דוחות מרים לח.מר: הפסד כבד במחצית; בעיה עם ההתניות הפיננסיות

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם ירידה של 24% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018 • נכון לסוף יוני לא עמדה החברה בחלק מההתניות הפיננסיות שלה מול שלושה בנקים שמהם לקחה הלוואות

חיים מר, יו"ר ח.מר תעשיות / צילום: תמר מצפי
חיים מר, יו"ר ח.מר תעשיות / צילום: תמר מצפי

חברת ח.מר תעשיות שבשליטת קרן פימי (מחזיקה כ-36% מההון) והיו"ר חיים מר (28.5%), ממשיכה להציג תוצאות עסקיות חלשות, עם ירידה בהכנסות והרעה בשורה התפעולית - הן ברבעון השני והן במחצית השנה הראשונה.

ח.מר מבצעת פרויקטים ונותנת שירותים בתחומי התקשורת, שבהם היא משמשת כספקית שירותי תכנון, הנדסה, הקמה ואספקה של ציוד ופתרונות, ונוסף על כך היא פועלת בתחומי האבטחה והביטחון. החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של כ-118 מיליון שקל, ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה הצטמק בשיעור חד יותר, של כ-38%, ועמד על כ-4.3 מיליון שקל ברבעון האחרון, ובשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של כ-3.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם ירידה של 24% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-220 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של כ-1.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 4.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של כ-20 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

אך לא רק זאת, נכון לסוף יוני לא עמדה החברה בחלק מההתניות הפיננסיות שלה מול שלושה בנקים שמהם לקחה הלוואות. בין השאר, ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-140 מיליון שקל, לעומת התניה שההון לא יפחת מ-150 מיליון שקל. עם זאת, החברה קיבלה ארכה מהבנקים לצורך עמידה בהתניות, ובח.מר מעריכים שהיא תחזור ותעמוד בהתניות עד ספטמבר 2020.

בשבוע שעבר דיווחה החברה, כי מוכרת את החזקתה (50%) בחברת מרימון גז לקרן נוי תמורת 32.75 מיליון שקל. סכום העסקה הסופי עשוי להגיע ברבות השנים לכ-60 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה (צפויה עד סוף נובמבר השנה) תרשום ח.מר רווח הון של כ-20 מיליון שקל (לפני מס).

מניית ח.מר נסחרה היום ביציבות. עם זאת, בשנה האחרונה צנחה המניה ביותר מ-50%, על רקע הרעה בתוצאות החברה. ח.מר היא אחת ההשקעות הפחות מוצלחות של קרן פימי. מאז רכשה קרן פימי את מניות ח.מר בספטמבר 2013 צנחה מניית החברה בכ-80%, ושווייה בבורסה הצטמק לכ-98 מיליון שקל.