וול סטריט ננעלה בשיא לאחר מסיבת העיתונאים של פאואל

חברי ועדת השוק הפתוח הצביעו ברוב של 8 קולות על הורדת הריבית ב-0.25% בהתאם לתחזיות • פאואל לא צופה העלאת ריבית בקרוב • התמ"ג בארה"ב צמח ברבעון השלישי ב-1.9% לעומת צפי ל-1.6% • פיאט-קרייזלר ופיג'ו אישרו את הידיעות על המגעים למיזוג ביניהן • מניית דויטשה בנק צנחה 8% לאחר שהבנק רשם הפסד של 832 מיליון אירו ברבעון

סוחרים צופים בנאומו של יו"ר הפד ג'רום פאואל לאחר החלטת הריבית / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים צופים בנאומו של יו"ר הפד ג'רום פאואל לאחר החלטת הריבית / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות לאחר הודעת הריבית של הפד, כאשר פאואל הסיר מהשולחן העלות ריבית בהמשך. מדד S&P 500 טיפס ב-0.4% וננעלה ברמת שיא כל הזמנים.

21:20

בורסות וול סטריט עברו להיסחר בעליות קלות לאחר שנסחרו בטריטוריה האדומה מפתיחת המסחר, וזאת לאחר שנגיד הפג ג'רום פאואל אמר במסיבת העיתונאים כי דרושה עלייה משמעותית באינפלציה על מנת שהריבית תעלה בקרוב. פאואל הוסיף כי הריבית תיוותר ברמה זו ולא תורד מטה אלא אם הנתונים הכלכליים יצביעו על שינוי דרמטי לרעה.

20:00

בורסות וול סטריט נסחרות ביציבות לאחר הודעת הריבית של הפד. חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק האמריקאי הצביעו ברוב של 8 חברים על הורדת הריבית בשיעור של 0.25% לטווח של 1.5%-1.75%, בהתאם לתחזיות של הכלכלנים בשווקים.

19:00

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת בציפייה להודעת הריבית של הפד הערב בשעה 20:00 שעון ישראל. הדאקס הגרמני השיל 0.2%, הפוטסי הבריטי טיפס ב-0.4% והקאק הצרפתי עלה ב-0.45%.

מניית דויטשה בנק  נפלה בכ-8% בעקבות הדיווח על הפסד רבעוני שני ברציפות. הבנק דיווח על הפסד נטו של 832 מיליון אירו ברבעון השלישי, ופספס את תחזיות האנליסטים, על רקע תוכנית ארגון נרחבת שממשיכה להכביד על תוצאות הבנק.

מנייתה קרדיט סוויס גרופ  איבדה כ-2% לאחר הדוחות.

18:00

מנייתה של ג'נרל אלקטריק  מזנקת ביותר מ-10% לאחר פרסום הדוחות, שחשפו אמנם הפסד רבעוני, אך החברה העלתה תחזיות להמשך. לאחר שצפתה תזרים שלילי בתחזית קודמת, החברה מעלה תחזיות וצופה תזרים של עד 2 מיליארד דולר בשנה הקרובה.

16:30

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות כאשר עיני השוק מופנות להודעת הריבית של הפד הערב בשעה 20:00 (שעון ישראל). לפי התחזיות, הורדת הריבית בשיעור של 0.25% היא עובדה מוגמרת, ומה שייקבע את הטון יהיה התוואי של היו"ר ג'רום פאואל לגבי הריבית בהמשך.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת כאשר הלילה לאחר המסחר יפרסמו החברות פייסבוק ואפל את תוצאותיהן לרבעון השלישי של 2019.

15:30

ירידות קלות נרשמות בתחילת המסחר בוול סטריט, והמדדים משייטים סביב רמות הפתיחה, בזמן שהמשקיעים מעכלים נתונים כלכליים חזקים מהציפיות, וממתינים להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב.

התמ"ג בארה"ב צמח ב-1.9% ברבעון השלישי, בהשוואה לצמיחה של 1.6%. הנתון נרשם בין היתר הודות להמשך הוצאות הצרכנים והוצאות ממשלתיות.

נתון התעסוקה הצביע על עלייה של 125 אלף במספר המועסקים באוקטובר, לעומת צפי לעלייה של 100 אלף. 


14:00

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת, בשינויים קלים, בהמתנה להחלטת הריבית בארה"ב. מדד S&P 500 האמריקאי נסוג אתמול מרמות השיא לאחר שאלפאבית , החברה האם של גוגל, פספסה את תחזיות הרווח.

בגזרת הדוחות, ג'נרל אלקטריק  היכתה את תחזיות האנליסטים. היום צפויים להתפרסם אחרי נעילת המסחר בוול סטריט דוחות אפל ופייסבוק .

בגזרת הנתונים יתפרסמו היום בארה"ב מדד התעסוקה של ADP לאוקטובר, והקריאה המוקדמת של התמ"ג לרבעון השלישי.

נמשך המסחר המעורב באירופה, על רקע תגובה מאכזבת לדוחות הבנקים, שמאוזנת על-ידי עליות במגזר הרכב לאחר שפיג'ו ופיאט קרייזלר אישרו את דבר המגעים למיזוג ביניהן. 

מניית פיאט קרייזלר אוטומובילס  מזנקת היום ב-9%, ומניית פיג'ו  עולה ביותר מ-6%.    

המשקיעים מהוססים גם לקראת החלטת הריבית בארה"ב הערב. מדד סטוקס אירופה 600  ממשיך לשייט סביב קו האפס, לאחר שאתמול ננעל בירידה של 0.15% ועצר מהלך של שישה ימי מסחר רצופים של עליות. מסחר יציב נרשם גם בלונדון .

ירידות של 0.3% נרשמות בפרנקפורט , ובפריז  נרשמות עליות בשיעור דומה.

בגרמניה ישנם סימנים להאטה בשוק העבודה. מספר תביעות האבטלה גדל ב-6,000 באוקטובר, לאחר ירידה של 9,000 בספטמבר.פיאט בחנה מיזוג עם רנו , שמאבדת כ-4%, רק לפני כמה חודשים, אולם העסקה בוטלה לאחר התערבות ממשלת צרפת. ממשלת צרפת מחזיקה גם ב-14% בפיג'ו, כך ש"קל לראות את העסקה עם פיאט הולכת בעקבות העסקה עם רנו", אומר אנליסט בכיר. 

מניית פולקסווגן  עולה גם היא לאחר שהחברה דיווחה על עלייה ברווחים ובהכנסות, למרות קיצוץ בתחזית מסירות הרכב השנתית.

מניית דויטשה בנק  צוללת ב-6% בעקבות הדיווח על הפסד רבעוני שני ברציפות, על רקע ארגון מחדש.

מניית קרדיט סוויס  יורדת אף היא. רווחי הרבעון השלישי יותר מהוכפלו והיכו את התחזיות, אבל הבנק גם הזהיר מהאטה עונתית ברבעון האחרון של השנה.

גם מניית סנטנדר  נחלשת לאחר שהבנק הספרדי דיווח על ירידה חדה ברווח בגלל תביעה של 1.65 מיליארד דולר הקשורה לעסקיו בבריטניה. 

עליות נרשמות במניית נסטלה  לאחר דיווחים כי קבוצת המזון עשויה לשקול למכור החזקות שליטה בשתי חטיבות בסין שמציגות ביצועי חסר, תמורת יותר מ-1 מיליארד דולר. דובר נסטלה לא הגיב לידיעות.

באסיה ננעלו הבורסות בירידות על רקע הציפייה להחלטת הריבית בארה"ב.

10:40

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת היום (ד'), על רקע דיווחים כי סין מסרבת להיענות לדרישתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שסין תבצע רכישות משמעותיות של סחורות חקלאיות מארה"ב.

מדד סטוקס אירופה 600  משייט סביב רמות הפתיחה, עם עלייה של 1.1% במגזר הרכב, על רקע דיווחים על מגעים למיזוג בין PSA, הבעלים של פיג'ו, ובין פיאט קרייזלר. מגזר הטכנולוגיה נחלש ב-0.4%. 

הנשיא טראמפ תובע מסין לרכוש מוצרים חקלאיים מארה"ב בסכום של 50 מיליארד דולר, דרישה שהפכה למכשול משמעותי בשיחות בין שתי המעצמות. 

כמו כן דווח ברויטרס, כי גורם אמריקאי רמז כי הסכם הביניים "שלב 1" לא ייחתם בפסגה בצ'ילה בחודש הבא, בעוד ששליח בייג'ין לאום הביע זעם על וושינגטון ועל חברות נוספות באו"ם בגין ביקורתן על כליאתן של אוכלוסיות מיעוטים מוסלמיות בסין. 

המשקיעים מצפים גם להחלטת הריבית שתינתן הערב בארה"ב, וההערכות הן שהפד יקצץ את הריבית ב-0.25%.

בריטניה אישרה כי תקיים בחירות כלליות ב-12 בדצמבר, לאחר שרה"מ בוריס ג'ונסון קיבל אישור מהפרלמנט אמש. הבחירות המוקדמות מיועדות לשבור את הקיפאון סביב הברקזיט ששיתק את הפוליטיקה הבריטית בחודשים האחרונים. 

גם דוחות כספיים במוקד היום. מניית דויטשה בנק  צונחת לאחר שהבנק דיווח על הפסד נטו של 832 מיליון אירו ברבעון השלישי, ופספס את תחזיות האנליסטים, על רקע תוכנית ארגון נרחבת שממשיכה להכביד על תוצאות הבנק.

קרדיט סוויס  דיווח על רווחים גבוהים מהצפוי ברבעון השלישי, של 881 מיליון פרנק שווייצרי (886.9 מיליון דולר), זינוק של 108% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. סטנדרט צ'רטרד  דיווח על רווח נקי של 772 מיליון דולר ברבעון, שיפור של 3% לעומת הרבעון המקביל.    

06:30

ירידות נרשמות בבורסות אסיה היום (ד') לקראת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב בארה"ב. הציפיות הן להורדה נוספת של 0.25% בריבית.

מדד ניקיי   בטוקיו מאבד כ-0.4%. נתונים שפורסמו היום מראים כי המכירות הקמעונאיות ביפן עלו בספטמבר  ב-9.1% לעומת התקופה המקבילה, מעבר לציפיות שעמדו על צמיחה של 6.9%.

בקוריאה הדרומית מאבד מדד קוספי   0.6%, עם ירידות בולטות במניית סמסונג אלקטרוניקס לקראת פרסום דוחות החברה. 

בשנחאי  נרשמות ירידות של0.4%, ובשנזן ירידות של 0.8%. מדד הנג סנג  בהונג קונג מאבד 0.3%. 

באוסטרליה יורד מדד S&P/ASX 200  ב-0.8%. מדד המחירים לצרכן לרבעון השלישי עלה ב-0.5%,  בהשוואה ל-0.6% ברבעון הקודם. 

אמש (ג') ננעלה המבחר בארה"ב במגמה שלילית. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.6%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, וה-S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי ונחלש ב-0.04%. במהלך יום המסחר התנדנדו המדדים בין עליות, על רקע הציפיות להורדת ריבית היום ודוחות חיובים בהובלת חברות התרופות מרק ופייזר, לבין ירידות על רקע התפתחויות פוליטיות ומדיניות, ובהן דיווח על האפשרות כי לא ייחתם הסכם סחר בין ארה"ב לסין והתפתחויות בהליכי הבדיקה להדחת הנשיא טראמפ. 

בריטניה הולכת לסיבוב בחירות נוסף על הברקזיט ב-12 בדצמבר. מפלגת הלייבור שבאופוזיציה שינתה את עמדתה אמש ותמכה בבחירות המוקדמות, והפרלמנט הצביע בעד התאריך שהציעה הממשלה, ברוב של 438 תומכים מול 20 מתנגדים בלבד. אלה יהיו הבחירות השניות בתוך שנתיים וחצי שיעסקו ישירות בברקזיט.