הושלם המיזוג בין פוינטר ל-I.D Systems מארה"ב, והחברה הממוזגת החלה להיסחר גם בת"א במקביל לנאסד"ק

ביום שישי זינקה מניית החברה הממוזגת, פוורפליט (PowerFleet), בנאסד"ק ב-11.3% לשווי של 267 מיליון דולר • העסקה הושלמה כ-7 חודשים לאחר שדווח עליה, ובמסגרתה פוינטר טלוקיישן נמכרה למעשה ל-I.D Systems עבור 140 מיליון דולר, בעסקת מזומן ומניות

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר. מחפש הזדמנויות / צילום: רוני שיצר
דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר. מחפש הזדמנויות / צילום: רוני שיצר

הושלם המיזוג בין חברת פוינטר טלוקיישן ל-I.D Systems מארה"ב, והחברה הממוזגת, ששמה פוורפליט  (PowerFleet), החלה להיסחר בבורסה בת"א במקביל למסחר בנאסד"ק. ביום שישי זינקה המניה בנאסד"ק ב-11.3% לשווי של 267 מיליון דולר.

במסגרת המיזוג, בעלי המניות של פוינטר  קיבלו 8.5 דולר במזומן ו-1.272 מניות פוורפליט בתמורה לכל מניה רגילה של פוינטר. העסקה הושלמה כ-7 חודשים לאחר שהחברות הודיעו עליה, ובמסגרתה פוינטר נמכרה למעשה ל-I.D Systems עבור 140 מיליון דולר, כמחצית מהסכום במזומן והיתר במניות. ביום ההודעה על העסקה, מחיר המניה שיקף לפוינטר פרמיה של 13% על מחירה בשוק, אך היה נמוך ב-16% מהשיא אליו הגיעה המניה כשנה לפני כן.

פוינטר מספקת שירותי טלמטיקה וניהול משאבים ניידים, כגון שירותים מבוססי מיקום וניהול של ציי רכב. I.D Systems מספקת פתרונות Connected Car לחברות השכרת רכב ופתרונות לוגיסטיקה בתחום המלגזות. בין שתי החברות היה שיתוף פעולה לפני חתימת העסקה. לפי נתונים שמסרו החברות כשדיווחו על העסקה ביניהן, החברה הממוזגת מייצרת הכנסות של 131 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 14 מיליון דולר (במונחי 2018), כך שפוינטר אחראית על 59% מההכנסות ועל 97% מה-EBITDA.

מנכ"ל פוינטר עד כה, דוד מחלב, יישאר בחברה הממוזגת בתפקיד מנכ"ל הפעילות הבינלאומית והאחראי על הטכנולוגיה. בעלת המניות הגדולה בפוינטר הייתה חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, שנכנסה להשקעה בחברה עוד בשנת 2002 וביצעה בה מהלכי השבחה. לאחר השלמת העסקה היא אמורה להישאר בעלת מניות קטנה בחברה הממוזגת.