קבוצת Faurecia הצרפתית פותחת בישראל מרכז לסייבר סקיוריטי לרכב

החברה, שמחזורה השנתי כ-17 מיליארד אירו, תבחן אפשרויות השקעה בחברות ישראליות

קבוצת Faurecia (פאורסיה), אחת הספקיות הגדולות בעולם של רכיבים וטכנולוגיות לתעשיית הרכב, חנכה היום (ה') רשמית מרכז חדשנות בתל-אביב, שיהווה פלטפורמה טכנולוגית עבור החברה. החברה מסרה כי המרכז הישראלי יסייע לה בין השאר לחזק את המומחיות שלה בתחום פיתוח יכולות ופתרונות סייבר סקיוריטי באמצעות שיתופי-פעולה עם חברות מקומיות, קרנות הון סיכון, אקסלרטורים, חממות טכנולוגיות ומוסדות אקדמאים. החברה תתמקד בארץ גם בפתרונות סייבר סקיוריטי לרכב וגם בפתרונות סייבר סקיוריטי ארגוניים.

המרכז החדש בישראל צפוי להעסיק מהנדסי תוכנה, מעצבים וארכיטקטים של מערכות, ויאפשר לפאורסיה לשלב גם יכולות ומיומנויות חדשות באמצעות pen-testers ("האקרים טובים") שמנוסים בניתוח פגיעויות.

במאי האחרון פאורסיה ביצעה השקעה בחברת גארדנוקס הישראלית, סטארט-אפ המתמחה בפיתוח פתרונות סייבר סקיוריטי לרכב.

הקמת המרכז, בהשקעה של מיליוני אירו, היא בהמשך להקמה של חברת-בת בישראל - פאורסיה סקיוריטי טכנולוג'יס בסוף 2018; ומינויו של אורי פחטר, לשעבר מנכ"ל מכון היצוא, למנכ"ל הפעילות והסקאוטינג בישראל.

פחטר מסר היום כי "פעילותה של פאורסיה בישראל, אשר החלה בסוף 2016, במתווה של איתור טכנולוגיות, חדשנות והזדמנויות השקעה (סקאוטינג), הניבה שיתופי-פעולה עם חברות ישראליות המציעות מגוון רחב של טכנולוגיות ופתרונות לתעשיית הרכב. עם החברות איתן יש לנו שיתופי-פעולה ו/או היו לנו בעבר נמנות Vayyar ,Continuse Biometrics ,Breezometer ,Jungo ,Williot,SeeVix. פעילות הסקאוטינג בישראל הובילה להשקעה של פאורסיה בגארדנוקס. לצד הפעילות של פאורסיה סקיוריטי טכנולוג'יס בישראל בתחום הסייבר לרכב, תימשך גם פעילות הסקאוטינג של החברה עבור כל אחת מהקבוצות העסקיות של פאורסיה".

קבוצת פאורסיה הצרפתית הייתה ב-2018 הספקית התשיעית בגודלה בעולם של רכיבים לתעשיית הרכב והראשונה בעולם בתחום רכיבים לתאי הנוסעים וטכנולוגיות לבקרת פליטה. היא מפעילה מרכזים ב-35 מדינות ברחבי העולם, ומחזורה השנתי ב-2018 עמד על 17.52 מיליארד אירו עם הכנסה נקייה של 701 מיליון אירו.