מומו פילבר ושאול אלוביץ' סיכמו על ביטול ההפרדה המבנית על גבינות ויין בבית האלוביצ'ים בצהלה

כפי שנחשף בחדשות 12, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ומקורבו של נתניהו, שלמה פילבר, עלה לביתו של איש העסקים בעלי בזק ואתר וואלה, שאול אלוביץ', שם סיכמו על ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק בתמורה להשקעה של בזק במיזם הסיבים

שלמה פילבר, שאול אלוביץ' ובנימין נתניהו / איור: גיל ג'יבלי
שלמה פילבר, שאול אלוביץ' ובנימין נתניהו / איור: גיל ג'יבלי

בחודש ספטמבר 2015 נפגש שלמה (מומו) פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם איש העסקים בעלי בזק ואתר וואלה, שאול אלוביץ', שנערכה בביתו של האחרון. באותה פגישה סיכמו השניים על ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק בתמורה להשקעה של בזק במיזם הסיבים - כך חשף הערב (ו') גיא פלג, כתב המשפט של חברת חדשות 12. פילבר כינה את המפגש הזה בחקירה בשם "מפגש התאנים והיין".

בניגוד לטענתו שלא התעניין בכך ושימש רק חותמת גומי לפקידי משרד התקשורת, דווקא נמצאו גורמים שמחברים במפגש הזה את ראש הממשלה נתניהו לרגולציה שקשורה בבזק. בביתו של ניר חפץ, מקורבו של נתניהו שהפך לעד המדינה, נמצא פתק המתאר את ההסכמות שהושגו באותה פגישה, כפי שנמסרו לחפץ מפי אלוביץ', כאשר בסוף הפתק מופיע בכתב-ידו של חפץ "זה מה שסוכם עם מומו". על-פי חפץ, אלוביץ' ביקש ממנו לעדכן בכך את נתניהו.

כמו כן נחשפה התכתבות וואטסאפ, שנתפסה במהלך החקירה, והתקיימה בין שלמה פילבר ובין אלי קמיר, יועץ בזק:

קמיר: "הבנתי משאול שהייתה לכם פגישה טובה" . 
פילבר: "התקדמנו, יש הבנות בכפוף לאישור הבוס... הייתה פגישה טובה, והיין היה מצוין... זה הגיע עם תאנים, ענבים וגבינה - דליקטס!". 
קמיר: תענוג אמיתי... עכשיו כשאני מכיר את הסיכום, יש פה הזדמנות אמיתית לבוס שלך לבוא עם בשורה".

מיותר לציין כי השניים לא תעדו את הפגישה בפרוטוקול או בנוכחות יועץ משפטי. השניים סיכמו ביניהם את הדבר והעבירו הלאה את הדברים בפתק לניר חפץ. בחיפוש בביתו של חפץ נמצא אותו פתק מדובר ובו מתוארות ההסכמות, כשמעליהן נכתב בכתב-ידו: "זה מה שסוכם עם מומו". 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בענייניהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול אלוביץ' ורעייתו איריס הם בעיצומם. כל החשודים מכחישים בתוקף את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.