הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בעליות קלות בסוף יום יציב; טבע איבדה 3.5%

טאואר בלטה בעליות של כ-3% • מחזור המסחר היומי הממוצע עלה באוגוסט ב-19% ל-1.5 מיליארד שקל • המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר הזירה הגלובלית ושואבים עידוד מסוים מאפשרות לחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב ובין סין

בורסת ת"א / צילום: Shuttetstock
בורסת ת"א / צילום: Shuttetstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות שערים קלות במדדים המובילים, שאפיינו כמעט את כל יום המסחר, למעט מעבר קצר לירידות קלות. ת"א-35 עלה ב-0.25% ות"א-125  עלה ב-0.17%. מניית טאואר   הובילה בעליות של קרוב ל-3%. טבע בלטה בצד השלישי בירידה של כ-3.5%. 

16:30

המסחר בת"א מתנהל ביציבות, תוך המשך העליות הקלות במדדים המובילים. טבע  מובילה את הירידות ומאבדת 3%. אלביט מערכות   מאבדת 1.5%.  טאואר , הפועלים   ושופרסל  בולטות בעליות של כ-1.5%.

13:30

המסחר מתנהל בנטייה חיובית מתונה, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם.

השינויים המתונים במסחר היום באים בסיומו של שבוע מסחר שבמהלכו נרשמו בזירה המקומית כמה שינויי כיוון במגמת המסחר.

ברקע למסחר בארץ ובעולם, המשקיעים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר האירועים בזירה הגלובלית, ובמרכזם מלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין, וכעת הם שואבים עידוד מסוים מדיווחים על אפשרות לחידוש השיחות בנושא בין שתי המדינות.

בזירה המקומית, מסיכום נתוני הבורסה לחודש אוגוסט בולטת עלייה חדה של כ-19% במחזור המסחר הממוצע היומי בחודש החולף, לכ-1.5 מיליארד שקל, ביחס לאוגוסט 2018. ממוצע יומי זה משקף קפיצה של כ-25% ביחס לממוצע היומי בין ינואר ליולי 2019, ובבורסה מציינים כי לעלייה במחזורי המסחר "תרמה התנודתיות בשוקי המניות בעולם בהובלת הבורסות בארה"ב, וכך גם בת"א - מדד התנודתיות VTA35 זינק החודש בכ-22%". עוד ציינו בבורסה כי בתחילת אוגוסט, "ערב העדכון החצי-שנתי של מדדי המניות נרשם מחזור בסך של כ-3.3 מיליארד שקל", כ-1.8 מיליארד שקל מהסכום בשלב הנעילה.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי מניות אלוני חץ  ועזריאלי  מתחזקות בכ-1%-1.5%, ולעומתן המניות הדואליות של טבע   ואלביט מערכות   נחלשות בכ-2.5%-1.5%.

עוד במסחר, מניית חברת הנדל"ן וילאר  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, שבו היא נחלשת בכ-1.5%-1%, ללא דיווח מצד החברה.

בין המניות הקטנות, זו של ננו דיימנשן  קופצת בכ-10% אחרי שהחברה דיווחה על רכישת מערכת החברה להדפסת תלת-מימד על-ידי שתי סוכנויות ביטחוניות של ממשלת ארה"ב.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה, עם ירידות חדות יחסית בחלק מהסדרות.

11:00

עליות השערים הפכו לירידות קלות במדדים המובילים, וכעת הם נסחרים בדשדוש סביב רמות הפתיחה. מניית טבע   ממשיכה להוביל את הירידות במדד המוביל, ומאבדת כ-3%. בעליות של כ-1.3% בולטות מניות איי.אפ.אפ , שפיר הנדסה , טאואר  ושופרסל . מניית אופקו  שהובילה את העליות בפתיחה עברה לטריטוריה השלילית.

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות שערים. מדד ת"א-35  עולה ב-0.5%, ומדד ת"א-125  רושם עליות דומות. מניית אופקו   מובילה את העליות במדד המוביל ומטפסת בכ-2%. מניית אלוני חץ  עולה בכ-1.5%. עוד בולטות בעליות מניות לייבפרסון , אנרג'יאן  וטאואר . בצד השלילי בולטת מניית טבע  שמאבדת 2.5%.

06:00

המסחר בת"א ייפתח היום על רקע העליות שנרשמו אתמול בת"א ובשוקי העולם.

אתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 עלה ב-0.8%, ת"א 90 טיפס ב-0.4%, ומדד הבנקים קפץ בכ-1%. מניית טבע עלתה בכ-2%, מזרחי-טפחות טיפסה ב-2.77%, פועלים עלתה ב-1.7%, בזק ואלביט מערכות טיפסו ביותר מ-2%. מגזר התקשורת בלט בעליות חדות.

אמש (ד') מחקו המדדים בוול סטריט את הירידות שנרשמו בהם ביום שלישי. מדד דאו ג'ונס זינק ב-0.9%, הנאסד"ק טיפס ב-1.3%, ומדד S&P 500 זינק ב-1.1%. מניית טבע רשמה עלייה של כ-2%.

הונג קונג הודיעה אתמול על ביטול חוק ההסגרה, שעורר גלי מחאה בשבועות האחרונים, וההודעה הזניקה את מדד הנג סנג שסיים את המסחר בעלייה של 4% כמעט, ונתנה דחיפה גם לשווקים האחרים.

באירופה נרשמו אתמול עליות נאות על רקע הצלחת הפרלמנט הבריטי בניסיונתיו למנוע מראש הממשלה בוריס ג'ונסון להעביר ברקזיט ללא הסכם ותנאים.