בועז וכטל יחליף את ד"ר שרון דביר כמנכ"ל חברת רוטס

וגם: משרד עוה"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל הופך ל"מיתר עורכי דין"

שרון דביר ובועז וכטל / צילום: יונתן בלום
שרון דביר ובועז וכטל / צילום: יונתן בלום

בועז וכטל יחליף את ד"ר שרון דביר כמנכ"ל חברת רוטס

שינויים פנימיים בצמרת חברת האגרוטק רוטס: בועז וכטל, מייסד משותף של החברה, מונה לתפקיד מנכ"ל ויו"ר פעיל, במקומו של ד"ר שרון דביר - שותפו להקמת החברה, שיכהן מעתה בתפקיד מנהל הפיתוח העסקי. בחברה מציינים כי השינוי תוכנן מראש והולם את כוונת החברה לשים דגש רב יותר על הזדמנויות במגזר הקנאביס, שוק שמשקף להערכת אנשי רוטס אפסייד משמעותי והזדמנויות להכנסות בטווח הקצר.

וכטל (62) הוא יזם מוכר בתחום הקנאביס, ובארץ הוא מוכר בעיקר כיו"ר הראשון של מפלגת "עלה ירוק" שפעלה למען לגליזציה של קנאביס. בהודעת החברה, מוגדר וכטל כאחד החלוצים והמובילים העולמיים בתעשיית הקנאביס, אשר ייסד שתי חברות מהתחום שנסחרות בבורסה האוסטרלית (הכוונה לחברות Creso Pharma ו-MMJ Phytotech) וניהל בעבר את אחת מחברות הקנאביס הראשונות שנסחרו באוסטרליה.

גם רוטס נסחרת בבורסה האוסטרלית, מאז הנפקתה בסוף 2017. היא הונפקה במחיר של 20 סנט אוסטרלי למניה, אך כיום היא נסחרת במחיר נמוך משמעותית של כ-5 סנט למניה, המשקף לה שווי שוק 6.3 מיליון דולר אוסטרלי - כ-15 מיליון שקל.

החברה פיתחה מערכת שמאפשרת לחמם ולקרר שורשי גידולים, תוך שימוש באנרגיה מועטה. במקביל, טכנולוגיה אחרת שפותחה בחברה, מאפשרת להשקות גידולים בעיבוי בלבד. לפני כשנה וחצי הודיעה רוטס על כוונתה להיכנס לשוק הקנאביס, והיא העריכה אז את שוק הקנאביס האמריקאי ב-7 מיליארד דולר, עם צפי לגידול ל-22 מיליארד דולר בשנת 2021.

וכטל מסר כי לטכנולוגיית ה-RTZO של רוטס יש פוטנציאל יוצא דופן במגזר החקלאי, והחברה פועלת להטמיע את הטכנולוגיה בתחום הקנאביס. לפיכך לדבריו, הגיוני מבחינה מסחרית לחזק את מאמציה בתחום והוא יוכל לעשות זאת באמצעות רשת הקשרים שלו ומומחיותו. "הדירקטוריון מודה לשרון על מחויבותו המתמשכת לחברה. הוא מייסד משותף של רוטס והיה יו"ר ומנכ"ל מוצלח ומחויב בשבע השנים האחרונות", הוסיף וכטל. 

ד"ר שרון דביר / צילום: יונתן בלום, גלובס
 ד"ר שרון דביר / צילום: יונתן בלום, גלובס

"מרבים יוצא אחד": מיתר ליקוורניק גבע לשם טל הופך ל"מיתר עורכי דין"

משרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל, החליט לשנות את שם המשרד, ל"מיתר עורכי דין", כך נודע ל"גלובס". המשרד, המונה 380 עורכי דין, מתוכם כ-125 שותפים, הוקם לפני כ-30 שנה על ידי עו"ד צבי מיתר ז"ל. בתחילת דרכו נקרא המשרד מיתר ליקוורניק גבע, שכן השותפים הבכירים מלבד מיתר, היו עוה"ד מיה ליקוורניק, שעזבה את המקצוע לפני מספר שנים, ודני גבע, המשמש כיום כשותף במנהל של המשרד. לאחר מכן התמזג המשרד עם משרד ברנדוויין לשם, שבראשו עמדו עורכי הדין דרוד ברנדוויין ורלי לשם. ברנדוויין עזב גם הוא, ולשם הוא שותף בכיר במשרד.

בהמשך מוזג עם משרדו של עו"ד אלון סהר, ולאחר מכן עם קבוצת עורכי דין ממשרד צלרמאייר פילוסוף לשעבר, בראשות אחד השותפים, עו"ד אייל רוזובסקי, המשמש כיום כשותף בכיר במיתר. מיזוג נוסף נעשה עם משרד קנטור אלחנני טל, בראשות עו"ד דליה טל, ששמה הוסף לשם המשרד. לפני שנתיים טל פרשה מהשותפות, ונשארה יועצת. במשרד שותפים גם עורכי דין בכירים נוספים, ובהם אלון גלרט, וכן המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אבי ליכט, שהצטרף למיתר ביוני שנה שעברה.

באחרונה, העלו גבע ולשם בפני שאר השותפים, את ההצעה לשינוי שם המשרד. גבע הקביל את האירוע לאיחוד המושבות הבריטיות, שהביאו להכרזת העצמאות של ארצות הברית ב-1776. "הייתה אז התלבטות", אמר גבע לשותפים, "אם שומרים על גוף אחד, ובסוף יצאו עם סיסמה: מרבים יוצא אחד. זה בדיוק מה שמתאים למשרד: אנחנו רבים, אבל אנחנו גוף אחד. ועדיין יש לכל אחד במשרד המשקל האישי".

גבע אמר ל"גלובס": "זה נכון יותר לקרוא למשרד בשם מיתר, שהוא השם המותגי, מבלי לציין שמות אינדיבידואליים. ההחלטה התקבלה בשמחה ובהרגשה טובה. באותה הזדמנות גם צירפנו 11 שותפים חדשים". 

עו"ד דני גבע / צילום: איל יצהר, גלובס
 עו"ד דני גבע / צילום: איל יצהר, גלובס