נכנסת לכושר: גוגל רוכשת את יצרנית שעוני הספורט פיטביט

העסקה, שתציב את גוגל בתחרות ישירה מול אפל בתחום ניטור הכושר, מעניקה לפיטביט שווי של 2.1 מיליארד דולר

המוצרים של Fitbit / צילום: רויטרס
המוצרים של Fitbit / צילום: רויטרס

אלפאבית , החברה האם של גוגל, תרכוש את חברת פיטביט  (Fitbit), במהלך שיציב את ענקית הטכנולוגיה בתחרות ישירה מול אפל  בתחום ניטור הכושר, ושיכול לסייע לה להתרחב לתחום הטכנולוגיות הרפואיות. העסקה מעניקה שווי של 2.1 מיליארד דולר למניות פיטביט, בדילול מלא, כך לפי ההודעה שנמסרה היום (ו'). מניית פיטביט זינקה ב-16% במסחר המוקדם.

גוגל תשלם 7.35 דולרים למניה במזומן. שיא מכל הזמנים במניית פיטביט היה 51.9 דולר, ב-5 באוגוסט 2015, כחודשיים לאחר הנפקת הבכורה של החברה לפי מחיר של 30.4 דולר למניה. השלמת העסקה צפויה ב-2020. 

ביום שני השבוע זינקה מניית פיטביט ביותר מ-30% בעקבות חדשות על כך שאלפבית הגישה הצעה לרכוש את יצרנית השעונים החכמים. בסגירת המסחר באותו יום עמד שווי השוק של פיטביט על 1.5 מיליארד דולר, 340 מיליון דולר מעל ליום המסחר שקדם לכך.

בארבעת הרבעונים האחרונים רשמה החברה הכנסות של 1.55 מיליארד דולר והפסידה 135 מיליון דולר. במחצית הראשונה של השנה צמחו הכנסות פיטביט ב-5%, בהובלת ההכנסות ממכירות המכשירים, שצמחו ב-31%. הרבעון הקודם היה מאכזב עבור החברה, ובעקבותיו הורידה פיטביט את התחזיות השנתיות שלה, שלפיהן היא תרשום הכנסות של 1.48-1.43 מיליארד דולר ב-2019, ירידה של 4% בממוצע לעומת הכנסות החברה בשנה שעברה.

לחברה יש חטיבת בריאות, שמשתפת פעולה עם מדיקר, תוכנית ביטוח של הממשל בארה"ב, וכן עם חברות ביטוח. הכנסות החטיבה צמחו ב-16% ברבעון האחרון וההכנסות שלה צפויות להגיע ל-100 מיליון דולר בכל 2019. פיטביט צפויה לפרסם את הדוחות הכספיים ביום רביעי הקרוב. החברה מכרה מעל 100 מיליון מכשירים מאז שהוקמה ב-2007 על-ידי ג'יימס פארק ואריק פרידמן, ויש לה כיום 28 מיליון משתמשים.

ריק אוסטרלו, ראש חטיבת המוצרים והשירותים של גוגל, פרסם פוסט על הרכישה וכתב כי "באמצעות העבודה הצמודה עם המומחים של פיטביט והחיבור של הבינה המלאכותית, התוכנה והחומרה הטובים ביותר, אנחנו יכולים לתרום להגדלת החדשנות בתחום המחשוב הלביש ולפתח מוצרים שיעזרו ליותר אנשים ברחבי העולם".

אוסטרלו גם הרגיע את המשתמשים ואמר כי "כמו במוצרים האחרים שלנו, נהיה שקופים לגבי ההחלטה האם לשמור את המידע ולמה. לעולם לא נמכור מידע אישי לאף אחד. המידע הרפואי שנמצא אצל פיטביט לא ישמש לפעילות הפרסום של גוגל, וניתן למשתמשי האפליקציה בחירה מה לעשות עם המידע, לצפות בו, לשמור אותו במקום אחר או למחוק אותו".