קונצרן יונדאי וקבוצת תעבורה חתמו על שת"פ אסטרטגי בתחום האוטו-טק

יונדאי תיקח חלק במרכז החדשנות של תעבורה שיבחן קידום ואימוץ טכנולוגיות של חברות סטארט-אפ מתקדמות, שרלוונטיות לפעילות הקבוצה

קבוצת תעבורה בשליטת משפחת לבנת חתמה על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם קונצרן יונדאי, במסגרת מרכז חדשנות של קבוצת תעבורה שמוקם בימים אלה. במסגרת ההסכם ישתפו יונדאי ותעבורה פעולה באיתור, בחינה והשקעה בטכנולוגיות המבוססות על חדשנות ישראלית וקשורות לתחומי פעילותן של שתי החברות.

על-פי הודעת החברה, "מרכז החדשנות יספק שירותים עבור הקבוצה ועבור שותפים בינלאומיים", ובמסגרת זו ייבחנו טכנולוגיות הקשורות לתחומי הפעילות בהן עוסקת הקבוצה, שותפותיה ולקוחותיה, ובהן אבטחת סייבר, רכבים אוטונומיים, בינה מלאכותית, רחפנים, הובלה, שינוע, תחבורה חכמה, לוגיסטיקה, אנרגיה ועוד.

החברה לא הודיעה על היקף ההשקעה המתוכנן, אולם בענף מעריכים כי הפעילות עשויה לכלול השקעות הון-סיכון עתידיות בהיקף משמעותי.

ד"ר Whonhee Sul l, סגן נשיא בכיר ומנהל מרכז החדשנות הטכנולוגית של יונדאי, מציין כי "יונדאי תוכל ליהנות מהמיצוב הגבוה והתשתיות הקיימות של ענף התחבורה (mobility) בישראל, בו קבוצת תעבורה מהווה שחקן מרכזי, תוך שיתוף-פעולה עם קהילת הסטארט-אפים של ישראל. ביחד עם קבוצת תעבורה, נמשיך ביעילות ובמהירות באיתור סטארט-אפים מבטיחים ואימות של טכנולוגיות רלוונטיות ומודלים עסקיים".

שי לבנת, מבעלי תעבורה, מציין כי "תעבורה גאה לשתף פעולה עם שחקן רכב גלובלי דומיננטי ומוערך בכדי להמשיך ולהניע חדשנות לפתרונות ניידות עתידית (future mobility) המבוססים על כושר המצאה וחדשנות ישראלית".

יצוין כי זרוע ההשקעות והמו"פ של יונדאי מוטורס, CRADLE, פעילה בישראל מזה כשנתיים במספר מסגרות ואף ביצעה עד כה השקעות בהיקף מצרפי של עשרות מיליוני דולרים. גם קבוצת לבנת מנהלת בשנתיים האחרונות מערך של איתור והשקעות עם שותפים בינלאומיים, אולם פעילות ההשקעות שלה טרם נחשפה.