טיפול נמרץ: על הקשר שבין בית חולים לבין בנק במציאות משתנה

וגם: נחנך מכון וואהל לרפואה יישומית מותאמת אישית בהדסה עין כרם

רוני גמזו וסמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
רוני גמזו וסמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

השבוע אירחה הנהלת הבנק הבינלאומי את חברות וחברי הנהלת בית החולים איכילוב. במסגרת זו נפגשו סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק, ופרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים, שהגיע אל שדרות רוטשילד בתל אביב. 

בפתח הביקור הסבירה ברבר-צדיק על השינויים האסטרטגיים שעובר הבנק בעת האחרונה, והובילה את המשלחת לביקור בחדר העסקאות ולהרצאה של דרור זקש, מנהל פיתוח עסקי ושיווק חדר עסקאות של הבנק, בנושא כלכלה עולמית ומטבעות. כך או כך, חלק גדול מדבריה הוקדש להתפתחות הדיגיטלית ולשינוי הדרמטי שהדבר מצריך באופי הפעילות הבנקאית והשירותים הבנקאים, מצב דומה במידת מה, לזה של השירותים הרפואיים.

ברבר צדיק סיפרה לנוכחים כי בעברה, עת כיהנה כראש המחלקה הכלכלית ב-KPMG סומך חייקין,  היא ניתחה את נושא תיאגוד בתי החולים בישראל. "הבנקים כמו גם בתי החולים הם נותני שירות מקצועי בעולם שמשתנה כל הזמן", אמרה ברבר צדיק, "ולכן פגישה כזו של הנהלות של גופים שהם לכאורה שונים לגמרי, היא מפרה ומלמדת".

"אנחנו לומדים רבות מתהליכים כאלה ביישום מהלכים ניהוליים בעולם הרפואה שגם הוא מצריך שינויים אסטרטגים והתאמות לעולם המשתנה", הסכים גם פרופ' גמזו בתום הביקור.

פרופ' רינת אברמוביץ', פרופ' איל משעני ופרופ' זאב רוטשטיין  / צילום: אבי חיון
 פרופ' רינת אברמוביץ', פרופ' איל משעני ופרופ' זאב רוטשטיין / צילום: אבי חיון

נחנך מכון וואהל לרפואה יישומית מותאמת אישית בהדסה עין כרם

ועוד בענייני רפואה: בשבוע שעבר נערך בקמפוס עין כרם של הדסה בירושלים, טקס חנוכת מכון וואהל לרפואה יישומית מותאמת אישית. 

עלות הקמת המכון נאמדת בכ-8 מיליון דולר, מתוכם כ-6.5 מיליון דולר הם תרומת קרן וואהל. על-פי התכנון, המכון יספק שירותי מעבדה פרה-קלינית לחוקרים מהדסה ומכלל בתי-החולים והאוניברסיטאות בארץ בכדי לאפשר פיתוח תרופות וטכנולוגיות ייעודיות למחלות חשוכות מרפא, בהן כמובן גם מחלת הסרטן.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, ציין בטקס כי הדסה זכתה לתשתית מחקרית יישומית, כיאה למוסדות רפואה בינלאומיים ספורים בעולם. 

במגיעים לטקס היו: נציגי קרן וואהל - סר איאן גיינספורד, פרופ' דייויד לצ'מן, אלה לצ'מן, מרטין פייזנר, ודניאל דובר. פרופ' איל משעני, מנכ"ל קרן המחקרים בהדסה; פרופ' דינה בן יהודה, דיקנית הפקולטה לרפואה; פרופ' רינת אברמוביץ', מנהלת מכון וואהל לרפואה יישומית מותאמת אישית; מיכל הרצוג, מנכ"לית קרן וואהל בישראל; ראשי הקרן הלאומית למדע, נציגי שגרירות בריטניה בישראל, חוקרים, חוקרות, מדענים ומדעניות.