סאני תקשורת: תמחור אגרסיבי והתחזקות השקל פגעו בתוצאות; הרווח צנח ב-82% ברבעון השני

מניית סאני תקשורת, הנמצאת בשליטת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג, צונחת בכ-6% במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר בבורסה על צניחה של 82% ברווח הנקי ברבעון השני לרמה של כ-3 מיליון שקל

יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי
יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי

מניית סאני תקשורת , הנמצאת בשליטת חברת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), צנחה היום (ב') בכ-6% במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר בבורסה על צניחה של 82% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה, לעומת הרבעון המקביל ב-2018, לרמה של כ-3 מיליון שקל.

סאני תקשורת עוסקת ביבוא ושיווק בישראל של מכשירים סלולריים ואביזרים נלווים מתוצרת סמסונג ללקוחות פרטיים ומוסדיים שאינם מפעילים סלולריים.

בשורה העליונה הציגה החברה שיפור של 11% בהכנסות הרבעון, שהסתכמו בכ-284 מיליון שקל על רקע גידול במכירת מכשירים כתוצאה מהשקה מוצלחת של סדרות ה-A וה-10S, מהגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות (בעיקר מכשירים זולים יותר עם שולי רווח נמוכים יותר, על רקע התחרות מול היצרניות הסיניות) ומגידול בהכנסות ממכירת אביזרים וחלפים.

ברווח התפעולי של סאני נרשמה ירידה של כ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-15 מיליון שקל.

החברה מבצעת את הרכישות מסמסונג בדולרים ומוכרת את הסמארטפונים והאביזרים בשקלים, כך שהיא נפגעת בדרך-כלל בתקופות שהשקל מתחזק מול הדולר. במהלך הרבעון השני התחזק השקל בכ-1.8% מול הדולר, לעומת החלשות של 3.9% ברבעון המקביל.

תוצאות הרבעון של סאני תקשורת
 תוצאות הרבעון של סאני תקשורת

לצד הפגיעה ברווח התפעולי רשמה סאני קפיצה בהוצאות המימון שלה (גם על רקע עליית מדד המחירים), שהגיעו ברבעון האחרון לכ-11 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה היא דיווחה, כאמור, על ירידה חדה ברווח.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה סאני עם הכנסות של כ-593 מיליון שקל, עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי נותר יציב ברמה של כ-38 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה החברה ירידה של 64% ברווח הנקי לכ-11.5 מיליון שקל, בעיקר עקב קפיצה בהוצאות המימון בעקבות התחזקות השקל ב-4.9% מול הדולר בתקופה זו, לעומת החלשות בשיעור של 5.3% בתקופה המקבילה.

מניית סאני, כאמור, הגיבה לפרסום התוצאות בירידה חדה. בחצי שנה האחרונה רשמה המניה ירידה של 23%, ושוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-365 מיליון שקל.

מנכ"ל סאני תקשורת, משה פרי, ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיה של סמסונג העולמית להגדלת נתחי השוק באמצעות שיווק והפצה של סדרות הביניים של סמסונג. אנו נוקטים תמחור אטרקטיבי שמוביל להגדלת כמות המכשירים וצמיחה בהכנסות, זאת על אף התחרות העזה. תוצאות האסטרטגיה באה לידי ביטוי בעלייה עקבית בנתחי השוק של סמסונג בישראל".