בומברדייה התחייבה לרכוש מהתעשיות הישראליות בכחצי מיליארד שקל

ענקית התחבורה העולמית חתמה על הסכם מסגרת חדש שיסדיר בשנים הקרובות את רכש הגומלין שתעשה החברה במשק הישראלי • בומברדייה נחשבת לספקית מרכזית של רכבת ישראל ועד כה סיפקה לרכבת מאות קרונות • מנכ"ל החברה בישראל: "בומברדייה רואה בתעשייה הישראלית פוטנציאל אדיר"

קרונות דו-קומתיים מתוצרת בומברדייה/ צילום: Shutterstock  ס.א.פ קריאייטיב
קרונות דו-קומתיים מתוצרת בומברדייה/ צילום: Shutterstock ס.א.פ קריאייטיב

בשורות טובות לתעשייה הישראלית: הרשות לשיתוף-פעולה תעשייתי ולקידום השקעות זרות שבמשרד הכלכלה, וענקית התחבורה העולמית בומברדייה, חתמו על הסכם מסגרת חדש שיסדיר בשנים הקרובות את רכש הגומלין שתעשה החברה במשק הישראלי.

על פי ההסכם, בומברדייה תקיים במהלך 5 השנים הקרובות רכש גומלין בהיקף של כחצי מיליארד שקל בחברות תעשייתיות ישראליות.

מדובר ברכש שחברות זרות מתחייבות לקיים במשק הישראלי במקרה של התקשרות עם גופים ממשלתיים. במצב זה, החברות נדרשות על ידי הרשות לשיתוף-פעולה תעשייתי לקיים רכש מקומי, שהיקפו כ-20% מהיקף התקשרותן עם הגוף המזמין.

בומברדייה נחשבת לספקית מרכזית של רכבת ישראל, ואת פעילותה בארץ היא מקיימת באמצעות חברת הבת שלה, בומברדייה ישראל.

ההסכם החדש גובש בעקבות שורה של התקשרויות בין החברה לבין גופים ממשלתיים ובמרכזם רכבת ישראל ולחברות להסעת המונים והוא מחליף הסכם אחר, שנחתם לפני כעשור וכבר הסתיים. מתוקף ההסכם הקודם היא כבר קיימה רכש גומלין במשק הישראלי שהיקפו כחצי מיליארד שקל.

עד כה החברה סיפקה לרכבת ישראל מאות קרונות, היא פועלת להסבתם להנעה חשמלית ומספקת את הקטרים החשמליים החדישים בקו החשמלי שבין ירושלים לתל אביב.

על ההסכם חתמו סגן נשיא בומברדייה טרנספורטיישן, דניאל פרלזוויג; מנכ"ל בובמרדייה ישראל, ערן כהן; ומנכ"לית הרשות לשיתוף-פעולה תעשייתי שבמשרד הכלכלה, זיוה איגר.

בבומברדייה ישראל אמרו כי מתוקף ההתקשרויות שלה עם חברות ישראליות במהלך העשור האחרון, אלה נכנסו לרשימת הספקים של החברה ברחבי העולם לייצור ואספקה של רכיבים הקשורים לרכבות ולחלקי מטוסים. "בומברדייה רואה בתעשייה הישראלית פוטנציאל אדיר למתן פתרונות ושירותים ומבקשת להוות עבורה פלטפורמה לקראת השתלבותה במיזמי תחבורה שהיא מובילה ברחבי העולם", אמר מנכ"ל בומברדייה ישראל, ערן כהן.