למה לשלם על למבורגיני אם אפשר להדפיס אותה: הסיפור על האב והבן שבנו את אחד מהרכבים היקרים בעולם

סטרלינג ובנו בן ה-12 סנדר חלמו שתהיה להם למבורגיני, אבל כמו רוב בני מעמד הביניים, הם ככל הנראה לא יכלו להרשות לעצמם לרכוש מכונית ששוויה מגיע לכ-500 אלף דולר. אז במקום להמשיך לחלום על הדבר האמיתי, הם הדפיסו אותו

כשמדפסת תלת-ממד חולמת על למבורגיני. סטרלינג ובנו בן ה-12 סנדר מקולורדו חלמו שתהיה להם למבורגיני אבל כמו רוב בני מעמד הביניים, הם ככל הנראה לא יכלו להרשות לעצמם לרכוש מכונית ששוויה מגיע לכ-500 אלף דולר. אז במקום להמשיך לחלום על הדבר האמיתי, האב והבן מקולורדו החליטו לבנות אותו, או יותר נכון כפי שניתן יהיה להתרשם מהסרטון - לבנות גרסא דומה לו - כאשר את מרבית החלקים הפיקו האב והבן באמצעות מדפסת תלת-ממד.

"תמיד הייתי מעריץ של למבורגיני, אז כשבני פנה אליי וביקש להכין למבורגיני, לא היססתי לרגע", אמר סטרלינג באקוס, לרשת CNN.

השניים התחילו לעבוד על הפרויקט השאפתני בפברואר 2018 ואפילו פתחו קבוצת פייסבוק ייעודית שנקראת "3D Car Printing". ובעקבות חשיפה תקשורתית ליוזמה יוצאת הדופן, קיבל סטרלינג האב שיחת טלפון מלא אחרת מאשר מנהלת השיווק של למבורגיני. "זה כמו לקבל שיחת טלפון מהאופיפיור", סיפר האב ל-CNN.

כאמור, המענה שהאב יזם לפנטזיית הלמבורגיני הדהד עד להנהלת רכבי היוקרה האיטלקית ולקראת חופשת הכריסמס השנתית, החליטה החברה להפתיע את סנדר הצעיר ולתת לו הזדמנות לנסוע במודל הלמבורגיני ששאף לייצר. בזמן שישן, דגם הלמבורגיני שיצר יחד עם אביו במשך יותר משנה וחצי הוחלף בדגם האמיתי, וסנדר הצעיר קיבל את מתנת הכריסמס של חייו - נסיעה לצד אביו ברכב הספורט היוקרתי.

ללמוד מהדבר האמיתי, בחינם, למשך 14 יום

בתמורה להופעתם של בני משפחת באקוס בפרסומת של למבורגיני סנדר ואביו קיבלו בהשאלה את רכב הספורט מדגם Aventador S, לתקופה של שבועיים. בני המשפחה אמנם קיבלו צ'ופר שאינו זול בכלל - שכן אפילו העלות של שכירת רכב היוקרה מוערכת ביותר מ-1,500 דולר ליום, אבל אין ספק ששורת הרווח שגזרה למבורגיני מהפרויקט הייתה גדולה יותר. הפרסומת של החברה האיטלקית קיבלה חשיפה תקשורתית כמעט חינמית למותג שלה עם למעלה מ-3 מיליון צפיות.

נכון להיום, משפחת באקוס הוציאה על הפרויקט סכום המוערך בכ-23 אלף דולר. המשפחה שואפת להשלים את בניית הרכב עד חודש אוגוסט כאשר הרכב יוצג בתערוכת רכב מקומית.