הוסר המכשול האחרון: רשות המסים אישרה את מיזוג כלכלית ירושלים ומבני תעשיה

החברה הממוזגת תהיה קבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל בהיקף השטחים שברשותה כ-1.6 מיליון מ"ר, ולקבוצת הנדל"ן החמישית בגודלה בבורסת תל אביב מבחינת שווי נכסיה • מבני תעשיה תרכוש גם את חלקה (50%) של משפחת בר און במרכז בר און בראשון לציון תמורת כ-70 מיליון שקל בעסקת מניות

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

מיזוג חברת כלכלית ירושלים אל תוך החברה הבת מבני תעשיה יוצא לדרך: ביום חמישי האחרון דיווחו שתי החברות כי קיבלו את אישור רשות המסים לביצוע העסקה. בעקבות קבלת האישור התקיימו כל התנאים המתלים, למעט קבלת תעודת המיזוג מרשם החברות. 

לדברי שתי החברות, צפויה תעודת המיזוג להתקבל ב-4 בנובמבר, ובמקרה כזה תושלם העסקה ביום המחרת - כלומר, ב-5 בנובמבר. ביום זה יוחלפו מניות כלכלית ירושלים במניות של מבני תעשיה לפי יחס של 1:1.935, כאשר איגרות החוב של כלכלית ירושלים יוחלפו באג"ח זהות של מבני תעשיה. החל ב-6 בנובמבר ייסחרו בבורסה רק ניירות הערך של מבני תעשיה. 

נוסף על כך, יושלמו שתי עסקאות פרטיות, שבמסגרתן תרכוש מבני תעשיה את החזקות שותפיה בכמה נכסים, בתמורה להקצאה של מניותיה. בין השאר, תרכוש מבני תעשיה גם את חלקה (50%) של משפחת בר און במרכז בר און בראשון לציון תמורת כ-70 מיליון שקל בעסקת מניות. משפחת בר און מחזיקה גם ב-50% ממניות העיתון "גלובס", ואלונה בר און משמשת יו"ר דירקטוריון "גלובס" (ראו גילוי מלא). 

דודו זבידה ינהל את החברה הממוזגת

כלכלית ירושלים מתנהלת בשנים האחרונות כחברה ללא גרעין שליטה, מאז שאיבד בעל השליטה הקודם, אליעזר פישמן, את מניותיו בחברה. לאחר השלמת המיזוג יהפכו שתי החברות לקבוצת נדל"ן אחת בעלת גוף ניהולי אחד, שבראשו יעמוד דודו זבידה, שכבר מחזיק בתפקיד המנכ"ל של שתי החברות.

החברה הממוזגת, שתהפוך ל"קבוצת מבנה", תהיה קבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל בהיקף השטחים שברשותה - כ-1.6 מיליון מ"ר מדן ועד אילת, ולקבוצת הנדל"ן החמישית בגודלה בבורסת אביב מבחינת שווי נכסיה. 

עם השלמת המיזוג, תחזיק קבוצת מבנה במאזן בהיקף של כ-12.9 מיליארד שקל, עם הון עצמי של כ-4.9 מיליארד שקל. כמו כן, לראשונה זה חמש שנים מסתמן צפי לחלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, ככל שיוחלט על ידי דירקטוריון החברה הממוזגת. בעלי המניות הגדולים בחברה הממוזגת יהיו דוד פורר (18.6%), חברת הפניקס (10.4%), מנורה מבטחים (6.9%), פסגות (6.9%), הראל (6.5%) ומיטב דש (5.5%). 

החברה הממוזגת צפויה להגיע ל-NOI (רווח גולמי מהשכרה) של כ-700 מיליון שקל בשנה, ול-FFO (רווח נקי תזרימי מהשכרה) של 335-345 מיליון שקל בשנה. כמו כן, המיזוג צפוי להביא לחיסכון בעלויות התפעול, ויאפשר לחברה הממוזגת לגייס חוב בריבית נמוכה יותר.  

בעלי המניות בקבוצת מבנה
 בעלי המניות בקבוצת מבנה

גילוי מלא: מרכז בר און בראשון לציון הוקם על ידי חיים בר און במשותף עם אליעזר פישמן לפני כ-20 שנה. עיתון "גלובס" שוכר משרדים בבניין מאז שזה הוקם, וגם בית הדפוס של גלובס ממוקם בנכס. באחרונה צמצם גלובס במחצית את השטח המושכר וערך שיפוץ משמעותי במשרדיו. חברת אילקורפ, המחזיקה במחצית ממניות ב.ר.א.פ - הבעלים של מרכז בר און, נמצאת בשליטת משפחת בר און. אלונה בר און היא יו"ר גלובס ומבעלות השליטה בעיתון.