המשקיע קן פישר איבד חוזה בהיקף 600 מיליון דולר בשל הערה סקסיסטית

מדינת מישיגן משכה את קרן הפנסיה שלה מחברת פישר השקעות של המיליארדר • זאת לאחר שיו"ר ומייסד חברת ההשקעות העיר הערות סקסיסטיות בכנס בשבוע שעבר

המיליארד והמשקיע קן פישר / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
המיליארד והמשקיע קן פישר / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

מדינת מישיגן משכה קרן פנסיה בהיקף 600 מיליון דולר מחברת פישר השקעות. זאת לאחר שיו"ר ומייסד חברת ההשקעות קן פישר העיר הערות סקסיסטיות בכנס בסן פרנסיסקו בשבוע שעבר. 

פישר אמר לנוכחים בכנס כי הניסיון להשיג לקוחות חדשים הוא כמו "לנסות להשכיב בחורה" והעיר הערות מפורשות על איברי מין. 

במכתב שהגיע לידי "CNBC", כתב מנהל ההשקעות הראשי במישיגן לחברי דירקטוריון ההשקעות במדינה כי הלשכה פיטרה את פישר השקעות בעקבות "הערות שלא מתקבלות על הדעת" של היו"ר. "הייתה הסכמה פה אחד כי סיום מיידי של ההתקשרות זו ההחלטה הנכונה", צוין במכתב. "יש לנו ציפיות גבוהות מהמנהלים והעובדים שלנו, לא רק לגבי הביצועים שלהם אלא גם לגבי איך הם מפגינים יושרה וכבוד לכל האנשים".

דבריו של פישר גררו ביקורת רבה, אך למיליארדר לקח זמן עד שהבין את טעותו והתנצל. תחילה אמר פישר בראיון ל"בלומברג" כי דבריו בכנס הוצאו מהקשרם. "נשאתי הרצות רבות, פעמים רבות ובהרבה מקומות ודברים כאלו נאמרו אבל מעולם לא זכו לתגובה כזו". פישר, שחברת ההשקעות שלו מנהלת נכסים בהיקף של 100 מיליארד דולר, פרסם לבסוף התנצלות על דבריו. "חלק מהמילים והביטוים בהם השתמשתי כדי להסביר נקודות מסוימות היו שגויים ולא הייתי צריך להשתמש בהם", נכתב בהודעה מטעמו של פישר. "אני מבין שאין מקום לשפה כזו בחברה שלנו או בתעשייה שלנו. אני מתנצל".