שריקת פתיחה: מינהלת הליגות לכדורגל פתחה את המסחר

וגם: יואל נוה, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר, מצטרף לחברת הפינטק פיוניר

איתי בן זאב (מימין), אמנון נויבך ושחקני ליגת הבורסה לניירות ערך / צילום: סיון פרג'
איתי בן זאב (מימין), אמנון נויבך ושחקני ליגת הבורסה לניירות ערך / צילום: סיון פרג'

הנהלת מינהלת הליגות לכדורגל, בעלי קבוצות, שחקנים ומאמנים הגיעו הבוקר לבניין הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, לרגל פתיחת עונת "ליגת הבורסה לניירות ערך" לעונה 2019-2020 שתחל ביום שבת.

שמה הרשמי של ליגת העל בכדורגל שונה לשלוש השנים הבאות, תקופת החסות של הבורסה, שבמקביל למהלך ההנפקה שלה, ובמסגרת מהלכיה לנסות ולהנגיש את עצמה לציבור הרחב, חתמה בחודש מאי על הסכם חסות בגובה של יותר מ-12 מיליון שקל עם מינהלת הליגות לכדורגל.

בין בעלי הקבוצות שהגיעו לאירוע היו איזי שרצקי, בעלי עירוני קרית שמונה; משה חוגג, יו"ר ומייסד קרן ההון סיכון סינגולריטים ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים; ויעקב שחר, בעלי ונשיא מועדון הכדורגל מכבי חיפה. כן נצפתה גם אלה אלקלעי מבית ההשקעות אי.בי.אי, שאמרה כי "אני מקווה שהבורסה תעשה גם פתיחת מסחר לליגת הכדורגל לנשים".

ארז כלפון, יו"ר מינהלת הליגות לכדורגל, אמר כי "הכדורגל הישראלי חוזר להיות אחד הגופים האטרקטיביים עבור נותני חסויות. הבורסה תסייע בכלים והכשרה פיננסית לשחקנים ובעלי תפקידים במועדון ליום שאחרי הפרישה ועל כך תודתנו".

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, אמר כי "מטרתנו היא לחבר את הציבור הישראלי לבורסה הלאומית, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת אלא באמצעות הכדורגל הישראלי. אנו רואים ערך רב בשיתוף הפעולה האסטרטגי עם מינהלת הליגות לכדורגל ומאמינים בחיבור לקהל מגוון וחדש של ציבור מכל רחבי הארץ. מעבר לכך, החיבור בינינו לבין הכדורגל הוא טבעי, זהו ספורט קבוצתי המבליט ערכים של מנהיגות, מקצוענות, עבודה קשה, יסודיות ושיפור מתמיד. אלה גם הערכים המובילים גם בעולם העסקי".

ועד עובדי הבורסה קרא להחרים את האירוע על רקע סכסוכי העבודה עם ההנהלה, ולפי ההרגשה אכן העובדים לא נכחו שם בהמוניהם. לעובדי הבורסה קיימים שני סכסוכי עבודה מול ההנהלה, האחד נוגע למענק משנים עברו והשני לרצונם לקבל תנאים מיטיבים בעקבות הנפקת הבורסה, וזאת נוסף על 6% ממניות הבורסה שכבר קיבלו. בכרזה שהכין ועד העובדים ופורסמה במייל, נכתב כלפי המנכ"ל בן זאב כי "קופת הבורסה היא לא מגרש המשחקים הפרטי שלך". 

אמנון נויבך (מימין), איזי שרצקי ויעקב שחר  / צילום: סיון פרג'
 אמנון נויבך (מימין), איזי שרצקי ויעקב שחר / צילום: סיון פרג'

איתי בן זאב וקפטן הפועל תל אביב ניר לקס  / צילום: סיון פרג'
 איתי בן זאב וקפטן הפועל תל אביב ניר לקס / צילום: סיון פרג'

 

יואל נוה, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר, מצטרף לחברת הפינטק פיוניר

יואל נוה, לשעבר הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מצטרף לחברת הפינטק הישראלית פיוניר (Payoneer). נוה יוביל בפיוניר את פיתוח תחום ההון החוזר - מתן אפשרות למשתמשים בשרותי העברות הכספים לקבל כסף דחוי שמגיע להם מלקוחותיהם באופן מיידי.

נוה מילא את תפקיד הכלכלן הראשי במשרד האוצר בשנים 2014-2018 ולפני כן שימש מנהל בנק הדואר. עוד קודם לכן ניהל חברות בתחום הפנסיה והאשראי בקבוצת הראל וכיהן כמנכ"ל קרן מקפת החדשה. נוה הוא בעל תואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

פיוניר, שהוקמה על ידי יובל טל, פועלת בתחום העברת התשלומים ב-200 מדינות וב-150 מטבעות שונים. החברה משמשת כתשתית העברת תשלומים של תאגידים מובילים, ובהם אמזון, גוגל, Airbnb ,Fiverr ו- Getty. לפיוניר 1,200 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 830 עובדים במרכז הפיתוח בישראל. את הפעילות בישראל מובילה מנכ"לית פיוניר ישראל קרן לוי.

מנכ"ל פיוניר, סקוט גלית, מסר כי "החברה שמחה להיעזר בניסיונו הכלכלי והניהולי העשיר של נוה לפיתוח תחום ההון החוזר, שהוא אחד ממנועי הצמיחה של החברה וכלי רב ערך שהיא מעמידה לרשות לקוחותיה. סוגית התשלומים המאוחרים מעיקה על עסקים רבים בעולם, בעיקר בתחום המכירות ברשת, ומתן האפשרות לקבל את התשלום ימים ספורים לאחר האספקה תביא להקלה ותתרום לפיתוח המסחר האלקטרוני העולמי". 

יואל נוה (מימין), קרן לוי ויובל טל / צילום: Payoneer
 יואל נוה (מימין), קרן לוי ויובל טל / צילום: Payoneer

בדרך לרוד שואו סטארט-אפיסטים חרדים עוצרים אצל שגריר בריטניה

שגריר בריטניה בישראל ניל ויגאן נפגש אתמול עם קבוצה של סטארט-אפיסטים חרדים בוגרי חממת Bizlabs לקראת יציאתם לסבב פגישות בלונדון. המשתתפים הציגו בפני השגריר את הפיתוחים הכוללים מגוון תחומים ובהם רפואה, סייבר, חקלאות ובינה מלאכותית. בתחילת ספטמבר הם ייצאו לסבב פגישות עם משקיעים ושיתופי פעולה עסקיים בבירה הבריטית, בתקווה שיסייעו להם לקדם את החברות שלהם.

השגריר ויגאן אמר שלמרות שזכה להכיר את הקהילה החרדית מהשהות הקודמת שלו בישראל, הוא לא ידע שיש סטארט-אפיסטים חרדים בשלבים כל כך מתקדמים: "הופתעתי לראות את ההתקדמות הטכנולוגית האדירה. לא ידעתי שיש סטארט-אפים כל כך איכותיים בקהילה החרדית. צוות השגרירות יעמוד לימינכם ונסייע לכם בפתיחת דלתות כשתגיעו ללונדון".

המארח, הפילנתרופ היהודי-בריטי מארק שימל, הציג לשגריר את העשייה של קרן "אחים גלובל" הפועלת ב-15 השנים האחרונות במטרה לעודד כניסה של חרדים לשוק העבודה. מנכ"ל קרן ק.מ.ח, הרב מרדכי פלדשטיין, איחל לסטארט-אפיסטים בהצלחה במסע ואמר כי "העידן הגלובלי מעצים את האתגר להישאר נאמנים לאורח החיים החרדי בין אם נמצאים בחממה הקהילתית או שיוצאים לעסקים בעולם הגדול. אתם מוכיחים שניתן לשמור על אורח החיים ועל צורת הלבוש שלנו, ועדיין להיות הכי מקצועיים ולהגיע לקדמת הטכנולוגיה".

תוכנית הסטארט-אפים BizLabs פועלת ממתחם היזמות והעסקים לחרדים ביזמקס, שהוקם על ידי קרן ק.מ.ח, קרן אחים והרשות לפיתוח ירושלים. התוכנית פועלת בשיתוף Google ,KPMG ,Amazon, האוניברסיטה העברית ועוד, במטרה לסייע לסטארט-אפים חרדים להתגבר על פערי הבסיס מעמיתיהם בציבור הכללי. התוכנית מספקת תמיכה רחבת היקף שכוללת סדנאות מקצועיות, רכישת ידע וכלים רלוונטיים, שיתופי פעולה עם גופים בינלאומיים, מנטורים מקצועיים ופורום משקיעים רחב ופעיל. 

ניל ויגאן (משמאל) והסטארט־אפיסטים   / צילום: אהרל'ה קרומבי
 ניל ויגאן (משמאל) והסטארט־אפיסטים / צילום: אהרל'ה קרומבי