קנביט השלימה את רכישת תיקון עולם – 23 מיליון דולר עברו לידי צחי כהן

החברה עורכת היום מכרז לגיוס 25.5 מיליון שקל מהציבור להרחבת החוות והשלמת המפעל • יפעת קריב, מנכ"לית קנביט: "שתילים של תיקון עולם עושים ברגעים אלה את דרכם לחוות קנביט בנאות הכיכר"

יפעת קריב, מנכ"לית קנביט / צילום: איל יצהר, גלובס
יפעת קריב, מנכ"לית קנביט / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת הקנאביס קנביט  הודיעה היום (ד') על השלמת העסקה לרכישת פעילותה בישראל של חברת תיקון עולם. בכך הופכת קנביט, חברה חדשה יחסית בשוק הקנאביס הישראלי (שאיננה משמונה החלוצות), לאחת השחקניות הבולטות בענף בארץ.

הרכישה בוצעה לפי מחיר מיידי של 23 מיליון דולר ו-5% ממניות קנביט (ותשלום נוסף מבוסס הצלחה בהמשך) וסכום זה הועבר במלואו לידי צחי כהן, בעלי תיקון עולם. היום יוצאת קנביט לגיוס הון מן הציבור בהיקף של 25.5 מיליון שקל, להרחבת שתי חוות הגידול של קנביט: החווה שבנתה תיקון עולם בכפר יהושע (ליד טבעון) והחווה העצמאית בנאות הכיכר שבדרום הערבה, וכן להשלמת המפעל בציפורית שבגליל.

מחיר מניה בהנפקה הוא 8.5 שקלים למניה ללא אופציות, כמו המחיר בגיוס של כ-26 מיליון שקל שבוצע השבוע ממשקיעים פרטיים, ודומה למחיר בעסקה בהיקף של 15 מיליון שקל שצפויה להיחתם מול המוסדיים (חברת מור השקעות  ומוסדי גדול ששמו לא פורסם), במחיר של 8.8 שקל, אך בתוספת אופציות. מניית החברה נסחרת במחיר של 9 שקלים, לאחר ירידה היום בת"א, והחברה שווה 222 מיליון שקל.

קנביט היא אחת החברות היחידות בתחום הקנאביס בבורסה בתל אביב שגייסו הון משמעותי מהציבור. באפריל גייסה 31 מיליון שקל במחיר של 18 שקל למניה (משתתפי הנפקה זו מופסדים 50% על השקעתם, בדומה למגמה הכללית בשוק הקנאביס ב-2019). קבוצת המשקיעים, בראשות ברק רוזן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן קנדה ישראל, רכשה את השליטה בקנביט בעסקה שנחתמה בינואר 2019 במחיר של 2.4 שקלים למניה, שהיווה כבר אז דיסקאונט עמוק.

לדברי מנכ"לית קנביט, יפעת קריב, "שתילים של תיקון עולם עושים ברגעים אלה את דרכם לחוות קנביט בנאות הכיכר. מלאי תפרחת של תיקון עולם צפוי להשתחרר למכירה למטופלים בתנאי האסדרה הישנה.

"בחודשים הקרובים ייקצרו המחזורים המסחריים הראשנים בכפר יהושע ובנאות הכיכר. המוצרים של תיקון עולם מעובדים במפעל בזלת, ואילו לקנביט יש הסכם עם פנאקסיה , וייתכן שכאשר הגידולים המסחריים יגיעו, המפעל בציפורית כבר יהיה מוכן".

קריב מציינת כי קנביט גייסה אליה את רוב עובדי תיקון עולם. "אני רוצה שהלקוחות יהיו בטוחים שהשמן שהם מקבלים הוא אותו שמן אבידקל בדיוק מתיקון עולם, שיוצר גם על-ידי אותו צוות הפקת שמנים. אנחנו שומרים גם על רוחו של צחי כהן (שמוכר אותה בגלל מגבלה משפטית), שתמיד דאג למטופלים".

לפי ההסכם עם תיקון עולם אתם זכאים לפעול במותג תיקון עולם בצרפת ופולין. זה אכן יקרה בקרוב?

"התוכנית היא בהחלט לפעול בצרפת ופולין ובגרמניה שם חתמנו על הסכם הפצה (אך שם לא תוכל קנביט להשתמש במותג תיקון עולם, ג' ו'). אם לא יהיה יצוא, אנחנו יכולים לרכוש סחורה עבור המדינות הללו ממקורות אחרים, כולל מחוות תיקון עולם ביוון".

מה באמת קורה עם היצוא?

"לו הייתה כנסת פעילה היו מכנסים ועדה שתזמן את נציגי כל המשרדים, כדי לקבוע את התקנות האחרונות, עם דגש על משרד ביטחון הפנים, שצריך להחליט על התקנות לשינוע הסחורה. כיום חבריי מן הכנסת (קריב הייתה בעבר ח"כ מטעם יש עתיד) מספרים שהמסדרונות שוממים ורק ועדות הכרחיות מתכנסות, כמו הכספים, חוץ וביטחון. כרגע אנחנו מעריכים בתחזיות שלנו יצוא ב-2021, אך מקווים שזה יקרה כבר באמצע 2020".