נתניהו הזמין את גנץ לתדרוך על המצב הביטחוני בישראל

בני גנץ השתתף היום בתדרוך ביטחוני על ידי המזכיר הצבאי אבי בלוט וראש המל"ל בן שבת • נתניהו לא נכח בתדרוך

יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: שלומי יוסף
יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: שלומי יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, ח"כ בני גנץ, לתדרוך ביטחוני על האירועים האחרונים על-ידי המזכיר הצבאי אבי בלוט וראש המל"ל בן שבת. התדרוך התקיים היום (ב') בצהריים, ונכחו בו רק בן שבת ובלוט, ללא נתניהו עצמו.

החוק בישראל מחייב תדרוך תקופתי בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה, אך יצוין כי בכנסת ה-21 לא הורכבה קואליציה, וכך גנץ אינו בתפקיד יו"ר האופוזיציה. עם זאת, ראש הממשלה נתניהו, הממלא גם את תפקיד שר הביטחון, החליט לעדכן את יו"ר המפלגה הגדולה (במקביל לליכוד) על ההתפתחויות הביטחוניות.

ביממה האחרונה מתפרסם מידע על תקיפה בלבנון, אשר אירעה במקביל למתקפה הישראלית על גורמי אל-קודס איראניים באזור דרום מזרחית לדמשק. נשיא לבנון מישל עאון התייחס היום להתפוצצות מל"טים באזור הדאחייה מדרום לבירות, שטח הנחשב למעוז של החיזבאללה, ואמר כי מדובר במתקפה ישראלית - "כמוה כהכרזת מלחמה". לדברי אעון, "ללבנון יש את הזכות להגן על ריבונותה לאחר התקיפות הישראליות".

במקביל להתרחשויות אלה, מופנית אצבע מאשימה כלפי ישראל כי היא פועלת נגד איראן גם בתוך שטח עיראק, וראש הממשלה נתניהו אף רמז על כך בראיון שנתן לערוץ 9 לפני כמה ימים. עם האירועים הביטחוניים החמורים במתקפות ישראליות נגד יעדים איראניים, גם הגזרה מול החמאס בעזה מתחממת וגם ביהודה ושומרון, עם עליית המתקפות ופיגועי הטרור נגד ישראלים.

בשעות הבוקר התקיימה ישיבת קבינט, כשבועיים אחר הפעם האחרונה שהתקיימה ישיבת קבינט.

עם התדרוך הביטחוני לגנץ, ולאור העובדה שהתחממות הגזרות השונות מתרחשת כ-3 שבועות לפני הבחירות, עולות גם הספקולציות באשר לשיתוף-פעולה בהקמת הממשלה הבאה בין גנץ לנתניהו. גנץ הצהיר מספר רב של פעמים כי לא יסכים לשבת עם נתניהו בשל האפשרות שיוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה. ח"כ דוד ביטן מטעם הליכוד התבטא מספר פעמים באשר לאפשרות להביא לפיצול כחול לבן, כך שחוסן לישראל תוכל להצטרף לממשלה הבאה.