התפוח הגדול: שוק המשרדים הרותח של ברוקלין מתחיל להתקרר

נטפליקס אומנם שכרו כ-15 אלף מ"ר לעובדי ההפקה שלה, אבל ברבעון השלישי של 2019 נרשמה דווקא האטה בשוק

שכונת ברוקלין בניו יורק / צילום: shutterstock
שכונת ברוקלין בניו יורק / צילום: shutterstock

ברבעון השלישי של 2019 נרשמה האטה בשוק המשרדים של ברוקלין, ניו יורק. זאת לאחר שמתחילת השנה ועד ספטמבר, רמת השכירות בשוק המשרדים הגיעה לרמה הגבוהה ביותר שלה מ-2015, כך לפי נתוני חברת שירותי הנדל"ן CBRE גרופ.

השוכרים חתמו על הסכמים להשכרת 1.47 מיליון רגל רבועה (137 אלף מ"ר) בשני הרבעונים הראשונים של 2019, עלייה של 60% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018. הפריחה בשוק השכירות שיקפה את הפריחה של חברות הטכנולוגיה, ההלבשה והמדיה, שמתרחבות או עוברות לרובע זה של העיר.

בעלי המשרדים בברוקלין נהנו גם מהעלייה במחירי המשרדים במנהטן, שגרמה לדיירים לחצות את הנהר לברוקלין, לפי הדוחות של CBRE.

ברבעון השלישי של 2019 הושכרו 195 אלף רגל רבועה בעסקאות חדשות, אחרי שבכל חד מהרבעונים הקודמים הושכרו יותר מ-500 אלף רגל רבועה. ירידה זו, בתוספת עוד היצע של משרדים בצנרת, מעלים את האפשרות של שוק חלש יותר בהמשך.

לפי CBRE, מוקדם יותר השנה חתמה חברת Rent the Runway, המציעה אופנה אונליין למנויים, על אחד החוזים הגדולים בברוקלין. החברה עברה מהמשרדים שלה בהדסון סקוור ל-83 אלף רגל רבועה (כ-8,000 מ"ר) באזור דאמבו. גם נטפליקס שכרה כ-161 אלף רגל רבועה (כ-15 אלף מ"ר) בברוקלין לעובדי ההפקה והסאונד שלה.

לפי הדוח האחרון של CBRE, ברוקלין עומדת להתעשר בעוד 2.98 מיליון רגל רבועה של שטח משרדי בעשרה פרויקטים חדשים או של שיפוצים. "האתגר הגדול ביותר של ברוקלין הוא היצע יתר - קצב הפיתוח עולה על הביקוש", אמרה ניקול לרוסו, מנהלת המחקר והניתוחים ב-CBRE. "כדי לספוג את כל השטח הזה, השוק צריך לראות יותר ביקוש, בייחוד של דיירים שמחוץ לו".

החברות בוסטון פרופרטיז, רודין דיבלופמנט ו-We השיקו לאחרונה את "מזח 72" (Dock 72), בניין משרדים בשטח 675 אלף רגל רבועה ב-Brooklyn Navy Yard, שהיה אמור לשמש את חברת WeWork, ענקית השכרת המשרדים המשותפים שנקלעה לקשיים. גם בניין המשרדים Wheeler של טישמן ספייר, בגובה עשר קומות מעל החנות של מייסי'ס בברוקלין, קרוב לסיום הפיתוח.

בעלי השטחים בברוקלין דורשים השנה בממוצע 43.57 דולר לרגל רבועה, עלייה של 1.5% בהשוואה לשנה שעברה. שיעור השטחים הפנויים, כולל חכירות שהסתיימו ולא הוחלפו, עלה ל-21.2%, עלייה של 1.3% מהשנה שעברה.