משלחת של מדטרוניק חתמה על הסכם עם מכבי בכנס ICI

וגם: מי ביקשה מיעקב ליצמן שילמד מארה"ב ולא רק מצ'ילה

 

למעלה מ-40 בכירים מחברת מדטרוניק הגיעו השבוע לישראל, לכנס ICI העוסק בתחום הקרדיולוגיה הפולשנית. הכנס הבינלאומי הנערך בכל דצמבר בישראל, נחשב לאחד הכנסים המובילים לתחום בעולם, וישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום. הכנס מנוהל במשותף על ידי פרופ' רפי ביאר ועל ידי פרופ' חיים לוטן.

מדטרוניק מקפידה לבקר בכנס. כבר בשנה שעברה הגיע המנכ"ל דאז, עומר ישראק, יחד עם משלחת החברה, והשנה הגיעה משלחת גדולה במיוחד, המורכבת מ-40 בכירים. ל"גלובס" נודע כי תואמו למשלחת מפגשים עם למעלה מעשרים סטארט-אפים בתחומי מדעי החיים. את הביקור מנהל ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל.

במסגרת הביקור, הנהלת מדטרוניק העולמית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מכון המחקר של מכבי, העוסק בתחום הביג דאטה ברפואה ומנוהל על ידי פרופ' ורדה שלו. שיתוף הפעולה האסטרטגי ייאפשר לענקית הטכנולוגיה העולמית להוכיח ערך כלכלי אמיתי לטכנולוגיות חדשות. בראיון ל"גלובס" לפני כשנה, הסביר ישראק כי מדטורניק רואה בישראל שותפה בולטת בחזון הנוכחי של חברת הענק לעבור למודלים של תמחור המבוססים על הוכחת ערך. לשם הוכחת הערך דרוש מידע רב, וישראל היא מן המדינות המובילות בעולם בתיעוד מידע רפואי. עוד נכחו: מנכ"ל מכבי רן סער וג'ף מרתה, מנכ"ל מדטרוניק הנכנס.

לא רק זאת אלא שמדטרוניק ניצלה את הכנס כדי להשיק שלושה מוצרים חדשים בתחום הקרדיולוגיה. Valiant Navion - סטנט גראפט (שתל תומכן) לאבי עורקים החזי בעיצוב חדשני המאפשר לכ-20% יותר מטופלים, שלא זכו בכך עד היום, לקבל טפול זעיר פולשני על פני האופציה הניתוחית. Abre - סטנט (תומכן), הנותן מענה לגישה הטיפולית ההולכת ורווחת יותר בתקופה האחרונה לטיפול במערכת הורידית העמוקה.Chocolate Balloon - בלון המיועד לפתיחת היצרויות בעורקים ההיקפיים, המפחית מהותית את הסיבוכים לעומת השיטה הקלאסית. המוצר האחרון מבוסס על המצאה של הישראלי לשעבר איתן קונסטנטינו. חברת QT Vascular שבבעלותו נרכשה ב-2017 על ידי מדטרוניק.

בשנים האחרונות ביצעה מדטרוניק מספר רכישות של חברות בתחום המכשור הרפואי והמידע הדיגיטלי בתחום הרפואה בישראל, בהן מזור שנרכשה ב-1.64 מיליארד דולר, וכן ויז'ן סנס, ניוטרינה ו-AV Medical. כמו כן היא חתמה על הסכמי שיווק משותפים עם חברות רבות נוספות, ביניהן אלפא אומגה, קאת'וורקס, ו-Viz.ai.

קנביט ומדיקל סנטר ערכו אירוע התרמה לעמותת לוחמים לחיים

אירוע ההתרמה השנתי של עמותת "לוחמים לחיים" נערך השבוע באולם ריי בתל אביב, במטרה לתמוך, לסייע ולממן טיפול משפטי להלומי קרב, על מנת לקבל הכרה ממשרד הביטחון, לצד פעילויות תומכות. העמותה קמה כהמשך לקריאתו בכנסת של חייל גולני הלום הקרב, עידו גל-רזון. באירוע נאספו כ-600 אלף שקל לטובת העמותה.

חברת קנביט, שלאחרונה רכשה את פעילות תיקון עולם עבור 42 מיליון דולר, העניקה חסות לאירוע יחד עם בית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר, ויחד הכריזו על שיתוף פעולה שמטרתו, בין היתר, לתמוך בהלומי הקרב, לקדם מחקר מדעי משותף בתחום הפרעות הדחק הפוסט טראומטיות (PTSD) ולהעניק טיפול תומך ללוחמים.

לבמה עלה פרופ' רפאל משולם, חתן פרס ישראל, המכהן כיו"ר הוועדה המדעית של קנביט. אל משולם הצטרף החוקר הפסיכיאטר ד"ר פבלו רויטמן, והשניים דיברו על השפעת הקנאביס על תופעת הפוסט-טראומה ועל הצורך בקידום מחקרים קליניים בנושא. את האירוע הנחו בהתנדבות הדוגמנית מירי בוהדנה והשחקן אביב אלוש

עוד נכחו: איילת ויאיר לנדאו, בעלים ויו"ר הרצליה מדיקל סנטר; איריס ודני אנגל, מנכ"ל המרכז; ברק רוזן, מבעלי השליטה בקבוצת קנדה ישראל ובחברת קנביט, ורעייתו האמנית ורד רוזן; דניאל בירנבאום, יו"ר סודה סטרים ומהמשקיעים בקנביט; האלוף במיל' איתן בן אליהו, יו"ר קנביט; אמירה ואלי כהן, מנכ"ל תיקון עולם היוצא.

דניאל בירנבאום וברק רוזן / צילום: לנס הפקות
 דניאל בירנבאום וברק רוזן / צילום: לנס הפקות

מי ביקשה מיעקב ליצמן שילמד מארה"ב ולא רק מצ'ילה

אתמול נאספו בכירי תעשיית המזון, אנשי אקדמיה ונציגי משרד הבריאות לועידת Ifood, הוועידה השנתית של איגוד תעשיות המזון הישראלית במסגרתו העניק האיגוד פרס למצוינות ומפעל חיים לשלושה אנשי ונשות תעשייה: ליאורה בירנהק-מרקוס, מנכ"לית ובעלים של חברת מנעמים; ג'וליה זהר, מנכ"לית ובעלים של יצרנית הטחינה אל-ארז; ואורי קנמון, מנכ"ל מפעל גן שמואל.

בנאום קבלת הפרס אמרה בירנהק-מרקוס ערב כניסת רפורמת הסימון האדום של משרד הבריאות ואמרה: "אני פונה לליצמן (יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות - ש.מ) - בעוד שלושה שבועות יכנס חוק סימון האריזות. תלמד מארצות הברית לא רק מצ'ילה. בארה"ב גם משנים את כל האריזות אבל האמריקאים אמרו שלמפעלים קטנים יתנו עוד שנה. אז ליצמן תן לנו לגמור את האריזות, אל תעשה לנו נזקים נוספים".

בירנהק-מרקוס הצטרפה למפעל מנעמים שהקימו סביה בתחילת שנות ה-80, וב-26 השנים האחרונות היא משמשת כמנכ"לית, זאת לצד פעילותה במגוון תפקידים בהתאחדות התעשיינים כקולם של המפעלים הקטנים. וועדת הפרס כתבה עליה: "על שום תרומתה הציבורית רבת השנים לתעשיית המזון הישראלית ופעילותה ההתנדבותית למען התעשייה בכלל ותעשיית המזון בפרט".

הזוכה השנייה היא זהר, רכזת מנהלית ומורה למתמטיקה בעברה, החלה לנהל את מפעל אל-ארז לאחר מות בעלה. היא בנתה מפעל חדש והובילה את החברה לשווקים חדשים בישראל ובחו"ל. מנימוקי ועד הפרס לבחירה: "תרומתה הגדולה של ג'וליה היא, בין השאר, בהעסקה שוויונית של נשים במפעל, והיא משפיעה באופן יום יומי על אחוז הנשים הערביות היוצאות לשוק העבודה".

הזוכה השלישי הוא קנמון מנהל את מפעל גן שמואל ב-20 השנה האחרונות, וזאת בהמשך לשני עשורים נוספים בהם שימש בתפקידים שונים. ועדת הפרס נמקה את הבחירה בו: "במהלך כהונתו הביא אורי לפיתוח שווקים חדשים שהביאו לגידול במכירות אשר חלקם הגדול הגיע מיצוא והוביל את חברת גן שמואל להיות יצואנית המזון המעובד הגדולה בישראל וכשחקנית מרכזית בשווקים שבה היא פועלת".

עוד נכחו: שמואל דונרשטיין, בעל השליטה ברב בריח, המתמודד לנשיאות התאחדות התעשיינים, ושלום זיידלר, יו"ר ויסוצקי ויו"ר איגוד המזון בהתאחדות.

דונרשטיין, בירנהק־מרקוס וזיידלר  / צילום: הדר מרקוס
 דונרשטיין, בירנהק־מרקוס וזיידלר / צילום: הדר מרקוס

בסימן זרקור על העתיד: המרכז הרפואי רבין גייס 12.5 מיליון שקל 

המרכז רפואי רבין ערך אמש במלון הילטון תל אביב את ערב הגאלה שלו, כשהפעם עמד במרכז קידום המערך לדימות והקמת מרכז מוח בבילינסון, ולשמו גויסו במהלך הערב  12.5 מיליון שקל. את הבאים קיבלו מארגני האירוע, עמותת ידידי המרכז הרפואי רבין בראשות פנחס (פיני) כהן, יו"ר קרן נוי ויו"ר אמריקה ישראל; כמו גם ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין, ומנכ"לית העמותה אורלי מסקין.

במהלך הערב הוענק לקרן עזריאלי אות "יקיר מרכז רפואי רבין" על תרומתם לרכישת 2 מכשירי MRI. את  האות קיבלה בשם המשפחה דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי ויו"רית הקרן הישראלית. 

ערב הגאלה, שהתקיים בסימן "זרקור על העתיד ברפואה", התמקד בקידום של 3 תחומים ברפואה שפועלים בסינרגיה ליצירת רפואה חדשנית ומצוינת - מרכז המח שיוקם בבילינסון ויכלול את המערך לנוירולוגיה בניהולו של פרופ' איתן אוריאל והמערך לנוירוכירורגיה בהובלתו של ד"ר שגיא הרנוף, והמערך לדימות בראשו עומד פרופ' אלי עטר. עוד הגיעו: פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית;  ז'ק בר, בעל השליטה ויו"ר טמפו; עמוס ידלין, יו"ר INSS; יודפת הראל-בוכריס, מנהלת בקרן בלומברג קפיטל, ופינחס בוכריס, שותף בקרן  State of Mind; שלי וניר זיכלינסקי, מנכ"ל SRI גלובל גרופ; רו"ח ראובן שיף, שותף מנהל וממייסדי RSM שיף הזנפרץ ושות'; עתליה שמלצר, מבעלי קבוצת שלמה; תמי רוה, יו"רית קבוצת החדשות ועו"ד יהודה רוה, מייסד והבעלים של משרד יהודה רוה ושות'; צבי נטע, בעלים ויו"ר מכשירי תנועה; ואחרים. רוני חזקיהו, החשב הכללי של משרד האוצר, אמור היה להגיע אולם בסופו של דבר הוא ביטל את הגעתו משום שחלה בשפעת.  

פיני כהן, דנה עזריאלי, ד"ר איתן וירטהיים ופרופ' אהוד דודסון  / צילום: רפי דלויה
 פיני כהן, דנה עזריאלי, ד"ר איתן וירטהיים ופרופ' אהוד דודסון / צילום: רפי דלויה
יודפת הראל־בוכריס ופינחס בוכריס  / צילום: רפי דלויה
 יודפת הראל־בוכריס ופינחס בוכריס / צילום: רפי דלויה
יהודה רוה וזיו האפט  / צילום: רפי דלויה
 יהודה רוה וזיו האפט / צילום: רפי דלויה