מתחשבים באבן גבירול: נת"ע מציעה שיפוץ אקוסטי לדיירים שיסבלו מעבודות הרכבת בתל אביב

בעלון ששלחה החברה לדיירים שדירותיהם קרובות לתחנות התת-קרקעיות של הקו הירוק בתל אביב, היא מציעה אמצעים להפחתת רעש לקראת הקידוחים האינטנסיביים הצפויים

העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב עולות הילוך. בעוד הקו האדום צפוי להתחיל לפעול בתוך שנתיים, גם הקווים הירוק והסגול מתקדמים. בחודשים הקרובים, כנראה בסביבות מרץ-אפריל, צפויות העבודות להגיע גם לליבה של העיר - רחוב אבן גבירול והסביבה. מעבר לקשיים התחבורתיים הצפויים, כגון צמצום מספר הנתיבים והסטות תנועה, התושבים שגרים בתוואי ייאלצו להתמודד עם רעש, עם אבק ועם יתר המטרדים שמוכרים היטב באזורים אחרים שבהם מתבצעות העבודות כמו בשדרות ירושלים בעיר.

בנת"ע כבר מכינים את הקרקע, ופנו לכמה מהדיירים שגרים בתוואי הקו הירוק והציעו להם "טיפול אקוסטי" לדירתם. "במסגרת ההיערכות להקמת התוואי התת-קרקעי של הקו הירוק לאורך ציר בגין-אבן גבירול, דואגת נת"ע לצמצם מפגעי רעש בזמן העבודות", נכתב בעלון שהעבירה נת"ע לתושבים. "לצורך כך זה הוקמה מינהלת ייעודית שמתאמת התקנת אמצעים להפחתת רעש בדירות הזכאיות. הקמת התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה כרוכה בקידוחי עומק ובעבודות בנייה אינטנסיביות".

מי זכאי לטיפול? בנת"ע אומרים כי יערכו מיפוי ויבדקו מי מהדירות זכאיות. נציגים מטעמם מגיעים לדירות, ואם הם מחליטים שהדירה זכאית, הם מציגים בפני בעלי הדירה את התוכנית. בשלב הבא, בעלי הדירה צריך לבחור בתוך 20 יום מבין שתי אפשרויות: להודיע למנהלת שהוא מעוניין שקבלנים מטעמה יבצעו את העבודות עבורו או לבצע את הטיפול בעצמו ולקבל החזר הוצאות בסכום שייקבע מראש.

שוכר דירה באבן גבירול, קרוב לרחוב קפלן, סמוך לאזור שבו צפויה להיבנות תחנה, מספר ל"גלובס" כי "הגיעו אלי הביתה שתי נשים שהציגו עצמן כעובדות נת"ע. הן הסתכלו על הדירה, בעיקר על החלונות, לקחו מידות, הציעו עבודה להחלפת החלונות לאטומים יותר והבטיחו להיות בקשר בהמשך".

ההליכים לקראת העבודות על הקו הירוק והקו הסגול החלו לפני כשנה, והצפי לסיומן הוא בעוד כחמש שנים. הקו הירוק צפוי לעבור לאורך 39 ק"מ ולעובר בראשון לציון, חולון והרצליה. מתוך 62 תחנות מתוכננות, רק ארבע עומדות להיות תת-קרקעיות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב), שבסביבתן תציע נת"ע את הטיפול האקוסטי. הקו הסגול צפוי לעבור לאורך כ-29 ק"מ, מתל אביב ועד יהוד-מונסון, וכל התחנות שלו מתוכננות להיות במפלס הקרקע.

בנת"ע לא השיבו לשאלות "גלובס" באשר למספר הדירות שייכללו בתוכנית ולעלות הכוללת, ולא לשאלה אם גם במקומות אחרים שבהם מבוצעות עבודות הם מציעים שירות דומה.

החברה מסרה כי "במסגרת ההיערכות להקמת התוואי התת-קרקעי של הקו הירוק לאורך ציר בגין-אבן גבירול, דואגת נת"ע לצמצום מפגעי רעש בזמן העבודות. הנספח הסביבתי המלווה את היתר העבודה ממפה את המבנים שעלולים להיחשף לרמות רעש העולות על הסף המותר. מפלסי הרעש מחושבים לפי נתונים שנבדקו ואושרו על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות. המבנים שסומנו נבדקים לצורך בדיקת הזכאות".