות חדות על רקע הציפיות לתמריצים מצד הממשל הסיני ולאחר הבעת כוונות חיוביות סביב מתיחות הסחר מול ארה"ב. הבנק העממי של סין (PBOC) חשף אתמול (ש') רפורמה בריבית בכדי לסייע בהפחתת עלויות המימון לחברות, מה שצפוי לספק תמיכה בכלכלה שנפגעה ממלחמת סחר עם ארצות-הברית.

הבנק העממי של סין אמר כי הוא צפוי לשפר את המנגנון הקיים כיום על הלוואות (LPR) החל ממחר (ה-20 באוגוסט), וזאת לקראת הורדת הריבית בהמשך בכוונה להוזיל את עלויות המימון לחברות וכחלק מרפורמות רחבות יותר. לדברי אנליסטים בשוק, המהלך שהגיע לאחר פרסום נתוני ייצור חלשים ביולי בניגוד לציפיות, בא על מנת לתמוך בכלכלה ומשול למעשה להורדת ריבית. 

הבורסה בשנחאי זינקה ביותר מ-2%, הונג קונג טיפסה בשיעור דומה, והניקיי היפני עלה ב-0.7%. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.8%.

לאחר נתון הצמיחה השלילי בגרמניה שפורסם בשבוע שעבר, שר האוצר הגרמני, אולף שולץ, אמר אתמול כי לגרמניה יש את הכוח הפיסקלי למתן כל משבר כלכלי עתידי ב"כוח מלא", והציע כי הממשל בברלין יוכל לשחרר הוצאות נוספות בסביבות 50 מיליארד יורו (55 מיליארד דולר).

10:25

בורסות אירופה נפתחו בעליות חדות: כך, בורסת לונדון  עולה עם פתיחת המסחר בכ-1%, כמו גם בורסת פריז . בורסות גרמניה  ואיטליה עולות בעד 1.2%.

מניית דויטשה בנק - 542092  קופצת בכ-4%, מובילה את סקטור הבנקים באירופה, יחד עם קומרצבנק  שעולה 3.5%.

08:20

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום, יומו הראשון של שבוע המסחר מעבר לים, בעליות חדות. מדד שנחאי קופץ בלמעלה מ-1.5%, בורסת הונג קונג עולה בלמעלה מ-2%, בורסת יפן מתרוממת בלמעלה מ-0.5%. הקוספי עולה בכ-0.7%. בורסת אוסטרליה עולה גם היא בכ-0.7%. 

בסוף השבוע, רשמו בורסות וול סטריט עליות חדות לאחר שבוע סוער בשווקים. הנאסד"ק ננעל בעליות של 1.7%, ה-S&P 500 ננעל בעליות של 1.5%, הדאו עלה ב-1.2%.

בהמשך להודעה של טראמפ על הטלת מכסים על סחורות סיניות בגובה 300 מיליארד דולר, ובהמשך לתגובה הסינית של עצירת יבוא סחורות חקלאיות ופיחות היואן, ובהמשך לנסיגה של טראמפ מכוונתו להטיל מכסים, או יותר נכון, החרגה של מוצרים מהרשימה השחורה במטרה לא להכביד על הצרכנים בארה"ב בתקופת החגים של סוף השנה האזרחית, השוק דרוך לקראת התבטאות נוספת שעשויה לסכן, או לחלופין, לספק מידע נוסף, בנוגע למתיחות הסחר בין סין לארה"ב. 

ביום רביעי הקרוב בשעה 21:00 (שעון ישראל) הפד צפוי לפרסם את הפרוטוקול האחרון מישיבת הריבית בה הוחלט להוריד את הריבית לראשונה מאז 2008, ומה שסימן באופן סופי את כוונת הפד להעלות ריבית. מאז, נרשמה התלקחות בזירת הסחר שבין סין לארה"ב, והתשואות נפלו בחדות. בתוך כך, השוק צופה כעת 4 הורדות ריבית השנה.

ביום חמישי הקרוב יפורסמו הנתונים העיקריים לשבוע: מדד מנהלי הרכש PMI לחודש אוגוסט במדינות רבות, כמו: באירופה, ארה"ב, גם למגזר התעשייה וגם למגזר השירותים. לאחרונה מסתמנת התכווצות בפעילות התעשייה הגלובלית (מלבד ארה"ב שרושמת לפי שעה התמתנות בלבד), לצד סימני התמתנות בענף השירותים.