"בלומברג": לא נחקור בענייניו של מייקל בלומברג בזמן הריצה לנשיאות

רשת החדשות תימנע מלחקור בענייניו של מייקל בלומברג, שהודיע על הצטרפותו למירוץ לנשיאות ארה"ב, ויריביו במפלגה הדמוקרטית • התחקירים בענייניו של הנשיא טראמפ והממשל שלו ימשיכו כסדרם

מייקל בלומברג / צילום: REUTERS, Brian Snyder
מייקל בלומברג / צילום: REUTERS, Brian Snyder

עם כניסתו של מייק בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, למירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020, רשת החדשות "בלומברג" הודיעה כי תימנע מלחקור את בלומברג או יריביו במפלגה הדמוקרטית בזמן הפריימריז במפלגה. כך, על פי מזכר פנימי שנשלח לעיתונאי "בלומברג".

"נמשיך עם המסורת של לא לחקור את מייק (משפחתו והקרן שלו) ונרחיב את אותה המדיניות על יריביו בפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית. לא נוכל להתייחס למתחרים הדמוקרטיים של מייק באופן שונה ממנו", כתב העורך הראשי של "בלומברג" ג'ון מיקלתווייט במזכר. העורך הראשי הוסיף כי "בזמן שהוא רץ לנשיאות, חדשות 'בלומברג' תפרסם או תסכם עבודת תחקיר על בלומברג ומועמדים דמוקרטיים אחרים רק אם תבוצע על ידי 'מוסדות עיתונאים אמינים'".

מייק בלומברג הוא מייסד ומחזיק המניות העיקרי (89%) בחברת בלומברג LP, חברת תוכנה פרטית שרשת חדשות "בלומברג" נמצאת בבעלותה.

עם זאת, "בלומברג" תסקר את הקמפיין של המועמדים הדמוקרטיים השונים, כולל את של בלומברג עצמו. מיקלתווייט הודיע כי הרשת תבצע סקרים, תראיין את המתמודדים ותעקוב אחר הקמפיינים שלהם. אחד מכתבי הרשת כבר מונה לסקר את המירוץ לנשיאות של בלומברג. אם בלומברג יהפוך למועמד הדמוקרטי המוביל וטראמפ למועמד הרפובליקני המוביל, האירגון יצטרך "להעריך כיצד לעשות זאת", כך דברי מיקלתווייט.

התחקירים של חדשות "בלומברג" בענייניו של הנשיא טראמפ ימשיכו כסדרן: "נכון לרגע זה, הצוות שלנו ימשיך לחקור את ממשל טראמפ", נכתב במזכר.

רשת החדשות גם תשהה את עבודת הדירקטוריון שאחראי על "בלומברג דעות" מפני שזהו המקום בו "למייק יש את הקשר החזק ביותר למערכת". כותבי הטורים ימשיכו לכתוב כרגיל כיוון שהם "אומרים את דעתם".

במזכר נפרד לעובדים, הודיע מייק בלומברג כי במהלך הקמפיין שלו לנשיאות ארה"ב הוא יעביר את סמכויותיו בניהול החברה למועצת מנהלים. "זו לא הפעם הראשונה שירדתי מתפקידי בחברה ובדיוק כמו בפעם הקודמת, אני ממנה במקומי צוות הנהגה יוצא מן הכלל".