מתערב בשוק האג"ח: הפד ירכוש אגרות חוב החל משבוע הבא

הפד צפוי להתחיל לרכוש אגרות חוב אמריקאיות לטווחים הקצרים בהיקף של עד 60 מיליארד דולר • המהלך שיחל ביום ג' וימשך לפחות עד הרבעון השני ב-2020, צפוי להעלות את מאזן הבנק לרמה של 4.2 טריליון דולר

ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס
ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס

הפד צפוי להתחיל לרכוש אגרות חוב אמריקאיות לטווחים הקצרים בהיקף של עד 60 מיליארד דולר. המהלך שיחל ביום ג' וימשך לפחות עד הרבעון השני ב-2020, צפוי להעלות את מאזן הבנק לרמה של 4.2 טריליון דולר.

הפד הסביר כי המניע להתערבותו בשוק זה כדי להעלות את רזבות המזומנים של הבנקים. עצם התערבות הפד לצד היקף הפעילות הנרחב זעזע חלק מהאנליסטים בוול סטריט שכן ייחסו לבנק גישה יותר שמרנית.

בהודעת הפד היום נכתב כי המניע לפעולתו הוא כדי "לתמוך ביישום אפקטיבי של מדיניות הריבית של הבנק המרכזי" וכי פעולה זו "אינה מייצגת שינוי במדיניות המוניטרית של הבנק", כך לפי הודעת הבנק. 

נזכיר כי בחודש שעבר הפד נאלץ להתערב במסחר בשוק ה-REPO עקב מצוקת נזילות חריפה. התערבות הפד עוררה הדים במערכת הפיננסית בארה"ב, למרות שעל-פי הערכות אנליסטים, הגורמים למצוקה היו טכניים ולא כשל מערכתי. מכל מקום. מדובר באירוע חריג ביותר בשוק שנחשב לאחד מאפיקי המימון הנזילים ביותר.

בעקבות ההודעה תשואות האג"ח לשלושה חודשים נפלו מרמה של 1.7% לרמה של 1.62%.