רייטינג יוצא דופן: איזו מהדורה הובילה בסיקור החלטת היועמ"ש?

המהדורה של חדשות 12 רשמה רייטינג של 20.3%, בחדשות 13 עמד הרייטינג הממוצע על 10.3%, ובכאן 11 נרשם רייטינג של 6.5%

היועמ"ש אביחי מנדלבליט וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי; עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
היועמ"ש אביחי מנדלבליט וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי; עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

הדרמה סביב החלטת היועמ"ש אביחי מנדנבליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו באה אמש (ה') לידי ביטוי היטב בנתוני רייטינג יוצאי דופן לא רק יחסית ל"יום רגיל" - אלא גם יחסית לאירועי מדיה גדולים.

הרייטינג המצרפי של שלושת המהדורות המרכזיות אמש עמד על 37.1%. המהדורה של חדשות 12 בקשת רשמה רייטינג של 20.3%, בחדשות 13 ברשת עמד הרייטינג הממוצע על 10.3%, ובכאן 11 נרשם רייטינג של 6.5%. בשלושת המהדורות יחד צפו אמש למעלה ממיליון אנשים.

מדובר ברייטינג יוצא דופן בעיקר לאור העובדה שבשונה מאירועי מדיה גדולים אחרים כמו למשל בחירות, למשדרים אתמול לא היה קידום על המסך. לא הערוצים יזמו את האירוע. אומנם ביום האחרון התחזקו ההערכות כי היועמ"ש יפרסם ביום ראשון בערב את החלטתו, אך איש לא ידע זאת סופית, לא באיזה יום ולא באיזו שעה. למעשה, עד השעות האחרונות ממש לא ניתן היה לדעת בוודאות את לוח הזמנים - ובוודאי לא מה יחליט היועמ"ש, כך שלא ניתן היה לקדם את הסיקור בשום דרך.

ההבנה שמדובר ביום מכריע הביאה כאמור את הצופים אל המסך - לא רק בשעת המדורות המרכזיות אלא גם למשדרי הפרה-פריים שכבר בהם דווח באילו עבירות יוגשו כתבי האישום. המהדורה המוקדמת של קשת רשמה רייטינג של 17.4% - נתון שלא היה מבייש מההדורה מרכזית ביום רגיל. המהדורה המוקדמת של רשת רשמה רייטינג של 8.4%, וכאן 11 רשמה 3.8%.