שבוע המסחר בתל אביב ננעל בעליות: בזק זינקה ב-7.2%

המדדים המובילים עלו בהתאם לסנטימנט בעולם • מדד ת"א 35 טיפס ב-0.65%, כך גם מדד הבנקים • מניית וילאר עלתה ביותר מ-3% במחזור חריג • הבנק האירופי הוריד את הריבית על הפיקדונות והשיק תוכנית רכישות אג"ח חדשה

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:40

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 עלה ב-0.65%, ת"א 90 טיפס ב-0.2% ומדד הבנקים עלה ב-0.6%. 

בסיכום שבועי מדד ת"א 35 עלה ב-3.4%, ומדד ת"א 90 טיפס ב-0.5%.

מניית בזק  בלטה בזינוק של יותר מ-7%. טבע  איבדה 2.3%, פריגו  קפצה ב-4.5%, ומניית וילאר  עלתה ביותר מ-3% במחזור חריג.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.36 מיליארד שקל.

15:30

נמשכות העליות היציבות בבורסה בת"א ללא תגובה בולטת להורדת הריבית באירופה, ששלחה את השווקים של לעליות.

מניית בזק מטפסת ב-8%, ומובילה את העליות בת"א. מן הצד השני בולטת אנרג'יאן  בירידה של 4%. מניית וואיטסטון מאבדת 4.5% בעקבות הידיעות כי בעל השליטה בחברה נחקר בארה"ב

מניית מישורים  מזנקת ב-6% על רקע התפתחויות במאבק השליטה בחברה.

11:45

נמשכות העליות בת"א והמדדים המובילים מטפסים ב-0.7%-0.6%. מניית בזק  מובילה את העליות ומטפסת ב-5%, ואופקו   עולה בשיעור דומה. עוד בולטות בעליות פריגו   והחברה לישראל  שעולות ב-3.5% וב-2.5%, בהתאמה.

מן העבר השני בולטות בירידות אנרג'יאן  , שמאבדת 2.5%, וטבע   שיורדת ב-2%.

09:45

המסחר בת"א נפתח בעליות של כ-0.5% במדדים המובילים. את העליות מובילות מניית אופקו   שמזנקת ב-6%, ופריגו   עם עלייה של 3.5%, שרשמו אמש עליות של 6.5% ו-4.5% בניו יורק, בהתאמה. 

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט. הסוחרים בארץ ובעולם ממתינים להודעת הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) בנוגע לריבית היום בצהריים, ולהודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי הבא. 

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, כותב כי "ה-ECB אותת על שילוב של הפחתת ריבית ותוכנית רכישות אג"ח נוספת במקביל לרטוריקה שמכוונת לסימטריה בנוגע להשגת יעד האינפלציה, שמשמעותה בעת זו הרחבה מוניטרית ממושכת. בהחלטה ביום ה' הקרוב, רף הציפיות גבוה למדי ונע בין הפחתה של 0.2%-0.1% בריבית הפיקדונות של הבנקים, כלומר לריבית שלילית של 0.6%-0.5%, כאשר במבט לשנה הקרובה הציפיות מגיעות לריבית שלילית של כ-0.7%. האפקטיביות של מדיניות זו תבוא לידי ביטוי במידה והמדינות המובילות באירופה ינצלו את סביבת הריביות האפסית-שלילית בכדי לבצע הרחבה פיסקאלית משמעותית. אחרת, השפעת הצעדים המוניטריים, שגם כך האפקטיביות שלהן נשחקת, תתפוגג בהדרגה".

אתמול בתל אביב המסחר ננעל בעליות חדות בהובלת טבע שקפצה בכ-7% ודחפה את מדד ת"א 35 לזינוק של 1.3%. מדד ת"א-125 טיפס ב-1%.