הגיעה להסדר בתביעות במשבר האופיאטים, אך קרסה: פרדו פארמה הגישה בקשה לפשיטת רגל

הבקשה לפשיטת רגל הוגשה על רקע קריסת החברה תחת הלחץ מאלפי תביעות ממדינות בארה"ב ויחידים שדורשים פיצויים מהתפתחויות במשבר התרופות האופיאטיות

אוקסיקונטין (Oxycontin) של פרדו פארמה / צילום: ג'ורג' פריי, רויטרס
אוקסיקונטין (Oxycontin) של פרדו פארמה / צילום: ג'ורג' פריי, רויטרס

יצרנית משכך הכאבים אוקסיקונטין (Oxycontin), פרדו פארמה, הגישה הבוקר (ב') בקשה לפשיטת רגל, על רקע קריסת החברה תחת הלחץ מאלפי תביעות ממדינות בארה"ב ויחידים שדורשים פיצויים מהתפתחויות במשבר התרופות האופיאטיות.

דירקטוריון פרדו אישר את הגשת הבקשה לפשיטת רגל כמה ימים לאחר שהתקבלה החלטה בחברה להגיע לפשרה בכאלפיים תביעות נגדה במסגרת מה שמכונה בארה"ב "משבר התרופות האופיאטיות", בו אלפי חולים בארה"ב קיבלו תרופות אופיאטיות ממכרות והפכו לתלויים בסם.

"הסכמי הפשרה מתחמקים מבזבוז של מיליוני דולרים ושנים על הגנה על פעולות חוקיות", אמר יו"ר דירקטוריון פרדו, סטיב מילר. "החברה תמקד את משאביה ומיליארדי הדולרים שלה כדי לנסות לפתור את משבר האופיאטים", הוסיף מילר.

פרדו פארמה, המבוססת בקונטיקט ונמצאת בשליטת משפחת סאקלר, הואשמה בכמעט כל מדינה בארה"ב ביכולות הממכרות של משכך הכאבים שלה, אוקסיקונטין, בעוד היא הגזימה בלפאר את איכויותיו. משפחת סאקלר עצמה הואשמה בתדלוק המשבר בארה"ב, שגובה כ-130 חיי אדם בכל יום.