היינאן איירליינס מבטלת זמנית את הטיסות הישירות לשנחאי

נכון לעכשיו מדובר על ביטול הטיסות ללו"ז החורף, בין התאריכים 27.10.19 ל-29.03.20 • מהחברה נמסר כי השהיית הקו היא זמנית בלבד ונובעת מאילוצים תפעוליים אותם לא פירטה

מטוס של היינאן איירליינס / צילום: שאטרסטוק
מטוס של היינאן איירליינס / צילום: שאטרסטוק

הטיסות הישירות בקו תל-אביב-שנחאי מבוטלות. את הטיסות ביצעה חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס, שהודיעה כי היא "משהה את טיסותיה לשנחאי בחורף הקרוב". נכון לעכשיו מדובר על ביטול הטיסות ללו"ז החורף, כלומר בין התאריכים 27.10.19 ל-29.03.20. מהחברה נמסר כי השהיית הקו היא זמנית בלבד ונובעת מאילוצים תפעוליים אותם לא פירטה.

הקו לשנחאי שהושק בספטמבר 2017 היה הקו השני שהשיקה החברה בין סין לישראל, אחרי השקת הטיסה הישירה לבייג'ינג שנה קודם לכן. החברה מפעילה גם טיסה ישירה לשנזן - שני הקווים הללו יופעלו כרגיל.

בחברה מדגישים כי לא מדובר בשיקול שמקורו ביטחוני (כאשר אין אזהרת מסע לישראל). בשנה שעברה החברה ביטלה טיסות לתל-אביב בעקבות אזהרות של היורוקונטרול בעקבות חשש בשעתו לתקיפות באזור סוריה.

עבור הקו שהשיקה לשנחאי קיבלה היינאן מענק עידוד ממשרד התיירות. המענק ניתן אחרי שנת פעילות, ומטרתו לתקצב מהלכים לשיווק ולקידום ישראל כיעד תיירותי.

נוסעים שרכשו כרטיסים לטיסות שיבוטלו יקבלו החזר כספי מלא או אלטרנטיבה להחליף את הכרטיסים לטיסה אחרת דרך בייג'ינג או שנזן.

כיום מפעילה היינאן קוים ישירים מתל-אביב לבייג'ינג, לשנזן ולשנחאי - קו אותו תשהה כאמור בחורף הקרוב. החל מ-27.10.19 תפעיל החברה שלוש טיסות שבועיות לבייג'נג במטוסי איירבאס 330 ושתי טיסות שבועיות לשנזן במטוסי בואינג דרימליינר חדישים.

מנכ"ל היינאן ישראל, לי ליאנג, מסר: "הצטערנו מאוד לקבל את בשורת מטה החברה בדבר השהיית הקו לשנחאי. מדובר בהפסקה זמנית בלבד של הפעילות בקו זה, ואנו מצפים לחדש את הפעילות ולהמשיך לשרת את נוסעינו הישראלים הרבים הטסים לשנחאי החל מהאביב הקרוב. פעילות החברה בישראל זוכה להצלחה מסחרית מרשימה, ואנו נמשיך ונפעל לא רק להוות גשר איתן בין סין וישראל, אלא בעיקר להנגיש לנוסע הישראלי את סין כולה, בשירות ללא דופי ובמחירים חסרי תקדים". 

מתחילת השנה הטיסה היינאן 96,230 אלף נוסעים (הלוך ושוב) - עלייה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (ינואר-יולי). תנועת הנוסעים מישראל לשנחאי מתחילת השנה עמדה על 37,300 נוסעים.

חברות תעופה נוספות שמפעילות טיסות ישירות מישראל לסין הן אל על וסצ'ואן איירליינס.