הבוננזה של רוזן וטוכמאייר מניהול קבוצת הרכישה של פרויקט דה וינצ'י: דמי ניהול של קרוב ל-200 מיליון שקל

בעקבות השלמת התנאים הדרושים בהסכמי הליווי הפיננסי של חברי הקבוצה, יקבלו ישראל קנדה ואקרו נדל"ן, המנהלות את הקמת פרויקט המגורים היוקרתי במרכז תל אביב, את החלק הראשון מדמי הניהול שלהם הן זכאיות, בסכום של 108 מיליון שקל

בעלי קנדה ישראל רוזן וטוכמאייר / צילום: איל יצהר
בעלי קנדה ישראל רוזן וטוכמאייר / צילום: איל יצהר

ההתקדמות בהקמת פרויקט המגורים היוקרתי דה וינצ'י, המוקם במרכז תל אביב, עושה טוב לחברת הנדל"ן ישראל קנדה , שפרסמה הבוקר צפי לרווח של 33 מיליון שקל לפני מס (חלק בעלי המניות) בעקבות קבלת דמי ניהול ממנו.

החברה, שנמצאת בשליטת היו"ר אסי טוכמאייר והמנכ"ל ברק רוזן, עדכנה כי בעקבות השלמת מלוא התנאים הדרושים בהסכמי הליווי הפיננסי שבהם התקשרו חברי קבוצת הרכישה בפרויקט מול אחד הבנקים, תקבל השותפות המנהלת את הפרויקט את החלק הראשון מדמי הניהול שלהם היא זכאית. הסכום עבור חלק זה הוא כ-108 מיליון שקל, וחלקה של ישראל קנדה, המחזיקה בקצת פחות מ-50% בשותפות המנהלת את הפרויקט, יהיה כ-50 מיליון שקל. שותפתה של ישראל קנדה בניהול הפרויקט היא אקרו נדל"ן, שנמצאת בשליטת צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקובי.

לפי ישראל קנדה, סכום דמי הניהול העומד כעת על הפרק, משקף כ-60% מסך דמי הניהול שלהם זכאית השותפה המנהלת את הפרויקט, שתקבל את היתרה בשני תשלומים שווים - אחד (20%) בתשלומים רבעוניים במשך קצת יותר משנה לאורך הקמת הפרויקט, ואחד נוסף (20%) עם קבלת טופס 4 עבורו. על דמי ניהול אלה עשוי להתווסף סכום של כ-13 מיליון שקל, בגין דירות בפרויקט שהתווספו לפרויקט במסגרת "הקלת כחלון" - כך שסך דמי הניהול ממנו מוערכים ב-194 מיליון שקל, וחלקה של ישראל קנדה מוערך ב-89 מיליון שקל. זאת, אחרי שבדוחותיה הכספיים לשנת 2018 ציינה ישראל קנדה כי הכירה בדמי ניהול של 36 מיליון שקל מהפרויקט.

מחירי הדירות מתחילים ב-3.5 מיליון שקל

הקלת כחלון איפשרה תוספת של קרוב ל-40 דירות לפרויקט, שכלל קודם לכן קצת יותר מ-330 דירות, ועיקר החזקותיהן של השותפות המנהלות את הפרויקט הם בדירות שהתווספו לו בעקבות ההקלה. הפרויקט המתוכנן ממוקם בפינת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ'י בתל אביב, צפונית למתחם שרונה, על מגרש בן כ-10 דונם, ועליו תוכנית לבניית שלושה מבנים - שני מגדלי מגורים, שיתנשאו לגובה של 44 קומות כל אחד, ובניין נמוך בייעוד למשרדים, שיכלול גם מבני ציבור. 

לפי דוחותיה האחרונים של ישראל קנדה, שפורסמו בחודש שעבר, כ-99% מ-370 דירות המגורים בפרויקט נמכרו, וחלקה של ישראל קנדה ברווח הגולמי, שהוכר ממנו עד לסוף הרבעון השלישי של 2019, הסתכם בכ-85 מיליון שקל.

בישראל קנדה מעריכים כי הרווח הגולמי שעוד לא הוכר ממנו, מתקרב לכ-50 מיליון שקל נוספים, וזאת "בגין שטחים ששווקו בפועל וטרם הוכרו בדוחות הכספיים של החברה, ובהנחת מכירת יתרת המלאי בהתאם למחירון שנקבע וקבלת דמי הניהול". מחירי הדירות ההתחלתיים בפרויקט עומדים על כ-3.5 מיליון שקל, ונעים מעלה עד למחיר של כמה עשרות מיליוני שקלים עבור הדירות הגדולות ואלה הממוקמות בקומות הגבוהות של הפרויקט. 

הפרויקט כולל גם שטחי משרדים של כ-22 אלף מ"ר, שגם הם שווקו, כשבכוונתה של ישראל קנדה ושותפתה, אקרו נדל"ן, להותיר בידיהן שטחי משרד של כ-9,000 מ"ר ואת שטחי המסחר בפרויקט, בהיקף של כ-1,000 מ"ר, כנכסים מניבים. 

ישראל קנדה ואקרו נדל"ן זכו במכרז לקרקע הפרויקט (מתחם כנרית), שנסגר ממש לפני תחילתה של שנת 2016, והוגדר אז כ"עסקת השנה", עם תשלום של כ-820 מיליון שקל לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י). זמן קצר לאחר הזכייה במכרז, ארגנו היזמים קבוצת רכישה שתממן את עלויות הפרויקט באמצעות רכישת הדירות שייבנו בו. 

לאחר הזכייה במכרז נחשפה ב"גלובס" רשימת החברים בקבוצת הרכישה בו, הכוללת שמות מוכרים רבים מהעולם העסקי המקומי, ובהם בכירים בשוק ההון, תעשיית הפרסום, עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, יזמים ובעלי חברות, כולל שמות מוכרים, כמו פרופ' יצחק פטרבורג, לשעבר יו"ר טבע, ואחיו, יזם הנדל"ן משה פטרבורג; זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס; משה נור, בעלי חברת נור פרסום חוצות; בארי בן זאב, לשעבר מבכירי בנק הפועלים; אבנר חדד, מנכ"ל קסם מדדים; עורכי הדין ששי גז, אלי זהר, ישראל שמעונוב ודן שמגר; פרקליט המדינה לשעבר משה לדור; הפרסומאי אילן שילוח; נשות האופנה דנה זרמון ודנה אשכנזי; שוער הכדורגל לשעבר קובי בלדב; יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון; צביקה גיור, בעלי ניופאן; חזי בנק, מייסד חברת הקרמיקה הקרויה על שמו; האדריכל אבנר ישר; ירון משורר, מבעלי השליטה בקבוצת אשטרום; יזם ההייטק דודי גרשון; והגניקולוג הבכיר פרופ' שלמה משיח.

עם זינוק של 145% בשוויה מתחילת השנה, מניית ישראל קנדה מציגה את אחד הביצועים הטובים בבורסת תל אביב מתחילת 2019, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1.5 מיליארד שקל.