הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נמחקו העליות בנעילה בת"א: אל על צללה ביותר מ-22%, טבע איבדה 3%

אל על דיווחה על ירידה של 36% ברווח הנקי ברבעון השלישי • מניית טבע איבדה גובה על רקע הדיווח כי התביעה הפדרלית בארה"ב פתחה בחקירה פלילית נגד שורה של חברות תרופות • שופרסל דיווחה על ירידה ברווח הנקי ל-55 מיליון שקל ברבעון השלישי • יוחננוף איבדה גובה ביומה הראשון למסחר בתל אביב

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:31

המסחר בתל אביב ננעל ביציבות עם נטייה לעליות, כאשר ת"א ננעל ללא שינוי מהותי, ת"א 90 השיל 0.1% ומדד הבנקים עלה ב-0.48%.

מניית אל על צנחה ביותר מ-22% לאחר פרסום הדוחות, טבע נפלה ב-3.16%, יוחננוף איבדה 4.45% ביומה הראשון למסחר בתל אביב, מבני תעשיה קפצה ביותר מ-3% לאחר הדוחות, דיסקונט עלתה ב-2.8% לאחר הדוחות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

15:25

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בשינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת בין היתר בתמיכת הפרסומים אודות דבריו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ולפיהם ארה"ב וסין נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת סיכום על הסכם בין שתי המדינות, על רקע מלחמת הסחר הנמשכת ביניהן כבר זמן ממושך.

בבית ההשקעות אופנהיימר התייחסו בימים האחרונים למתרחש בשוק האמריקאי, והעריכו כי "מגמת העלייה הינה עדיין בתוקף", ובהתאם, המליצו "לנצל את החולשה בשוק על-מנת להגדיל החזקות במניות בעלות תבניות התנהגות חזקות".

באופנהיימר ציינו נקודה לזהירות בסקירתם השבועית, של אפיקי מניות small-cap, אשר לפי בית ההשקעות, "טרם חיזקו את המגמה החיובית באפיק המניות המובילות". לפי אופנהיימר, "מדדי המניות הקטנות מתקשים להתרומם, עם חולשה בתקופה האחרונה".

בבחינת ענפים המומלצים להשקעה, באופנהיימר מדגישים פריצה כלפי מעלה שרשם מגזר שירותי הבריאות, לאחר תקופה ממושכת של חולשה, ומגזר התוכנה בענן, "המתאפיין בשיעורי צמיחה גבוהים ובמומנטום חזק, שנחלש בחודשים האחרונים, אך חוזר להתאושש במהלך החודש האחרון".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, בולטת מניית טבע שצללה בכ-6%, על רקע פרסומים ולפיהם נפתחה חקירה פלילית נגד החברה בארה"ב. מניית שופרסל מגיבה לפרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה בירידות של כ-2%-3%, ומניית פתאל החזקות נחלשת בכ-1%-1.5% אחרי פרסום תוצאותיה הכספיות הרבעוניות.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניית אלוני חץ מטפסת בכ-3%. ברקע למסחר, חברת ההשקעות בנדל"ן עדכנה על מימוש קרוב למחצית מיתרת החזקותיו של דודי ורטהיים בחברה, ירידתו להחזקה של פחות מ-5% וסיום הסכם השליטה המשותף עם נתן חץ בעקבות כך.

מניות שיכון ובינוי ושפיר הנדסה מטפסות בכ-2%-3%, אחרי שגם אתמול בלטו לחיוב עם קפיצות של כ-5%-6%.

עוד בין העולות בת"א 35, מניית בנק דיסקונט מגיבה לדוחות הרבעוניים של הבנק בעלייה של כ-2%-3%.

עוד במסחר, מניית אל על בולטת בצלילה שעמדה בשעות הצהריים על כ-20% במחזור מסחר גדול, וזאת על רקע פרסום דוחותיה הכספיים.

מניית מבני תעשייה מרכזת עניין וטיפסה בכ-3%, בהמשך לקפיצה של כ-6% שרשמה אתמול במחזור מסחר גדול, וזאת על רקע פרסום תוצאותיה הכספיות הרבעוניות.

מניית פרשמרקט מגיבה לפרסום תוצאות הרבעון בקפיצה של כ-5%-6% ומניית נאוי קפצה בכ-7% על רקע פרסום דוחותיה הכספיים.

מניות סלקום ופרטנר קופצות גם הן בכ-5%-6%. זאת אחרי פרסום הדוחות הכספיים של סלקום הבוקר ושל פרטנר אתמול.

מניית נטו אחזקות מטפסת בכ-4%, על רקע פרסום דוחות הרבעון שלה, לצידם הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 250 מיליון שקל.

מניית בראק אן.וי מרכזת מחזור מסחר ער, כפי שאפיין אותה מוקדם יותר השבוע, בו רשמה ירידות של כ-1%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

14:40

המדדים המובילים בתל אביב נסחרים ביציבות, עם נטייה לעליות, בהמתנה לפתיחת המסחר מעבר לים שם המדדים בוול סטריט משייטים ברמת שיא כל הזמנים.

12:00

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות של 0.3% במדדים המובילים על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2019. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.2%, ת"א 90 עולה ב-0.3%.

סלקום  מזנקת בכ-9% לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים.

שופרסל  דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון השני ירד לכ-55 מיליון שקל, בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מיישום התקן החשבונאי החדש.

מנייתה של אל על  נופלת בשיעור דו ספרתי לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 36% ברווח הרבעוני, וזאת למרות העלייה בתנועת הנוסעים וירידה במחיר הדלק הסילוני.

אדגר  השלימה את המכרז המוסדי בגיוס הון במסגרתו הוצעו מניות חדשות ומניות קיימות שבבעלות צור שמיר ביחס של 2:1. במכרז התקבלו ביקושים של כ-175 מיליון שקל, מהם תנפיק החברה כ-110 מיליון שקל. בנוסף, צור שמיר תמכור מניות בכ-50 מיליון שקל. המחיר עמד על 8.71 שקלים למניה לעומת 8.96 שקלים, שער הסגירה טרם פרסום ההצעה.

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח היום (ד') בירידות קלות. מניית טבע   צוללת ב-7%, לאחר שאיבדה אתמול 8% במסחר בניו יורק.

מניית אל על  קורסת בכ-17% במחזור מסחר גדול, לאחר שדיווחה הבוקר על צניחה של 36% ברווחי הרבעון השלישי.

מניית מזרחי-טפחות מאבדת 0.8% במחזור הגבוה ביותר. מניית פתאל נחלשת בקרוב ל-1% אחרי שפרסמה דוחות.

מניית דיסקונט  מרכזת אף היא מחזור גבוה, ומתחזקת בכ-1%, לאחר שהבנק פרסם הבוקר דוחות.

מניית סלקום   מתחזקת אף היא אחרי פרסום דוחות לרבעון השלישי, ועולה ב-2.4%. 

07:00

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנקבעו אמש בניו יורק ועל רקע הצניחה במניית טבע, שאיבדה אתמול 8% בניו יורק.

אתמול נודע כי התביעה הפדרלית בארה"ב פתחה בחקירה פלילית נגד שורה של חברות תרופות ובהן חברת טבע, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". החקירה מתמקדת בחשד שהחברות הציפו את השוק במשככי כאבים אופיואידים. הבסיס החוקי לחקירה נשען על חקיקה שלרוב מיועדת למלחמה בסחר בסמים.

אם החקירה תביא לאישום פלילי, זאת תהיה התביעה הגדולה ביותר נגד חברות התרופות בנוגע לבעיית האופיואידים. תביעה שכזאת תגביר את הצרות המשפטיות של החברות שכבר שקועות עד הצוואר בשלל תביעות ותיקים אזרחיים ברחבי ארה"ב.

המסחר בתל אביב ננעל אתמול בעליות על רקע השיאים שנרשמו שלשום בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.1%, ומדד הבנקים נותר ללא שינוי. מבני תעשיה  זינקה ב-6.2%, אלטשולר שחם גמל  איבדה כ-4%, שיכון ובינוי  עלתה בכ-6%.

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות קלות. הדאו הוסיף לערכו כ-30 נקודות, הנאסד"ק עלה בכ-0.2%, וה-S&P 500 רשם עליות של כ-0.1%.