פלאפון: שיפור בהכנסות ברבעון השלישי שצמחו ל-446 מיליון שקל

השיפור בהכנסות חברת הסלולר בא על רקע עונתיות חזקה, אך בהשוואה לרבעון המקביל נרשמת שחיקה של 3 מיליון שקל

מנכ"ל פלאפון רן גוראון / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון רן גוראון / צילום: שלומי יוסף

חברת פלאפון מקבוצת בזק  מסיימת את הרבעון השלישי של 2019 עם שיפור בתוצאות על רקע רבעון שבדרך-כלל מושפע מעונתיות חזקה, ורושמת גידול בהכנסות משירותים ובציוד קצה.

ההכנסות משירותים צמחו ל-446 מיליון שקל, לעומת 430 מיליון שקל ברבעון הקודם ושחיקה מזערית של 3 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

פלאפון הגדילה משמעותית את היקף מכירות ציוד הקצה, שהסתכם ברבעון ב-166 מיליון שקל, לעומת 140 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-155 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

סך כל ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-612 מיליון שקל, לעומת 570 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-604 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כאמור, השיפור בתוצאות פלאפון נובע מעונתיות חזקה בגלל תקופת החגים, והדבר בא לידי ביטוי גם ב-EBITDA, שהסתכמה ברבעון ב-173 מיליון שקל, לעומת 148 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-159 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי בפלאפון הסתכם ב-18 מיליון שקל, לעומת 2 מיליון שקל ברבעון הקודם, אך צריך לזכור שהרווח הנקי כולל הכנסות של החברה משירותי מימון, בניגוד למתחרותיה שיש להן הוצאות מימון כבדות. 

התזרים החופשי של פלאפון השתפר גם הוא ברבעון השלישי בזכות העונתיות והסתכם ב-52 מיליון שקל, לעומת 8 מיליון שקל ברבעון הקודם וירידה של 9 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, מסר היום (ב') עם פרסום הדוחות: "אנו מסכמים רבעון עם יציבות בהכנסות משירותים ושיפור ברווחיות, לצד המשך התייעלות בהוצאות. בנוסף, אנחנו ממשיכים באסטרטגית הצמיחה עם גידול של כ-29 אלף מנויי פוסט פייד, זאת חרף המשבר המתמשך בענף המאופיין בתחרות גבוהה במיוחד".