הכירו את פיקסל 4: הטלפון של גוגל שמאפשר לשלוט בו ללא מגע

גוגל ערכה אירוע השקה בניו יורק והכריזה על הסמארטפון החדש שלה • פיקסל 4 מוצע בשלושה צבעים - שחור, לבן וכתום, יעלה החל מ-800 דולר וזמין מה-24 באוקטובר • החברה גם השיקה אוזניות חדשות - גוגל פיקסל באדס, ולפטופ מוזל - פיקסלבוק גו

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס, STEPHEN LAM
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס, STEPHEN LAM

ענקית הטכנולוגיה גוגל ערכה הערב (ג') אירוע השקה בניו יורק, שיתמקד במוצרי החומרה בייצור החברה.

סברינה אליס, סגנית נשיא לניהול מוצר, הכריזה על הסמארטפון החדש פיקסל 4 - "אנחנו מציעים פיצ'רים שלא תמצאו בשום טלפון אחר", אמרה, והציגה את סנסור הראדר של פיקסל, שיאפשר שליטה במכשיר גם ללא מגע, בהתאם לציפיות. היכולת של הטלפון לחוש את הסביבה שלו מביאה לכך שהתצוגה נדלקת ונכבית לפי הקרבה של המשתמש לטלפון. בנוסף, המשתמש יכול לבצע תנועות שונות באוויר על מנת לדלג על שיר שמתנגן, להשתיק את הקול בזמן שהטלפון מצלצל, לכבות את ההתראה של השעון המעורר ועוד.

טכנולוגיית הראדר מאפשרת גם פתיחה מהירה של נעילת המכשיר באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים, מאחר שהיא מכינה את המערכת להפעיל את זיהוי הפנים כבר כשהמשתמש מתקרב לטלפון. הפיקסל 4 מציע גם אפליקציית רשמקול חדשה, שמאפשרת הקלטה של אודיו ותמלול שלו בזמן אמת, באמצעות טכנולוגיית זיהוי קול, בעוד שהעיבוד קורה על המכשיר עצמו. האפליקציה מאפשרת גם לחפש מילות מפתח שונות בתמלולי ההקלטות. פיקסל 4 מוצע בשלושה צבעים - שחור, לבן וכתום, יעלה החל מ-800 דולר, פיקסל 4 XL יעלה החל מ-900 דולר, ושניהם יהיו זמינים מה-24 באוקטובר. גודלו 5.7 אינץ', והגרסה המוגדלת, פיקסל 4 XL, בגודל 6.3 אינץ'. למכשירים מעבד סנאפדרגון 855 של קוולקום וקצב ריענון של 90 הרץ לחוויית משתמש חלקה ומהירה יותר.

המצלמה של פיקסל 4 מציעה מספר פיצ'רים חדשים - ביניהם Live HDR Plus יאפשר למשתמש לראות איך התמונה שצילם תיראה לאחר עיבוד בתוספת אפקט HDR, אפשרות להתאים אישית את הבהירות וההצללה בתמונה, ושיפור ראיית הלילה, שיאפשר בין היתר לצלם תמונות של כוכבים. גוגל הכריזה גם על שיפור בעוזרת הדיגיטלית גוגל אסיסטנט, שיתבטא במענה מהיר יותר לשאלות, ויגיע קודם כל לפיקסל 4.

ריק אוסטרלוך, סגן נשיא חומרה בגוגל, פתח את האירוע בהכרזה על כך ששירות הגיימינג בענן של גוגל, סטדיה, יהיה זמין החל מה-19 בנובמבר. לאחר מכן הוא הכריז על האוזניות החדשות, גוגל פיקסל באדס. הפיקסל באדס יאפשרו שימוש בעוזרת האישית של גוגל ללא צורך בסמארטפון עצמו. בנוסף, ניתן יהיה להשתמש באוזניות גם במרחק ניכר מהטלפון עצמו. לדברי אוסטרלוך, מדובר במרחק של עד שלושה חדרים בתוך הבית או מרחק של "מגרש פוטבול שלם" בשימוש בחוץ. לדבריו, האוזניות מציעות נוחות שתאפשר "לשכוח שהן נמצאות שם", וטכנולוגיה שתתאים אוטומטית את גובה הווליום לסביבה, למשל במעבר מהבית לסביבה רועשת. בזמן שיחת טלפון האוזניות יתמקדו באופן אוטומטי בקולו של המשתמש, על מנת לאפשר קיום שיחה בקלות גם בסביבה רועשת. האוזניות יושקו באביב שנה הבאה, וכרגע אין פרטים על תאריך מדויק אך כבר ישנו מחיר - 179 דולר.

אייבי רוס, סגנית נשיא לעיצוב תוכנה בגוגל הכריזה על הלפטופ המוזל, פיקסלבוק גו. "רצינו לייצר מחשב דק וקל, ועדיין עם חיי סוללה שיאפשרו לעבוד כל היום", אמרה רוס. המחשב מגיע בצבעי שחור או ורוד, מערכת הפעלה Chrome OS, ו-12 שעות סוללה לדברי החברה. הוא מעוצב עם תחתית בעלת גלים שמקלה על האחיזה, עובי 13 מ"מ ומשקל של 2 פאונד (פחות מקילו). הוא מצוייד במעבד אינטל קור m3, 8 או 16 ג'יגה בייט RAM, ושטח אחסון של 64, 128 או 256 ג'יגה בייט. הפיקסלבוק פרו זמין להזמנה במחיר של החל מ-650 דולר.

בנוסף, גוגל השיקה הערב שני מכשירים חדשים המשתייכים לחטיבת הבית החכם של גוגל, נסט - רמקול חכם בשם נסט מיני ב-49 דולר, ואת ה-Nest Wifi - מערכת ראוטרים שמשמשים גם כרמקולים חכמים, שיהיו זמינים מה-4 בנובמבר, בעלות של 269 דולר למערכת של שני מכשירים.