שו"ב מרעננת את ההנהלה: רועי יקיר מונה למנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה

וגם: פנאקסיה מצטרפת להתאחדות האירופית של תעשיית הקנאביס הרפואי

 

רועי יקיר / צילום: איל יצהר
רועי יקיר / צילום: איל יצהר

קבוצת הבנייה והתשתיות שיכון ובינוי מוציאה אל הפועל תוכנית שינויים רחבה בשדרה הניהולית של החברות הבנות. קרוב לשנה לאחר מינוי של המנכ"ל אייל לפידות, פרסמה הקבוצה שורת מינויים חדשים, אשר מיועדים לתמוך באסטרטגיה העסקית החדשה של שיכון ובינוי, שאושרה לפני מספר שבועות.

מאז מינויו של לפידות, עזבו את הקבוצה כמה מנהלים בכירים ובהם תמיר דגן, שכיהן כמנכ"ל החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן, וכן גיא דבורין ששימש כמנכ"ל החברה הבת RED. לפידות עצמו מכהן מאז הקיץ גם בתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, כאשר לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל RED מונה עתה דורון בשן. חברת RED פועלת בתחום הבנייה למגורים במזרח אירופה ובשן משמש כבר שנים רבות כסמנכ"ל הכספים שלה.

בנוסף, דיווחה שיכון ובינוי על מינויו של רועי יקיר למנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, במקומו של ז'אן סממה. יקיר שימש כמנכ"ל הפניקס השקעות ופיננסים בשש השנים האחרונות, וקודם לכן כמנכ"ל כלל ניהול פיננסים.

מנגד, יעזוב סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי אנרגיה צחי פרץ, את תפקידו בארבע השנים האחרונות, וימונה לסמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי נדל"ן, במקומו של אייל קורן שעוזב את הקבוצה.

‪ את הפעילות העסקית של שיכון ובינוי בארה"ב יוביל מעתה שרון נובק, שכיהן עד כה כמנהל פעילות הזכיינות של הקבוצה. נובק יתפוס את מקומו של אייל כהן, שמסיים החודש את תפקידו SBA

שיכון ובינוי נסחרת בבורסה לפי שווי של 6.6 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה בכ-160% בשנה האחרונה. בעל השליטה בקבוצה הוא נתי סיידוף, שרכש באוגוסט 2018 את מניות השליטה (47.4%) מידיה של שרי אריסון בתמורה ל-1.1 מיליארד שקל. כיום עומד שווי המניות הנרכשות על כ-3.14 מיליארד שקל וסיידוף כבר מורווח על הנייר בכ-185%.

פנאקסיה מצטרפת להתאחדות האירופית של תעשיית הקנאביס הרפואי

חברת פנאקסיה, בניהולו של דדי סגל, הצטרפה יחד עם חברות כמו טילריי (שותפתה הקנדית של אינטרקיור הישראלית) וחברות קנאביס נוספות הפועלות באירופה, לגרעין המייסד של ה-EUMCA, ההתאחדות האירופית של תעשיית הקנאביס הרפואי.

ההתאחדות, ארגון ללא כוונת רווח שהמטה שלו ממוקם בבריסל, בלגיה, הוקם במטרה לתמוך במדיניות הקנאביס הרפואי של הממשלות השונות, כדי להבטיח שלמטופלים תהיה נגישות גבוהה לטיפולים יעילים ואיכותיים בהתאם לצרכיהם הרפואיים.

מפנאקסיה  נמסר כי ההתאחדות תפעל לקידום מדיניות כלל-אירופית מבוססת-מדע, שמטרתה שיפור הנגישות של מטופלים לטיפולי קנאביס רפואי באיכות גבוהה. EUMCA תייצג חברות הפועלות בסטנדרטים אתיים נאותים בתחומי האספקה והייצור של קנאביס רפואי. מטרתה היא ליצור סביבה רגולטורית אירופית תומכת, שבתוכה יוכלו יצרנים וספקים בתחום לקבל הכרה רשמית בתנאי שהם מחזיקים בתקני EU-GMP, וכן מספקים טיפולים מבוססי-קנאבינואידים התואמים את הסטנדרטים המדעיים המקובלים של איכות, יעילות ובטיחות.

מדינות האיחוד האירופי נחלקות ביניהן לגבי סוגיית הקנאביס הרפואי כאשר בחלקן, למשל בגרמניה, בפולין ובדנמרק, הממשלה מקדמת את הנושא ובאחרות העיסוק בנושא עדיין לא קיים או מאוד ניסיוני. מבחינת החברות הישראליות, המשמעות היא שמול כל מדינה יש לפעול בנפרד (בהכנות ליצור בישראל, אשר עשוי להיות מאושר בשנה הקרובה, ביבוא לישראל ובמיזמים להעברת קנאביס ממדינה אירופית אחרת לאחרת).

לאחרונה הודיע האיחוד האירופי כי יתערב לצורך האחדה של תקנות בתחום הקנאביס בין המדינות. לכך יש להשלכות חיוביות ושליליות עבור גורמים המעוניינים לפעול בתחום הקנאביס במדינות אלה, שכן ייתכן כי תהיה החמרה בחלק מהתקינה, למשל בתחום ה-CBD, הרכיב הלא ממסטל של הקנאביס, המשווק באופן חופשי יחסית במדינות רבות באירופה, בלי קשר למדיניות הקנאביס הרפואי.

דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי
 דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי