המדדים בוול סטריט עלו מעט; מניית בואינג עלתה 1.4%

הירידה החדה במחירי הנפט הייתה לנוכח הודעת סעודיה כי תשיב את אספקת הנפט לסדרה מהר מהצפוי • בורסות אירופה ננעלו ביציבות • מחר תפורסם החלטת הריבית של הפד

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים לאחר יום תנודתי במיוחד בצל עדכון שר הנפט הסעודי. הנאסד"ק עלה 0.4%, S&P 500 עלה ב-0.25% ודאו ג'ונס הוסיף 0.11% לערכו.

מניית בואינג עלתה 1.4%, אמריקן אקספרס, פרוקטר & גמבל ומקדונלדס הוסיפו 1.2% לערכן.

21:40

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת בשעה זו, הנאסד"ק עולה ב-0.1%, S&P 500 מאוזן והדאו ג'ונס יורד ב-0.1%.

מחירי הנפט נופלים בכ-5% לאחר ששר הנפט הסעודי הודיע כי אספקת הנפט במדינה תחזור לסדרה תוך שבועיים עד שלושה, מהר בהרבה מהצפוי.

מניות פרוקטר & גמבל ובואינג עולות ב-1.3%, מקדונלדס עולה ב-1.2% ואמריקן אקספרס מוסיפה 1% לערכה.

20:15

בצעד חריג נאלץ הפד להתערב במסחר בשוק הריפו עקב מצוקת נזילות חריפה. התערבות הפד מעוררת הדים במערכת הפיננסית בארה"ב למרות שעל-פי הערכות אנליסטים הגורמים למצוקה היו טכניים ולא כשל מערכתי.

העלות של הלוואה לטווח קצר מאד (Overnight) תמורת אג"ח של האוצר האמריקאי זינקה על-פי הדיווחים בלילה שבין שני לשלישי ל-10 אחוז. שלוחת הפד בניו-יורק העמידה מזומן בהיקף של 75 מיליארד דולר לטובת בנקים שנזקקו לכך ובכך ייצבה את השוק. אנליסטים העריכו כי מצוקת הנזילות נוצרה כתוצאה מכך שתאגידים רבים בארה"ב ביקשו למשוך בזמן קצר מזומנים על-מנת לפרוע תשלומי מסים.

18:45

השווקים הפיננסיים מתאוששים על רקע קולות ההרגעה מערב הסעודית שהודיעה כי אספקת הנפט תחזור לסדרה מהר מהצפוי. בבורסות אירופה, מדד הפוטסי הבריטי ומדד הדאקס הגרמני ננעלו ביציבות ואילו מדד הקאק הצרפתי עלה בכ-0.25%.

המסחר בוול סטריט נסחר במגמה מעורבת כאשר מדד הדאו ג'ונס יורד כעת בכ-0.15%, ואילו הנסדא"ק ו-S&P 500 נסחרים כעת ביציבות.

16:45

בדקות האחרונות מחירי הנפט רושמים ירידה חדה של כ-5%, זאת אחרי שסעודיה הודיעה כי תשיב את אספקת הנפט לסדרה מהר מהצפוי.

המחיר לחבית מסוג WTI עומד כעת 59.7 דולר - כ-8% יותר מהמחיר שהיה לחבית טרם ההתקפה על אספקת הנפט הסעודית.

כזכור, ביום שבת מל"טים ביצעו התקפה על אספקת הנפט בערב הסעודית, דבר שחולל נזקים כבדים בשני מתקני נפט גדולים במדינה - אחד מהם הוא הגדול ביותר בעולם - וגרם לקיצוץ יותר של מ-50% מתפוקת הנפט היומית שלה.

שני המתקנים שנפגעו מפיקים יחדיו 8.45 מיליון חביות נפט ביום. חברת אראמקו, בעלת השליטה על תשתיות הנפט בערב הסעודית, הודיעה על "השעיית" התפוקה של 5.7 מיליון חביות ביום, כמות שמהווה כ-6% מתפוקת הנפט העולמית.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים. הדאו גו'נס יורד כעת ב-0.2%, הנסדא"ק ו-S&P 500 נסחרים ביציבות.  לאור אירועי הימים האחרונים ותנודתיות הגדולה במחירי הנפט, עיני המשקיעים נשואות להכרזת הפד שתקיים מחר (יום ד') בנוגע לריבית.

16:15

המסחר בבורסות אירופה עובר לטריטוריה אדומה. הפוטסי הבריטי יורד בכ-0.1%, הקאק הצרפתי מאבד 0.2% מערכו והדקס נחתך ב-0.5%

 

14:30

החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים כעת.

האם העולם בדרך למיתון? על פי חלק ממנהלי הקרנות שנדגמו בסקר של בנק אוף אמריקה, התשובה היא כן, כך לפי סקר שהגיע לאתר CNBC אשר פורסם היום.

כ-38% ממנהלי הקרנות שנלקחו מסקר של בנק אוף אמריקה מריל לינץ' לחודש ספטמבר, מצפים למיתון במהלך השנה הקרובה. מדובר ב-4% עלייה לעומת סקר דומה שנערך בחודש אוגוסט ועל אף שלא מדובר ברוב במדגם, זוהי התשובה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2011. 

12:40

מגמה מעורבת במסחר באירופה כאשר הפוטסי  עולה בכ-0.2%, הקאק  הצרפתי נסחר ביציבות ואילו הדאקס  מאבד כעת 0.15% מערכו. מחיר הנפט מאבד כעת כ-0.9% מערכו ומחירו עומד כעת על כ-62 דולר לחבית. 

 

11:00

המסחר בשוקי אסיה ננעל בירידות שערים, וזאת למעט מדד הניקיי היפני שננעל ביציבות. מדד שנגחאי איבד מערכו 1.74% ומדד ההנג סנג ירד 1.23%.

מסתמן: WeWork תדחה את ההנפקה שלה, לאחר שמשקיעים התחילו להעלות שאלות לגבי שווי החברה עליו הצהירה ולהביע סימני דאגה לגבי שווי החברה ותרבות הניהול של החברה.

למרות שעד לאחרונה החברה תכננה להמשיך הלאה עם המהלך, WeWork כנראה תדחה את ההנפקה עד לאוקטובר לכל הפחות, כך אמרו אנשים המקורבים לחברה.

המהלך משקף את הקשיים של החברה, ביחד עם המייסד אדם נוימן, להוציא את ההנפקה, אפילו אחרי ההורדה הדרסטית בהערכת המחיר ובשינוי ההנהלה. כבר בשבוע שעבר ביקשה סופטבנק לדחות את ההנפקה, אך לא היה בטוח ש-WeWork תקשיב לה.

מדובר במכה לחברה. בהצהרה לתקשורת מסרה WeWork: "אנחנו מצפים להנפיק את החברה עד סוף השנה. תודה רבה לכל העובדים והשותפים על המחויבות שלהם לחברה".

מניית סופטבנק , אשר בבעולתה WeWork, איבדה היום כ-3% מערכה.

10:30

בורסות אירופה נפתחו באדום: כך, בורסות לונדון, גרמניה, פריז ואיטליה נפתחו בירידות של עד 0.2%.

בורסת שנחאי ננעלה בירידות של 1.7%, בורסת הונג קונג יורדת בשעה זו בכ-1.5%.

08:40

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ג') בירידות חדות, כשהחששות הגיאו-פוליטיים מתגברים, ומחיר הנפט מזנק ב-14%. מחיר חבית נפט עומד כעת על 62.26 דולר.

בורסות הונג קונג ושנחאי יורדות בכ-1.5%, בורסות יפן ודרום קוריאה שומרת על יציבות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול כי ארה"ב הגיעה להסכם סחר ראשוני עם יפן בנושא המכסים והסחר הדיגיטלי, שלא ידרשו אישור הקונגרס.

עוד ציין טראמפ אתמול כי הוא לא ממהר להגיב להתקפה על מתקני הפקת הנפט בסעודיה בסוף השבוע האחרון. טראמפ נשאל הערב האם איראן הייתה אחראית למתקפה, והשיב כי "זה בהחלט נראה כך בנקודה זו. אני לא רוצה מלחמה עם אף אחד, אבל אנחנו מוכנים לכך יותר מכל אחד אחר. יש לנו אפשרויות רבות, אבל אנחנו לא מסתכלים על אפשרויות בינתיים".

נשיא ארה"ב הוסיף כי "זו הייתה מתקפה גדולה מאוד וארה"ב יכולה להגיב בקלות רבה במתקפה גדולה בהרבה הרבה יותר, אבל אנחנו נחכה עד שנדע בוודאות מי עשה את זה".

המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ב') בירידות קלות. דאו ג'ונס איבד 0.5% ונאסד"ק ו-S&P 500 ירדו ב-0.3%. הירידות במדד הדאו ג'ונס קטעו שמונה ימים רצופים של עליות. הנפט זינק ב-13%. מחיר חבית עומד כעת על 61.73 דולר.

מחר (ד') תפורסם החלטת הריבית בארה"ב של הפדר ריזרב. לצד זאת תפורסם תחזית המאקרו של חברי הפד. כלכלני לידר שוקי הון צופים כי הפד יוריד את הריבית ב-0.25%, ומנגד הנגיד ג'רום פאוול צפוי לנסות לרסן את הציפיות ולאותת כי בהמשך הדרך הורדת הריבית תלויה בנתונים מהכלכלה האמריקאית.

בעוד השווקים מגלמים מספר הורדות ריבית בהמשך, הפד צפוי לרסן את הציפיות. "תחזית הריבית של חברי הפד (Dots) צפויה להראות אי שינוי בריבית עד סוף שנת 2020 והעלאת ריבית מתונה ב-2021", כתבו כלכלני לידר בסקירתם השבועית. "שוק האג"ח עלול להתאכזב מתחזית שאיננה כוללת המשך הורדת ריבית. בהחלות הריבית האחרונה שני חברי הפד לא תמכו בהורדת ריבית. למעשה מאז, הנתונים הכלכליים בארה"ב היו חיוביים באופן כללי למרות מעט חולשה בשוק העבודה. נמשכת אי הוודאות בסביבה הגלובלית ומלחמת הסחר (עם מעט רגיעה בשבוע האחרון). נתוני האינפלציה עלו מעט, אך הפד מעדיף להסתכל על אינפלציית הליבה PCE אשר נותרה על רמה נמוכה מהיעד (1.6% ביולי)".