דקטלון | בלעדי

ענקית הספורט הצרפתית דקטלון מקימה מרכז לוגיסטי בישראל

בין המועמדות להקמת המרכז: החברה לפיתוח קיסריה • דקטלון חתמה חוזים לפתיחת שלוש חנויות נוספות בארץ

ענקית הספורט הצרפתית דקטלון מעמיקה את אחיזתה בשוק המקומי ונערכת להקמת מרכז לוגיסטי בישראל - כך נודע ל"גלובס". דקטלון, שהתחבבה על הקהל הישראלי בזכות המחירים הזולים שהיא מציעה עבור מוצרי ספורט וצמחה על רקע העניין ההולך וגובר בתחום, מנהלת מגעים כדי להקים מרכז לוגיסטי קבוע שישרת את הפעילות המקומית שלה. בין המועמדות להקמת המרכז הלוגיסטי: החברה לפיתוח קיסריה.

ככל הידוע, כיום מתבססת דקטלון על מרכז לוגיסטי אותו היא שוכרת באשדוד, ולא ברור אם המרכז החדש צפוי להתווסף אליו או להחליפו. ככל שיוקם, המרכז הלוגיסטי החדש ישמש את ארבע החנויות של הרשת שנמצאות בנתניה, בראשון-לציון, בתל-אביב ובמתחם BIG בקריות.

בנוסף, דקטלון חתמה חוזים בנוגע לפתיחת חנויות נוספות במתחם ביג באר-שבע, חנות שצפויה להיפתח ב-2020 כחלק מההרחבה העתידית של המתחם; במתחם G של גזית גלוב בכפר-סבא; ובחנות במתחם דן טאון בפתח-תקווה, שצפויה להיפתח ב-2021. בנוסף ישרת המרכז הלוגיסטי גם את אתר האונליין של הרשת.

ענקית הספורט הצרפתית דקטלון נכנסה לישראל לפני כשנתיים. פתיחת החנות הראשונה שלה בראשון-לציון משכה תשומת-לב רבה, וזאת על רקע עומסים חריגים של לקוחות שהגיעו לחנות ורוקנו את מדפיה. בחברה כנראה לא צפו את הביקושים הגבוהים ולא נערכו עם מלאי נוסף, כך שהמדפים בחנות נותרו עם סחורה מועטה במשך שבועות ואף חודשים.

בניגוד למודל שבו פועלים היום מותגים בינלאומיים בישראל בתחום האופנה - כמו זארה או H&M שמתנהלות באמצעות זכיין מקומי - בדקטלון המודל שונה, והיא מנוהלת על-ידי נציגות צרפתית בארץ. הרשת מתאפיינת בחנויות בשטחים גדולים של כ-3,000 מ"ר ומציעה פריטי ספורט במחירים תחרותיים. לעומת העולם, בישראל הרשת משווקת רק את המותג הפרטי שלה, ולא מותגים אחרים.

ענף אופנת הספורט תפס תאוצה בשנים האחרונות בעולם ובישראל, וזאת על רקע החולשה ממנה סובלת קמעונאות האופנה המסורתית והשחיקה בפדיונות הקניונים, כשאלה משוועים לשוכרים שיעניקו להם בידול וימשכו קונים. בשנים האחרונות אופנת הספורט הפכה לחלק מההלבשה היומיומית בישראל, וגם מספר העוסקים בספורט ורוכשים בגדי ספורט נמצא בעלייה. הקניונים, שחשופים לפדיונות הרשתות שפועלות בהם, כבר סימנו את המגמה ומשוועים להביא שוכר כזה, וקבוצות האופנה פועלות כדי לקבל זיכיונות נוספים בתחום ולגוון את התמהיל שלהן.

כך למשל, קבוצת פוקס מפעילה את חנויות נייקי בישראל ובשנתיים וחצי האחרונות גם הביאה לארץ את רשת פוט לוקר, שכבר מונה 52 חנויות. קבוצה נוספת היא קבוצת אירני, הבעלים של רשת פקטורי 54, שמפתחת את הנוכחות של המותג פילה בישראל ולאחרונה קיבלה לידיה את הזיכיון של מותג הספורט פומה. במקביל, שחקנים שונים בענף פועלים כדי להביא מותגים חדשים, ביניהם מותג בגדי הספורט הקנדי לולולמון או אינטרספורט, המתחרה הישירה של דקטלון, אותה ניסתה להביא לארץ חברת המשביר, ושכעת עזריאלי פועלת להביא אותה באמצעות זכיין.