דרור נגל מונה ליו"ר קרן ארנו נדל"ן של דנה סנדר

וגם: פנאקסיה מצרפת מומחה לרישום תרופות ממקור צמחי

דרור נגל / צילום: שלומי יוסף
דרור נגל / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל אזורים לשעבר דרור נגל, מונה ליו"ר קרן ארנו נדל"ן, הנמצאת בשליטת המייסדת ומנכ"לית הקרן דנה סנדר. נגל (57), בעל ניסיון בעולם הנדל"ן והפיננסים, מכהן כיום כיו"ר ועדת השקעות בקרנות מקפת וקג"מ (קרנות הפנסיה הוותיקות). לפני שכיהן כמנכ"ל אזורים שימש נגל כיו"ר מנורה-מבטחים קרנות נאמנות, יו"ר ועדת ההשקעות באיילון גמל ופנסיה, מנכ"ל הפניקס השקעות וכן בשורת תפקידים בכירים בבנק הפועלים, בניהם מנהל אגף ני"ע ונכסים פיננסיים.

לאחרונה דיווחה הקרן על השלמת סבב גיוס מוצלח נוסף באמצעות תשקיף לציבור. במהלך הגיוס נרשמו ביקושים נאים ובהתאם הוגדל היקף הגיוס מהיעד הראשוני שעמד על 25 מיליון שקל, ל-30 מיליון שקל. בכך השיגה הקרן את היעד שהציבה לשנה זו (גיוס של כ-100 מיליון שקל) כאשר גייסה במהלך 7 חודשים כ-130 מיליון שקל ב-3 סבבים.

נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה, כ-92% מהכספים שגייסה ארנו הוקצו ל-6 פרויקטים הממוקמים באזורי ביקוש בישראל. גם הסכום שגויס בסבב הנוכחי יוקצה למספר מיזמי נדל"ן שאותם כבר אישרה ועדת ההשקעות של הקרן.

לפני כשנה החליטה הרשות לניירות ערך לאפשר לקרנות נדל"ן לגייס כספים מהציבור לצורך הענקת הלוואות ליזמים, ולא רק ממשקיעים מוסדיים. ארנו, כאמור, ניצלה את השינוי בגישת הרשות למספר גיוסים.

ארנו נדל"ן עוסקת בניהול השקעות אלטרנטיביות, בדגש על מימון חוץ בנקאי למיזמי נדל"ן בישראל, כנגד שעבוד של נכסי הפרויקטים. ההלוואות בקרן נעשות בפיזור רחב ליזמים שונים באזורים אטרקטיביים ומבוקשים בישראל (יזמות רגילה, מחיר למשתכן, אובליגו, תמ"א 38 וכו').

דנה סנדר אמרה היום כי "נגל מביא עימו לקרן ניסיון עשיר בעולם הנדל"ן לצד יכולת ניהול מרשימה שתתרום רבות להמשך הצמיחה. אנו מזהים כי ישנו ביקוש גובר לפתרונות מימון חוץ בנקאי למיזמי נדל"ן וגאים שהצלחנו להשיג את היעד שהצבנו עוד בטרם הסתיימה השנה".

פונה לאירופה: פנאקסיה מצרפת מומחה לרישום תרופות ממקור צמחי

חברת עיבוד מוצרי הקנאביס פנאקסיה הודיעה היום על מינויו של פרופ' מרכוס וייט, מומחה לרישום תרופות ממקור צמחי בגרמניה, לועדה המייעצת של החברה. המינוי מגיע ימים ספורים אחרי שפנאקסיה קיבלה את האישור כי המפעל שלה עומד בתקני יצור התרופות באירופה (EU-GMP) ולא רק בישראל. החברה נערכת למועד אישור ייצוא הקנאביס מישראל, אם כי עדיין לא ברור מתי אישור זה יתקבל.

וייט מונה לוועדה המייצת כדי לנהל את התהליך הרגולטורי לרישום המוצרים של פנאקסיה לשיווק במדינות האיחוד האירופאי. לדברי החברה, פרופ' וייט, הוא מומחה עולמי לרישום תרופות ממקור צמחי באיחוד האירופי, חבר בוועדת המומחים לכימיה רפואית בפרמקופיאה של גרמניה, הגוף הרגולטורי הממונה על תקנים המבטיחים איכות נאותה של תרופות. בשנת 1998 זכה בפרס אגון-סטאהל (Egon-Stahl) מטעם הועד הבינלאומי לחקר צמחי מרפא. מחקריו עוסקים בשיטות ביו-אנליטיות לגילוי רכיבים פעילים בתרופות ממקור צמחי, באיכות ויעילות של תרופות ממקור צמחי, ועוד.

לדברי ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה, "מדובר במינוי שחשיבותו גדולה לנו מאוד, כחברה הנמצאת בהכנות מאסיביות לייצוא לאירופה, כמובן, בכפוף להתקדמות ברגולציה. על-מנת לייצא מוצרי קנאביס בפועל, מתבצעת עבודה אינטנסיבית לרישומן ואישורן בכל אחת ואחת ממדינות היעד שלנו. פרופ' וייט הוא חוליה חיונית בדרכנו להשלמתן המוצלחת של ההכנות ליצוא במדינות אירופה, ואין לי ספק כי תהיה לו תרומה אסטרטגית גדולה לפנאקסיה".

פרופ' מרכוס וייט/ צילום: פנאקסיה
 פרופ' מרכוס וייט/ צילום: פנאקסיה

בעלי מניות BOS לא אישרו את הארכת כהונתו של היו"ר יוסי להד

בעלי המניות של חברת הטכנולוגיה BOS, שרק לפני חצי שנה הדפו ניסיון השתלטות עוינת על החברה, הצביעו בשבוע שעבר על אי-הארכת כהונתו של יו"ר הדירקטוריון. למעשה, אפשר לומר שבעלי המניות הדיחו את היו"ר המכהן מאז 2015, יוסי להד. אגב, להד עצמו מונה לתפקיד היו"ר לאחר שבעלי המניות הצביעו נגד הארכת כהונתו של היו"ר הקודם.

לאישור ההצעה להארכת כהונת להד נדרש רוב רגיל בקרב בעלי המניות שהצביעו, אך הרוב לא הושג, אם כי החברה לא נדרשת לפרט את התוצאות המלאות של ההצבעה. מנגד, הצעות החברה לאישור כהונת חברי הדירקטוריון האחרים (לתקופות כהונה של 1-3 שנים), אושרו. כמו כן אישרו בעלי המניות את מדיניות התגמול של החברה ואת שינוי מנגנון בחירת הדירקטורים, כך שמדי שנה יועמדו לבחירה מחודשת רק שליש מחברי הדירקטוריון. גם תוכנית התגמול ליו"ר אושרה, אך בחברה ציינו כי היא לא תצא אל הפועל בשל אי-בחירתו מחדש של להד לתפקיד.

BOS צפויה לבחור מחליף ללהד בישיבת הדירקטוריון הבאה. אייל כהן, מנכ"ל משותף של BOS לצד יובל וינר, מסר כי "אנו מבקשים להודות ליוסי על שירותיו ב-BOS משנת 2015. מנהיגותו של יוסי הייתה בעלת ערך כשתכננו וביצענו את התוכנית האסטרטגית שלנו. אנו מאחלים לו הצלחה בעתיד".

BOS, שמספקת פתרונות בתחומי RFID ושרשרת אספקה, נסחרת בנאסד"ק בשווי צנוע של 8 מיליון דולר. בתחילת השנה ניסה "סוחר השלדים" כפיר זילברמן להשתלט על החברה והגיש הצעה להדיח את חברי הדירקטוריון ולמנות נציגים מטעמו, אך הצעותיו נדחו על-ידי בעלי המניות. בזמן שהנהלת החברה נאבקה בניסיון ההשתלטות של זילברמן, ביצעה BOS רכישה של חברת אימדקול, בתמורה כוללת של עד 2.2 מיליון דולר במזומן ומניות. בשבוע שעבר דיווחה BOS שתיאלץ למחוק 600 אלף דולר בדוחות הרבעון השלישי בגין הרכישה. במקביל הפחיתה BOS את תחזית ההכנסות השנתית שלה מ-36 מיליון דולר ל-33 מיליון דולר, עלייה של 1% לעומת 2018.

יובל וינר/ צילום: תמר מצפי
 יובל וינר/ צילום: תמר מצפי

שיתוף פעולה בריא: מי השיקו את מרכז החדשנות בשיבא

במרכז הרפואי שיבא הושק ביום חמישי האחרון מרכז החדשנות הדיגיטלית ARC, שמטרתו ליצור לשיתופי פעולה בין חוקרים, רופאים, סטארט-אפיסטים, נשות ואנשי תעשיית הביו-מד, מדעניות ומדענים. השם ARC כולל את מטרות אלו: האצה, עיצוב מחדש ושיתוף פעולה (Accelerate, Redesign, Collobotate).

בבאי האירוע ובנואמים הייתה גם רונית אטד, המנכ"לית הנכנסת של מיקרוסופט ישראל, שסיפרה כי "שיבא הוא שותף אסטרטגי של מיקרוסופט ופרויקט דגל שאימצנו לטובת קידום הבריאות של כולנו. הטכנולוגיה שנשלב בבית החולים תאפשר העצמה של המטפלים והעצמה של המטופלים שיוכלו לקבל רפואה מותאמת אישית מבוססת דאטה". 

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, אמר כי "בימים של חוסר יציבות באזור ובעולם, תפקידנו הוא להיות אי של שוויון, של הומאניות, אי של שלום, אי של יציבות. תפקידנו לספק את שירותי רפואה הטובים, המקצועיים והחדשניים ביותר. עם ארק נגשים את החלומות, וביחד נעצב את העתיד של עולם הרפואה. 

במשיקים היו: רוני חזקיהו, החשב הכללי; עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; ד"ר אייל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות במרכז הרפואי שיבא; ואחרים.

רונית אטד ופרופ' יצחק קרייס/ צילום: נוגה שדמי ואן דה ריפ
 רונית אטד ופרופ' יצחק קרייס/ צילום: נוגה שדמי ואן דה ריפ