"נזרקתי באלימות מהעולם שהייתי רגיל אליו": מסיבת העיתונאים של יו"ר ניסאן הנמלט קרלוס גוהן

יו"ר ניסאן לשעבר קיים היום מסיבת עיתונאים, לראשונה מאז שנמלט מיפן ללבנון, על-מנת להגן על עצמו מפני ההאשמות הפליליות נגדו ביפן • טען כי "ההאשמות נגדי חסרות בסיס, וחלקן קשורות לאנשים נקמניים מאוד בתאגיד ניסאן"

קרלוס גוהן / צילום: Shunpei Takeuchi, רויטרס
קרלוס גוהן / צילום: Shunpei Takeuchi, רויטרס

קרלוס גוהן, יו"ר ניסאן לשעבר, ערך היום (ד') מסיבת עיתונאים בפרופיל גבוה בביירות, לבנון, על-מנת להגן על עצמו מפני ההאשמות הפליליות נגדו ביפן. גוהן הסביר את החלטתו לברוח מיפן, שם הוא היה משוחרר בערבות.

היום, לאחר מבצע החילוץ המורכב של גוהן מיפן ללבנון, גוהן הופיע לראשונה מול התקשורת העולמית. הוא אמר כי הוא נמלט מיפן, כיוון שמערכת המשפט שם הייתה מוטה נגדו. הפרקליטות היפנית הגיבה כי גוהן היה מקבל משפט הוגן כמו כל נאשם.

גוהן אמר לעיתונאים בביירות כי הוא "נזרק באלימות מהעולם שהיה רגיל אליו" על-ידי הרשויות ביפן בנובמבר 2018. יו"ר ניסאן לשעבר הוסיף כי "ההאשמות נגדי חסרות בסיס, וחלקן קשורות לאנשים נקמניים מאוד בתאגיד ניסאן".

שר המשפטים היפני הגיב על טענותיו של גוהן היום והדגיש כי מערכת המשפט במדינה הוגנת. "הנאשם גוהן מפיץ לכל עבר מידע שגוי על מערכת הצדק היפנית. זה בלתי נסבל לחלוטין... ביפן כדי לעצור אדם, למעט מחקרים חריגים (למשל מעצר של אדם בעת ביצוע פשע), חייבים לקבל צו מעצר. כלומר, לא ניתן לעצר אדם אלא אם הרשות החוקרת קיבלה צו מבית המשפט לאחר ששופט, שאינו תלוי ברשות החוקרת, עבר על המקרה. לכן, האפשרות לשים אדם במעצר מאוד מוגבלת, והמאסרים מפוקחים בקפידה... אם לנאשם גוהן יש משהו להגיד, אני מקווה מאוד שהוא יעשה כל דבר אפשרי כדי להציג את טענותיו בתוך מערכת הצדק ההוגנת של יפן". 

עברה שנה מאז ההצהרה הציבורית הראשונה של גוהן, בעקבות מעצרו ביפן בסוף שנת 2018. בפני בית משפט יפני אמר גוהן כי הוא כופר בהאשמות נגדו, ואז הוחזר לתא הכלא למספר חודשים.

נזכיר כי הפרקליטות ביפן הגישה כתב אישום נגד גוהן על פשעים כלכליים, כולל העלמת עשרות מיליוני דולרים. גוהן מכחיש את ההאשמות נגדו ואומר כי כל התשלומים העתידיים לחברתו היו היפותטיים בלבד ולא מחייבים בחוק.