ה-SEC עצר מכירת מטבעות הדיגיטליים של טלגרם בשווי של 1.7 מיליארד דולר

המכירה הייתה אמורה להתקיים החל מסוף החודש הנוכחי • ברשות אמרו כי פרויקט המטבעות הדיגיטליים של טלגרם המכונה "גרם" ("Grams") נכשל ברישום למכור מטבעות דיגיטליים

טלגרם / צילום: שאטרסטוק
טלגרם / צילום: שאטרסטוק

הרשויות בארה"ב אמרו אתמול (ו') כי הם עוצרים את ההצעה של טלגרם להעניק מטבעות דיגיטלים בשווי של 1.7 מיליארד דולר בארה"ב. הפרויקט היה אמור להיות מושק החל מסוף החודש הנוכחי. 

ברשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) אמרו כי פרויקט המטבעות הדיגיטליים של טלגרם המכונה "גרמס" ("Grams") נכשל ברישום למכור מטבעות דיגיטליים. הצעד של ה-SEC אמש, משקף את הלך הרוח של הרשות המבקש לווסת את שוק המטבעות הדיגיטליים שהולך וגדל. 

"צעדי החירום שלנו מיועדים למנוע מטלגרם להציף את השווקים בארה"ב במכירה לא חוקית של מטבעות דיגיטליים", אמרה אתמול סטפני אבקיאן, מהמהחלקה לאכיפה ב-SEC.

חברת טלגרם הבטיחה לתת מטבעות לקונים עם השקת פרויקט הבלוקצ'ין בסוף החודש, כאשר הקונים והחברה יוכלו להשתמש במטבעות הללו בשוק האמריקאי.

אפליקציית טלגרם מאפשרת שליחה וקבלה של הודעות מוצפנות בין טלפונים. האפשרות הזאת הפכה אותה לפופולרית למדי לא רק בקהילת הקריפטו, אלא גם בקבוצות אחרות המבקשות לפעול באופן מחתרתי, כמו פעילי מחאה במדינות שונות או קבוצות העוסקות בסחר סמים וארגוני טרור, ומכאן העניין של רשות שוק ההון האמריקאית להתערב בפעילותה בשוק הבלוקצ'ין. 

טלגרם נוסדה ב-2013 על ידי האחים הרוסים ניקולאי ופאבל דורוב, ומנוהלת כיום על ידי מוסד ללא מטרות רווח הפועל בדובאי. בתחילת השנה שעברה ביצעה טלגרם מכירה מוקדמת של מטבעות גרם, באחת מהנפקות המטבע הדיגיטלי (ICO) הגדולות אי פעם, שבה גויסו בסך הכל 1.7 מיליארד דולר.

לפי רויטרס, טרם הגיעה תגובה מטעמה של טלגרם עם התייחסות לנושא.