גזית גלוב המשיכה להציג שיפור בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים, לצד הפסד רבעוני של 83 מיליון שקל

חברת הנדל"ן המניב רשמה ברבעון השני של 2019 ירידת ערך נכסים בסך של 90 מיליון שקל והוצאות אחרות של 131 מיליון שקל • ה-NOI (ההכנסה תפעולית נטו מהשכרת מבנים) גדל ברבעון ב-2% ל-514 מיליון שקל, כאשר ה-NOI באיחוד יחסי טיפס ב-5.6% ל-338 מיליון שקל • גזית גלוב נסחרה היום לפי שווי של 6.7 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  המשיכה להציג שיפור בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים ברבעון השני של 2019. עם זאת, מכירת מרבית ההחזקה בחברה הבת פירסט קפיטל רילטי (FCR) הקנדית במחיר הנמוך מהונה העצמי, ושיערוך יתרת ההחזקה בהתאם לשוויה בשוק, הובילו את גזית גלוב להציג הפסד המיוחס לבעלי המניות של 83 מיליון שקל ברבעון השני של 2019.

גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן, עוסקת באמצעות חברות ציבוריות ופרטיות ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של מרכזים מסחריים ונכסים בעלי שימושים מעורבים באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין. בשנים האחרונות אימצה החברה אסטרטגיה של הרחבת הנדל"ן הפרטי והפחתת חשיפתה לחברות נדל"ן ציבוריות.

במסגרת אסטרטגיה זו, מכרה השנה גזית גלוב את מרבית החזקתה ב-FCR שפועלת בקנדה, ובמקביל הכריזה על עסקה לרכישת החזקות הציבור בחברה הבת, אטריום, שפועלת במרכז ומזרח אירופה. עם זאת, העסקה באירופה תושלם כנראה רק בתחילת 2020, ובינתיים נרשם כאמור הפסד חשבונאי גבוה כתוצאה מהעסקה למימוש ההחזקה ב-FCR שכבר הושלמה.

את המחצית הראשונה של 2019 סיימה גזית גלוב בהפסד של 41 מיליון שקל, שהושפע לרעה מירידת ערך נדל"ן להשקעה של 173 מיליון שקל ומהוצאות אחרות של 364 מיליון שקל. לדברי החברה, ירידת ערך נכסיה נרשמה בעיקר אצל החברה הבת סיטיקון שפועלת בסקנדינביה, בעוד שהוצאותיה האחרות נבעו בעיקר מעסקת FCR (מכירת עיקר המניות במחיר נמוך מההון העצמי ושיערוך יתרת ההחזקה בהתאם לשווי השוק) ומהתחזקות השקל אל מול המטבעות של המדינות בהן פועלת גזית גלוב.

מתוך הוצאות כבדות אלה, נרשמו ברבעון השני לבדו ירידת ערך נכסים בסך של 90 מיליון שקל והוצאות אחרות של 131 מיליון שקל. עם זאת, בחברה מדגישים כאמור לחיוב את המשך השיפור בפרמטרים התפעוליים. כך למשל ה-NOI (ההכנסה תפעולית נטו מהשכרת מבנים) גדלה ברבעון השני ב-2% ל-514 מיליון שקל, כאשר ה-NOI באיחוד יחסי טיפס ב-5.6% ל-338 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון והמחצית של גזית גלוב במיליוני שקלים
 תוצאות הרבעון והמחצית של גזית גלוב במיליוני שקלים

כצמן: "ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית"

כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, ציין כי "תוצאות הרבעון ומחצית השנה משקפות המשך גידול בהכנסות תוך שמירה על תפוסה גבוהה מאד בכל הטריטוריות ובמיוחד בחברות הפרטיות אשר בבעלותנו המלאה. אנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית שלנו למעבר להחזקות פרטיות ושמירה על רמת מינוף נאותה הנמוכה מ-50% בסולו מורחב".

כצמן הוסיף כי "עסקת רכישת אטריום והפיכתה לחברה פרטית, עליה הודענו לאחר תאריך הדוח, אם תושלם, מהווה צעד משמעותי ביישום תוכנית זו. ההתמקדות בנכסים אורבניים צפופי אוכלוסין מוכיחה את עצמה".

באמצע אפריל השלימה כאמור גזית גלוב את מכירת מרבית החזקתה ב-FCR בתמורה כוללת ברוטו של כ-3.2 מיליארד שקל ונותרה עם החזקה של 9.9% מהחברה הקנדית. לפני כחודש דיווחה כי התקשרה בהסכם לרכישת 40% ממניות אטריום (מלוא החזקות הציבור) תמורת כ-2.2 מיליארד שקל.

במקביל לחתימת ההסכם, התקשרה גזית גלוב בהסכם עם מנורה מבטחים על פיו בד בבד עם השלמת עסקת הרכישה, אם וככל שתאושר, תמכור החברה למנורה מבטחים כ-12% מהון מניות אטריום, במחיר זהה למחיר בו רכשה החברה את המניות, וזאת בתמורה לסך של כ-600 מיליון שקל. לפני השלמת העסקה בכוונת אטריום לחלק לכל בעלי מניותיה (לרבות החברה) דיבידנד מיוחד שלאחריו יותאם מחיר העסקה וסך עלות הרכישה צפוי להסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

השלמת העסקה צפויה להתבצע בחודש ינואר 2020 והיא כפופה בין השאר לאישור רוב מיוחד מקרב בעלי מניות המיעוט של אטריום ולאישור בית המשפט באי ג'רזי. לדברי גזית גלוב, היא בוחנת הצעות למכור כמות נוספת בשיעור של עד 8% ממניות אטריום למשקיע מוסדי ישראלי נוסף, במחיר זהה למחיר בו רכשה החברה את המניות.

גזית גלוב  נסחרה היום לפי שווי של 6.7 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה טיפסה בכ-27% מאז ההודעה על עסקת אטריום. מתחילת השנה זינקה המניה בכ-44% אולם בסיכום תלת שנתי רשמה תשואה מתואמת דיבידנדים של 8% בלבד.