אחרי שטראוס: גם רקיט בנקיזר הכריעה מי ינהל את תקציב המדיה שלה

החברה ניהלה בשבועות האחרונים התמודדות על התקציב בהיקף של כ-15 מיליון שקל בין ענבר מרחב g המלווה בחברת המדיה יוניברסל מקאן למשרד לעומק התודעה שלווה ע"י חברת המדיה יוניון • רקיט נחשבת למפרסמת גדולה עם מותגים כמו קולון, וניש קליה, שול וכו'

כפיר אברהם - מנכ"ל רקיט בנקיזר ישראל / צילום: עינת לברון
כפיר אברהם - מנכ"ל רקיט בנקיזר ישראל / צילום: עינת לברון

לקראת כניסת השנה האזרחית החדשה מסיימים חלק מהמפרסמים הגדולים את המכרזים שלהם בתחום רכישת המדיה. השבוע נחשף ב"גלובס" כי בתום מכרז ממושך בין זניט מדיה מקבוצת פובליסיס ליוניון מדיה שבבעלות אורן יוניוב הוחלט בשטראוס להשאיר את התקציב בהיקף של כ-100 מיליון שקל ביוניון.

עוד נודע ל"גלובס" כי גם תאגיד רקיט בנקיזר המשווק תרופות ללא מרשם ומוצרי צריכה בתחום הבריאות, הגיע להכרעה בנוגע לניהול תקציב המדיה שלו. החברה ניהלה בשבועות האחרונים התמודדות על התקציב בהיקף של כ-15 מיליון שקל בין משרד הפרסום ענבר מרחב g המלווה בחברת המדיה יוניברסל מקאן למשרד לעומק התודעה שלווה ע"י חברת המדיה יוניון. במכרז זכו ענבר מרחב עם יוניברסל מקאן.

הסיבה לכך שבמכרז התמודדו כוחות משולבים של משרדי פרסום ומדיה נובעת מכך שעיקר העבודה הפרסומית של רקיט בארץ היא התאמות של מסעות הפרסום הבינלאומיים לשוק המקומי - ולכן עבודת הקריאטיב מוגבלת והפרמטר המרכזי לצורך הבחירה זה ההצעה המסחרית במדיה.

בעולם מטפלת בתקציב רקיט בנקיזר סוכנות הפרסום הבינלאומית אבס הקשורה בהסכם ייצוג לענבר מרחב. ובכל זאת, במכרז האחרון שנעשה ב-2017 זכה משרד הפרסום לעומק התודעה שלווה אז בחברת המדיה tmf. המכרז עמד בסימן העברת חלק ניכר מתקציב הפרסום למדיה ואושן חברת הדיגיטל של tmf הייתה מעורבת במכרז. למרות ההסטה לדיגיטל, לפלטפורמת הטלוויזיה עדיין היה משקל וכדי לזכות נדרשה הצעה מסחרית אטרקטיבית לפרסום בה. אלא שזמן קצר לאחר שלעומק התודעה ו-tmf זכו התרחש פיצול ערוץ 2, המגרש המסחרי השתנה, וב-tmf החליטו לוותר על הזכייה מתוך הבנה שמימושה יהיה עבורם הפסד כספי. מי שחילץ את רקיט היה ענבר מרחב עם יוניברסל מקאן שנכנסו לתקציב ש-tmf זנחו.

למרות זאת, בהתאם למדיניות הבינלאומית בחלוף שנה יצאו ברקיט למכרז מדיה חדש. אלא שהפעם היה ברור שמשרד לעומק התודעה איננו יכול לגשת עם tmf ואם הוא מעוניין להתמודד על התקציב יהיה עליו לחבור לצורך ההתמודדות לחברת מדיה אחרת, וכך נעשה החיבור ליוניון. רקיט נחשבת כאמור למפרסמת גדולה יחסית עם מותגים כמו קולון, וניש קליה, שול וכדומה.

ההתקשרות החדשה עם ענבר ויוניברסל שונה במהותה מההתקשרויות הקודמות; החוזה עם ענבר מרחב שמקבלים את כל הטיפול בטלוויזיה הוא לשנתיים (ענבר משתפים פעולה ברכישת פרסום בטלוויזיה עם יוניברסל) ולא לשנה כפי שהיה בשנים קודמות. בדיגיטל יטפל יוניברסל מקאן שההתקשרות איתו היא לשנתיים.