דסק"ש החליטה להשתתף בגיוס ההון של סלקום ועשויה להוביל להחלפת היו"ר

(עדכון) • דסק"ש פרסמה את דוחותיה הכספיים, שבהם נרשם רווח נקי גבוה של 567 מיליון שקל ברבעון השלישי • בימים האחרונים דן דירקטוריון דסק"ש בנושא והחליט לאשר את ההשקעה הנוספת בסלקום • סלקום תגייס 400 מיליון שקל

עמי אראל  / צילום: שלומי יוסף
עמי אראל / צילום: שלומי יוסף

חברת דיסקונט השקעות  פרסמה היום (א') את דוחותיה הכספיים, שבהם נרשם רווח נקי גבוה של 567 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019. הרווח מיוחס בעיקר לרווח חד-פעמי של 557 מיליון שקל, שרשמה דסק"ש בעקבות ירידה בשליטה בחברת גב-ים על-ידי נכסים ובנין , הנמצאת בשליטת דסק"ש.

למרות הרווח הרבעוני הגדול, סיימה דסק"ש את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הפסד נקי של 66 מיליון שקל, וזאת בעקבות הפסד עתק של 540 מיליון שקל שרשמה בגין החזקתה בחברה הבת סלקום. חברת התקשורת, שנסחרת כיום לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל, תצא במהלך חודש דצמבר לגיוס הון של 400 מיליון שקל, בו צפויה גם דסק"ש לקחת חלק. הגיוס יתחלק ל-280 מיליון שקל במניות ו-120 מיליון שקל באופציות.

בימים האחרונים דן דירקטוריון דסק"ש בנושא והחליט לאשר את ההשקעה הנוספת בסלקום . נכון לסוף ספטמבר החזיקה דסק"ש במזומנים בשווי של 455 מיליארד שקל, כאשר סך פירעונות החוב (קרן וריבית) שלה לשנתיים הבאות צפוי לעמוד על 942 מיליון שקל.

סלקום מבצעת את גיוס ההון כחלק מתוכנית הבראה מקיפה, שאמורה לכלול גם הפחתה שנתית של 150 מיליון שקל בהוצאות החברה, הפחתה בהיקף ההשקעות לרמה של 450-500 מיליון שקל בשנה, רכישה חוזרת של אג"ח ב-150 מיליון שקל ועוד. את התוכנית מוביל הדירקטוריון בראשות היו"ר הוותיק עמי אראל. עם זאת, מדובר בתוכנית שהובילה למתחים בינו לבין בעל השליטה באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין, ועקב כך מעריכים גורמים בשוק כי אראל לא צפוי להמשיך עוד זמן רב בתפקידו.

יש לציין כי כהונתו של אראל מתחדשת משנה לשנה באסיפת בעלי המניות השנתית של סלקום. כך, שלא מן הנמנע כי לקראת כינוס האסיפה השנתית של 2020 תודיע סלקום כי אראל לא יעמוד לבחירה מחדש.