ועד עובדי מגה: הנהלת קבוצת יינות ביתן עוקבת אחרי העובדים

יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, במכתב לעובדים: "הוועד מגנה בתוקף מעקב אחרי נציגי עובדים, ויהיו לכך השלכות מיידיות" • בישיבת הוועד הוחלט כי לא יינתן אישור מכירת סניפים, ולא יינתן אישור לפיטורי עובדים

אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה / צילום: איל יצהר, גלובס
אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה / צילום: איל יצהר, גלובס

הסכסוך ביינות ביתן מסלים: הודעה שהופצה הבוקר (ג') לעובדי מגה בעקבות ישיבת הוועד טוענת כי ההנהלה עוקבת אחרי העובדים, ובשל כך הם מבקשים להתקשר עם חברת ייעוץ ואבטחה. 

בהודעת הסיכום של פגישת מועצת העובדים שהופצה הבוקר לעובדים טוען יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, כי "בעת הגעת יו"ר ועד העובדים למתחם הישיבה התגלה כי יש מעקב מטעם הנהלת החברה אחרי נציגי ועד העובדים". עוד כותב אלי: "ועד העובדים מגנה בתוקף מעקב אחרי נציגי עובדים, ויהיו לכך השלכות מיידיות". 

בנוסף מעדכן הוועד כי בישיבה נקבעו מספר החלטות, ביניהן כי לא יינתן אישור מכירת סניפים, ולא יינתן אישור לפיטורי עובדים.

אתמול (ב') דיווחנו על סערה בקבוצת יינות ביתן בעקבות פיצוץ בין בעל השליטה בקבוצה, נחום ביתן, לבין יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי. גורמים מעורים טוענים כי בפגישה שהתקיימה שלשום (א') בהסתדרות בין ביתן לבין העובדים, בליווי נציגים מההסתדרות בראשון היו"ר ארנון בר-דוד, ביקש ביתן לדון בתוכנית קיצוץ רוחבית הכוללת צמצום כוח-אדם על-ידי פיטורי עובדים במטה ובמרכז הלוגיסטי, כמו גם סגירת סניפים. מטרת הקיצוץ: 100 מיליון שקל נוספים אשר דרושים לבעל השליטה על-מנת להביא יציבות לחברה. גורמים שנכחו בישיבה טוענים כי יו"ר ועד עובדי מגה פוצץ בשלב הזה את הישיבה ואמר בתגובה לביתן: "המטה שלך שמן ובזבזני, תתחיל לקצץ שם".

המציאות הזו מתרחשת על רקע תקופה של רגישות וחוסר יציבות עבור קבוצת יינות ביתן. לפני כשלושה חודשים נחשף ב"גלובס" כי הקבוצה נקלעה לקשיים ומעכבת תשלומים לספקים. בחודש האחרון רקם נחום שתי עסקאות גדולות שאמורות היו לקרב את הקבוצה ליציבות פיננסית, במסגרתן עמדו להימכר 12 סניפים של הקבוצה למתחרות ויקטורי ופרשמרקט, אולם גם השלמתן עשויה להיות מורכבת לאור המתיחות עם ועד העובדים. 

מקבוצת יינות ביתן נמסר בתגובה: "הנהלת יינות ביתן לא ביצעה כל מעקב אחר מי מחברי ועד העובדים. הנהלת יינות ביתן מחויבת לדיון המשותף בין כל הצדדים עליו הכריזה ההסתדרות, במטרה לפעול להתייעלות וצמיחת הרשת".