קניתם טלוויזיה חכמה חדשה? ה-FBI מזהיר שאולי היא עוקבת אחריכם

ה-FBI אומר שעברייני סייבר יכולים גם להשתלט על טלוויזיות חכמות ללא אבטחה, ולפגוע בפרטיות או בהון של משתמשים תמימים

טלוויזיה חכמה/צילום: shutterstock
טלוויזיה חכמה/צילום: shutterstock

מבצעי המכירות של בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי לא רק עוזרים לחשבון הבנק שלכם, אלא גם לעברייני הסייבר, לפי ה-FBI.

משרד השטח של הבולשת הפדרלית בארה"ב הזהיר את הצרכנים לפני ימי הקניות הללו שטלוויזיות חכמות, שמצוידות בסטרימינג מהאינטרנט וביכולות זיהוי פנים, יכולות לשמש גם לריגול אחריהם.

בנוסף ליכולות הטכנולוגיות החדשות שמאפשרות ליצרני הטלוויזיות ומפתחי היישומים לעקוב אחרי הצרכנים, ה-FBI אומר שעברייני סייבר יכולים גם להשתלט על טלוויזיות חכמות ללא אבטחה, ולפגוע בפרטיות או בהון של משתמשים תמימים.

"הטלוויזיות החכמות והמכשירים מהדור הבא פועלים על תוכנה מורכבת, מצוידים בקשרי אינטרנט ובמקרים רבים גם משלבים חיישנים כמו מיקרופונים", אומר מאט טייט, מומחה אבטחת סייבר ואנליסט לשעבר בשירות הביון האלקטרוני הבריטי GCHQ. "הדברים הלו מאפשרים שירותי סטרימינג והוראות קול, ויכולים גם לשמש פצחנים אם הם משתלטים על המכשיר".

באזהרת ה-FBI נאמר ש"בקצה התחתון של ספקטרום הסיכונים, הטלוויזיות הללו יכולות לשנות ערוצים, לשחק עם עוצמת הקול ולהראות לילדיכם סרטי וידאו לא ראויים. בתרחיש הגרוע ביותר, הם יכולים להפעיל את מצלמת הטלוויזיה ואת המיקרופון בחדר השינה שלכם, ולעקוב אחריכן בשקט".

כדי להישמר מפני חדירה אפשרית כזו, ה-FBI ממליץ לבעלי טלוויזיות חכמות ללמוד את הפעלת האבטחה של המכשיר (דרך חיפוש פשוט בגוגל), לשנות את סיסמאות ברירת המחדל שנקבעו על ידי היצרן, ולהבין איך לנתק מצלמות ומיקרופונים.

אם טלוויזיה חכמה אינה מאפשרת לשתק את המצלמה, כיסוי המצלמה בסרט דביק שחור הוא פתרון פשוט למניעת עיניים חטטניות. טייט מזהיר גם שחשוב מאד לצרכנים להתקין את עדכוני התוכנה שמגיעים מהיצרנים.